• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Weer de melding check olie peil

@TWA wrote:@D.J.R. wrote:Nou ik begin nu ook te zweten als die veel olie verbruikt. :jerry

Klopt, alleen lopen wij op B.I.E.R. olie, sommige op 'mixjes' :wtf

@D.J.R. wrote:Verbruikt de motor olie als de kleppen niet goed zijn afgesteld?

Je hoort ze namelijk tikken.

Zou dus te zien zijn in de vorm van blauw-achtige rook. Wel bij zulke hoeveelheden in korte periode. Komt het verbruik alleen voor bij lange ritten op de snelweg? Of ook bij lage snelheden in bv de stad? Op de snelweg zal de rook nl niet opvallen :hmmz

Alleen bij lange afstanden.

Want voor dat ik naar Drenthe ging om omatje weg te brengen had ik de melding al en heb toen gekeken (bij koude motor) en de olie stond halve wegen de peil.( zie foto begin)

Op terug weg nog voor Zwolle vond ik dat de motor raar ging doen en heb hem stil gezet en meteen gekeken en er zat heen druppel olie aan de peil.

Meteen een liter in gegooid en rijden weer.

Maar ik ga het nu nog beter in de gaten houden en dan horen jullie het nog wel.

@TWA wrote:@D.J.R. wrote:Nou ik begin nu ook te zweten als die veel olie verbruikt. :jerry

Klopt, alleen lopen wij op B.I.E.R. olie, sommige op 'mixjes' :wtf

@D.J.R. wrote:Verbruikt de motor olie als de kleppen niet goed zijn afgesteld?

Je hoort ze namelijk tikken.

Zou dus te zien zijn in de vorm van blauw-achtige rook. Wel bij zulke hoeveelheden in korte periode. Komt het verbruik alleen voor bij lange ritten op de snelweg? Of ook bij lage snelheden in bv de stad? Op de snelweg zal de rook nl niet opvallen :hmmz

Alleen bij lange afstanden.

Want voor dat ik naar Drenthe ging om omatje weg te brengen had ik de melding al en heb toen gekeken (bij koude motor) en de olie stond halve wegen de peil.( zie foto begin)

Op terug weg nog voor Zwolle vond ik dat de motor raar ging doen en heb hem stil gezet en meteen gekeken en er zat heen druppel olie aan de peil.

Meteen een liter in gegooid en rijden weer.

Maar ik ga het nu nog beter in de gaten houden en dan horen jullie het nog wel.

Toen ik hem kocht zat er een busje olie verstopt onder de kap met een paar handschoenen dus waarschijnlijk heeft hij hem daar door verkocht.

Toen ik hem kocht zat er een busje olie verstopt onder de kap met een paar handschoenen dus waarschijnlijk heeft hij hem daar door verkocht.

Klopt.

Heb ook een smallblock 16klepper die goed in de olie zit, 1 liter op 600 a 1000km

Gooi er de restjes in.

heb nog een restje inloop olie die ik nu aan het opstoken ben..

heb ook nog 5liter olie van de inloopperiode (eerste 1000km van de nieuwe motor van de Vectra van mij, en straks nog een 5liter uit de Vectra, waarvan de motor nu bijna op 6000km staat.

heb bij de dealer een 3liter uit een agila die na zijn eerste 3000km die die gereden had in een jaar.

Olie van de Astra van Carlo welke zijn 1e 1000km na revisie heeft afgelegd.

Ron zijn Vectra met nieuwe motor staat nu ook op 5000km, gaat ook weer vers in, dus weer 5 liter erbij.

zo verzamelen we wat

zo houd ik het olie kosten plaatje laag.

Willem

Klopt.

Heb ook een smallblock 16klepper die goed in de olie zit, 1 liter op 600 a 1000km

Gooi er de restjes in.

heb nog een restje inloop olie die ik nu aan het opstoken ben..

heb ook nog 5liter olie van de inloopperiode (eerste 1000km van de nieuwe motor van de Vectra van mij, en straks nog een 5liter uit de Vectra, waarvan de motor nu bijna op 6000km staat.

heb bij de dealer een 3liter uit een agila die na zijn eerste 3000km die die gereden had in een jaar.

Olie van de Astra van Carlo welke zijn 1e 1000km na revisie heeft afgelegd.

Ron zijn Vectra met nieuwe motor staat nu ook op 5000km, gaat ook weer vers in, dus weer 5 liter erbij.

zo verzamelen we wat

zo houd ik het olie kosten plaatje laag.

Willem

Jup onderblok

Schraap veren zaten vast in de zuigers en de afvoer kanaaltjes van de zuigers zaten pot dicht.

Heb inmiddels het hele blok laten reviseren en met resultaat geen melding in m'n display.

Zie topic:

viewtopic.php?f=6&t=154503

Dirkjan

Jup onderblok

Schraap veren zaten vast in de zuigers en de afvoer kanaaltjes van de zuigers zaten pot dicht.

Heb inmiddels het hele blok laten reviseren en met resultaat geen melding in m'n display.

Zie topic:

viewtopic.php?f=6&t=154503

Dirkjan

Voor deze B2 reed ik een B1 station 1.6 16v en die verbruikte alleen olie als ik weg was met de sleurhut naar frankrijk.

Nu rij ik met deze B2 overigens een 1.8 16v (Corres) en zonder sleurhut verbruikte de motor verrekte veel olie.

Maar gelukkig is dit nu over maar heeft wel wat gekost :vertag maar dan heb je ook wat.

Dirkjan

Voor deze B2 reed ik een B1 station 1.6 16v en die verbruikte alleen olie als ik weg was met de sleurhut naar frankrijk.

Nu rij ik met deze B2 overigens een 1.8 16v (Corres) en zonder sleurhut verbruikte de motor verrekte veel olie.

Maar gelukkig is dit nu over maar heeft wel wat gekost :vertag maar dan heb je ook wat.

Dirkjan

@ Corres: olieverbruik is niet alleen voor de 1.6 16V een bekend euvel.

Dit geld voor ALLE Smallblock motoren, en dan vooral de 16kleppers.

Deze 1.8 16V is daar een van.

Willem

@ Corres: olieverbruik is niet alleen voor de 1.6 16V een bekend euvel.

Dit geld voor ALLE Smallblock motoren, en dan vooral de 16kleppers.

Deze 1.8 16V is daar een van.

Willem

toch heeft mijn x1.8xe er geen last van, maar het is denk ik maar net

hoe er in het verleden mee om is gegaan, en of hij op tijd zijn beurtjes heeft gehad

en er een beetje knappe olie gebruikt is.

toch heeft mijn x1.8xe er geen last van, maar het is denk ik maar net

hoe er in het verleden mee om is gegaan, en of hij op tijd zijn beurtjes heeft gehad

en er een beetje knappe olie gebruikt is.

Dappie, een X18XE is geen smallblock motor.

De X18XE1 wel, deze motoren zijn TOTAAL verschillend van elkaar.

De X18XE is op basis van de 2.0 16V motoren.

De X18XE1 motor is op basis van de 1.4 16v / 1.6 16V

Willem

Dappie, een X18XE is geen smallblock motor.

De X18XE1 wel, deze motoren zijn TOTAAL verschillend van elkaar.

De X18XE is op basis van de 2.0 16V motoren.

De X18XE1 motor is op basis van de 1.4 16v / 1.6 16V

Willem

aaahhhh daar stond ik ff niet bij stil, maar even goed is een ruime olie verbruik

niet ie waar je blij van wordt :???:

Terug
Naar boven