• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

watrepomp vervangen?

kevin87

Post weinig
hallo iedereen,

ik rijd met een vectra c van het jaar 2005,met 136.000km.

ik heb deze occasie gekocht en ze hebben de distributieriem vervangen op 122.000,maar niet de waterpomp.

want je ziet deze nauwelijks circuleren als hij koud staat.

maar men temperaturen zijn wel ok.

denken jullie dat deze beter vervangen word?

en hoeveel kost zo een waterpomp?grtz

Hey,

Slecht dat ze de waterpomp hebben laten zitten, hebben ze de spanrollen wel vervangen? Als een goede garage de distributieriem vervangt dan doen ze de spanrollen en de waterpomp ook altijd mee vervangen. Waarom ze dit doen is heel simpel, de spanrollen en de waterpomp zijn in feite lagers die al 122.000 km rondgedraaid hebben dus die beginnen op te raken. De kans dat er wat mis gaat is zeer groot dus laat de hele handel vervangen voordat je het blok kapot laat lopen. Ik weet de prijs zo niet van een waterpomp maar een telefoontje plegen naar automaterialen in je buurt is zo gedaan toch? :) Enige wat je bij de hand moet houden is je kenteken.

Gr. Roy

Hey,

Slecht dat ze de waterpomp hebben laten zitten, hebben ze de spanrollen wel vervangen? Als een goede garage de distributieriem vervangt dan doen ze de spanrollen en de waterpomp ook altijd mee vervangen. Waarom ze dit doen is heel simpel, de spanrollen en de waterpomp zijn in feite lagers die al 122.000 km rondgedraaid hebben dus die beginnen op te raken. De kans dat er wat mis gaat is zeer groot dus laat de hele handel vervangen voordat je het blok kapot laat lopen. Ik weet de prijs zo niet van een waterpomp maar een telefoontje plegen naar automaterialen in je buurt is zo gedaan toch? :) Enige wat je bij de hand moet houden is je kenteken.

Gr. Roy

klopt het?ik heb gehoord als je waterpomp versleten is dat je kachel niet meer zo een warme lucht afgeeft?

mvg

klopt het?ik heb gehoord als je waterpomp versleten is dat je kachel niet meer zo een warme lucht afgeeft?

mvg

Niet bij elke motor wordt de waterpomp aangedreven door de distributieriem! Zoveel is zeker. Dus is het handig als je het type motor vermeldt.

Verder heeft de waterpomp geen invloed op de kacheltemperatuur. Als de waterpomp kapot is dan raakt je motor oververhit en is je kachel vanzelf lekker heet. :cool:

En je hoort het als hij kapot is. Vaak ook lekt hij dan koelvloeistof.

Dus afhankelijk van het type motor moet de waterpomp vervangen worden, of hoeft het gewoon niet.

Niet bij elke motor wordt de waterpomp aangedreven door de distributieriem! Zoveel is zeker. Dus is het handig als je het type motor vermeldt.

Verder heeft de waterpomp geen invloed op de kacheltemperatuur. Als de waterpomp kapot is dan raakt je motor oververhit en is je kachel vanzelf lekker heet. :cool:

En je hoort het als hij kapot is. Vaak ook lekt hij dan koelvloeistof.

Dus afhankelijk van het type motor moet de waterpomp vervangen worden, of hoeft het gewoon niet.

origineel gepost door kevin87

mvg

dat is de thermostaat dan waarschijnlijk.

mvg

dat is de thermostaat dan waarschijnlijk.

ik rijd met een vectra c van bouwjaar 2005,88 kw of 120pk,1,9 cdti.

en ook wil ik jullie vragen of ze die waterpompen kunnen vervangen zonder de distributieriem?

want die is 10,000km geleden vervangen.

mvg

ik rijd met een vectra c van bouwjaar 2005,88 kw of 120pk,1,9 cdti.

en ook wil ik jullie vragen of ze die waterpompen kunnen vervangen zonder de distributieriem?

want die is 10,000km geleden vervangen.

mvg

ik denk wel dat het normaal is zoals bij mijn wagen,een diesel.dat hij rond een 10 tal minuten(als het zo lang duurt)begint warm te blazen.mvg

ik denk wel dat het normaal is zoals bij mijn wagen,een diesel.dat hij rond een 10 tal minuten(als het zo lang duurt)begint warm te blazen.mvg

Bij mijn vectra V6 loopt de waterpomp in ieder geval seperaat van de distribuitieriem dus deze is gewoon los te vervangen,ik weet niet hoe dit bij de overige vectra modellen is !

greetz,

Bij mijn vectra V6 loopt de waterpomp in ieder geval seperaat van de distribuitieriem dus deze is gewoon los te vervangen,ik weet niet hoe dit bij de overige vectra modellen is !

greetz,

bedankt voor de reacties,maar weet iemand hoe het precies zit??

dacht ook nochtans dat dit apart te vervangen is.

grtz

grtz

grtz

Wat is je kenteken? Dan zal ik gelijk even kijken of die waterpomp over de distributie loopt of niet.

grtz

Wat is je kenteken? Dan zal ik gelijk even kijken of die waterpomp over de distributie loopt of niet.

Terug
Naar boven