• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Webers op 2.0s, 40 of 45?

imported_Rob

Post weinig
Hallo allemaal,

Ik heb in mijn C Coupe een 2.0s uit een Manta liggen waar later injectie opgebouwd is. Nu wil ik graag terug naar carbs en dan wel dubbele webers.

Nu kan ik aan een setje 40-ers komen maar de jonge die deze verkoopt (collega) geeft aan dat je op een 2.0 beter 45-ers kan zetten om te voorkomen dat de motor in hoge toeren te arm gaat lopen en je dus motorschade kan krijgen.

Is dit zo? Of zijn 40-ers ook een goede oplossing?

Daarnaast meteen even de vraag wat het verschil zal zijn tussen 40-ers en 45-ers op mijn CIH 2.0.

Groet Rob

Voor een standaard 20S zijn de twin 40DCOE voldoende, en met de juiste sproeier bezetting heb je geen last met arm lopen.

Voor een standaard 20S zijn de twin 40DCOE voldoende, en met de juiste sproeier bezetting heb je geen last met arm lopen.

[rquote=1882458&tid=143760&author=DevilraY]De vraag is hoe lang het met de standaard CIH goed gaat zo rond de 7000 RPM ;)[/rquote]

Bedoel je hiermee dat de standaard CIH geen 7000RPM aan kan, of dat het niet kan met 40ers?

Als ik wat rond zoek op internet zijn er best veel mensen die met 40ers rijden op een 2.0

Daarnaast heb ik verder geen extreme plannen met de motor, het gaat me voornamelijk om de looks en natuurlijk het geluid :wub

Groet Rob

[rquote=1882458&tid=143760&author=DevilraY]De vraag is hoe lang het met de standaard CIH goed gaat zo rond de 7000 RPM ;)[/rquote]

Bedoel je hiermee dat de standaard CIH geen 7000RPM aan kan, of dat het niet kan met 40ers?

Als ik wat rond zoek op internet zijn er best veel mensen die met 40ers rijden op een 2.0

Daarnaast heb ik verder geen extreme plannen met de motor, het gaat me voornamelijk om de looks en natuurlijk het geluid :wub

Groet Rob

ik bedoel dat een 40er nooit genoeg zap kan leveren na 7000 rpm

en wil je zelf wel zo veel toeren draaien met een cih,

ik durf met mijne niet verder dan 6000 dan lijken de zuiger als het blok uit te vliegen zon kabaal.

gewoon 40ers erop.

wat voor sproeier bezetting zit erin?

ik bedoel dat een 40er nooit genoeg zap kan leveren na 7000 rpm

en wil je zelf wel zo veel toeren draaien met een cih,

ik durf met mijne niet verder dan 6000 dan lijken de zuiger als het blok uit te vliegen zon kabaal.

gewoon 40ers erop.

wat voor sproeier bezetting zit erin?

40 of 45 hangt van je motor af en met name van het type nokkenas in combinatie met versterkte klepveren...etc.

het heeft totaal geen zin de motor door te trekken tot 7000 omw/min als de nokkenas bij 5500 z'n maximaal koppel/vermogen heeft.

In de meeste gevallen is 40 voldoende met de wat tammere nokkenassen.

Terug
Naar boven