• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer 1 minder

zonde van die wagen. die is hier wel een aantal keer over de stoep geweest.

en uiteraard gelukkig dat de vrouw in kwestie weinig mankeert.

de auto mag wel hier naar toe komen, word ie weer gefixt. het is een harde auto, zou zonde zijn als ie gesloopt word.

[rquote=1860371&tid=141991&author=mallemalle]ik denk dat het helemaal zo hard nie gegaan is

zon commodore c heeft niet zoveel nodig om krom te geraken

handige is dat ze ook zo weer recht te krijgen zijn

enfin...

[youtube]CgjtSilW8yM[/youtube]

[/rquote]

Mja, is ook wel erg hard gegaan dat filmpje volgens mij hoor. En daarbij is een Holden wat anders als een Opel. Dat zou bijna hetzelfde zijn als een Kadett Nexia noemen. Dele dezelfde basis en veel onderdelen maar ze verschillen onderhuids enorm.

Maar die Rerkord is nog wel te redden. Die peus heeft ook een aardige buts te pakken gehad, check die trekhaak...was 1100 kilo aan gietzijzer e.d. toch wel een beetje teveel, als de trekhaak zo krom is dan levert dat onderhuis veel schade op.

[rquote=1860371&tid=141991&author=mallemalle]ik denk dat het helemaal zo hard nie gegaan is

zon commodore c heeft niet zoveel nodig om krom te geraken

handige is dat ze ook zo weer recht te krijgen zijn

enfin...

[youtube]CgjtSilW8yM[/youtube]

[/rquote]

Mja, is ook wel erg hard gegaan dat filmpje volgens mij hoor. En daarbij is een Holden wat anders als een Opel. Dat zou bijna hetzelfde zijn als een Kadett Nexia noemen. Dele dezelfde basis en veel onderdelen maar ze verschillen onderhuids enorm.

Maar die Rerkord is nog wel te redden. Die peus heeft ook een aardige buts te pakken gehad, check die trekhaak...was 1100 kilo aan gietzijzer e.d. toch wel een beetje teveel, als de trekhaak zo krom is dan levert dat onderhuis veel schade op.

ik denk toch dat de holden iets sterker is dan de opel's.

daar zijn namelijk V8 motoren ingebouwd en daarom dikker plaatwerk ;)

ik denk toch dat de holden iets sterker is dan de opel's.

daar zijn namelijk V8 motoren ingebouwd en daarom dikker plaatwerk ;)

[rquote=1863677&tid=141991&author=Goossens Bjorn]dat filmpje is ook niet tege 50km/h volgens mij[/rquote]

100 km/h tegen een massieve wand.

de australische Holden schijnt inderdaad iets sterker te zijn, dus ik wil niet weten hoe het in een Opel zou zijn geweest. Wat een ongelofelijk zwakke constructie. Dit ziet er echt diep, diep diep triest uit :thumbdown

[rquote=1863677&tid=141991&author=Goossens Bjorn]dat filmpje is ook niet tege 50km/h volgens mij[/rquote]

100 km/h tegen een massieve wand.

de australische Holden schijnt inderdaad iets sterker te zijn, dus ik wil niet weten hoe het in een Opel zou zijn geweest. Wat een ongelofelijk zwakke constructie. Dit ziet er echt diep, diep diep triest uit :thumbdown

Wat ik wel schrikken vind, in dat filmpje, dat het dus lijkt of dat er dus helemaal geen kooiconstructie in de Rekord/Commo zit. Dus als ik met m'n Rekord dus zo'n klap zou maken met die snelheid, zou het er dan dus mogelijk zo uitzien. Geen wonder, dat ik altijd een defensieve rijstijl heb in mijn oldies.

Er staat trouwens ook een filmpje op van een botsing met een oude Chevy uit 1959 en een nieuwe. Ik dacht, dat amerikaanse auto's (ook uit die tijd) behoorlijk sterk geconstueerd waren, niet dus....

Wat ik wel schrikken vind, in dat filmpje, dat het dus lijkt of dat er dus helemaal geen kooiconstructie in de Rekord/Commo zit. Dus als ik met m'n Rekord dus zo'n klap zou maken met die snelheid, zou het er dan dus mogelijk zo uitzien. Geen wonder, dat ik altijd een defensieve rijstijl heb in mijn oldies.

Er staat trouwens ook een filmpje op van een botsing met een oude Chevy uit 1959 en een nieuwe. Ik dacht, dat amerikaanse auto's (ook uit die tijd) behoorlijk sterk geconstueerd waren, niet dus....

Kortom, een oldtimer, zeker zonder airbag is levensgevaarlijk in het geval van een ongeval. Dus rij voorzichtig en wees er zuinig op ;)

Kortom, een oldtimer, zeker zonder airbag is levensgevaarlijk in het geval van een ongeval. Dus rij voorzichtig en wees er zuinig op ;)

wat is het nu toch weer jammer dat ik geen ruimte heb

deze rec:is zeker nog te redden en voor een leuke prijs

en waar mogelijk nog met de prijs wat te doen is

erg zonde van deze limo.vgr tonsr.

Terug
Naar boven