• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Weekend restauratie kadett D

origineel gepost door ronald28

Welke verf heb je gebruikt dan?

Ben zelf ook bezig met de auto en wil hem ook rollen

Praxis huismerk verf:P

origineel gepost door mayhem

klapraampjes achter?!

waarom gaan ze eruit? ik wil ze best ruilen tegen mijn set vaste ramen hoor :D

Euhm, die krengen lekken altijd, of heb ik die slechte ervaring alleen van de C?:hmmz

origineel gepost door Joepp

sow ziet dr goed uit voor gwn n roller zegking:

Thnx, kost je een zondag, maar dan heb je ook wel wat:wub

Op het oog is hij idd goed gelukt, maar zoals gezegt (volgensmij) is hij redelijk bezaaid met vuiltjes etc. Hij is gewoon buiten gerold, op een boerderij. Dus elk zuchtje wind zit er wel weer wat vuiligheid op. Maar nogmaals, het is een (harde!) pekelbak, en desnoods rol ik hem volgend jaar gewoon weer.. :angel

@ Mayham,

Zijn die klapraampjes zo schaars ofzo? Wat is jouw voordeel er eigenlijk bij?

voor die klapraampjes kan je nu nieuwe/verbeterde scharniertjes kopen! (bij reprotec engineering bv)

en klapraampjes zijn toch gewoon veel vetter dan vaste :)

en das zeker niet mis gerold hoor!

Ik ben -redelijk- tevrede met het rolwerk, als hij met de nieuwe schermpjes, en 4 zwarte wielen staat, zal ik nog even wat high-res foto's maken ;)

En klapraampjes.. Tja..:hmmz

Om je lak mat te krijgen kan je matterings aditief er bij doen. Ongeveer 50 % als je em echt mat wilt hebben. Toevallig ben ik ook opzoek geweest naar matte verf en ik kreeg deze tip van een autospuiter. Het nadeel is wel dat je lak een stuk zwakker wordt en snel vervuild.

Maar zo op de foto ziet zijdeglans er ook niet verkeerd uit :thumbup

Vind 'm op de foto goed eruit zien KoekieTurbo! :) Beter gerold dan mijn Kadett-C... :) Mag ik vragen welke verf/kleuren je gebruikt hebt? Wil namelijk mijn Coupé Her-schilderen. :)

Haha wat zegt iedereen dat toch! Het is echt niet supernetjes ofzo hoor:P

Ik heb gewoon praxis huismerk verf gebruikt, kleur is DiepGrijs. Gewoon goed schuren en ontvetten en met een goeie lakroller aan de haal. Dan heb je met een goeie dag rollen weer een strakke bak.

Alleen als je het buiten doet heb je wel snel last van vuil en troep in de lak, net zoals bij mij, maargoed, dat interesseerd me niet zoveel. Hij is weer hard, en 1 kleur, dat vind ik dan weer belangrijk:wub

origineel gepost door KoekieTurbo

@ Mayham,

Zijn die klapraampjes zo schaars ofzo? Wat is jouw voordeel er eigenlijk bij?

ik wil gewoon graag klapraampjes, wil hem lekker retro hebben, en daar horen klapraampjes bij. vind ik een leuk detail.

Ja van mij mag je ze komen omruilen. Als je de rubbers erbij hebt, en de oude steuntjes kunt kitten van de klapraampjes (3 zijn losgekomen tijdens demonteren) vind ik het best..:agent

doe mij ff wat foto's van de losse scharnieren.

mijn ramen zijn compleet met rubbers etc.

jouwe ook? en waar kom je vandaan?

Ik kom uit Abbenes, (tussen schiphol en leiden zegmaar)

Alles zit er op en eraan, alleen zijn er 3 schanieren los van het raam. wil je daar perse een foto van hebben?:wtf

Wtf! Je was toch ook op Campzone dit jaar? Met een rode GSI ? :) Ik had een Oranje City bij mij...

Weetje hoevaak ik in omgeving Bollenstreek ben de laatste paar jaar... :D (schoonmoeders) Denk dat we een keer koffie gaan doen :P

origineel gepost door Aapje

Wtf! Je was toch ook op Campzone dit jaar? Met een rode GSI ? :) Ik had een Oranje City bij mij...

Weetje hoevaak ik in omgeving Bollenstreek ben de laatste paar jaar... :D (schoonmoeders) Denk dat we een keer koffie gaan doen :P

die rode GSI was van me broertje ;)

Terug
Naar boven