Ik zal dit topic even wat stof afblazen. Heb namelijk niet stil gezeten de laatste maanden. Cosmetisch niet veel aan de auto veranderd behalve witte knipperlichten en een poetsbeurtje. Bij aankoop was mij al bekend dat er sprake was van achterstallig onderhoud bij de kadett, hier was de prijs ook naar. Dus de laatste maanden bezig geweest met onderhoud dat het straks alleen maar een kwestie van bijhouden is. Wat heb ik gedaan:
-Onderhouds beurt (olie, olie-lucht en benzinefilter, bougies, verdelerkap, rotor)
-Kleppendekselpakking vervangen
-Remblokken voor vervangen
-Ruitenwissers
-Complete uitlaat vanaf spruitstuk
-Andere accu
-Lekkage kofferbak verholpen
-Achteruitrijlicht schakelaar
-Originele gordels achterin geplaatst
-Nieuwe autoradio erin
-Originele speakers uit het dashboard vervangen
-Onstekingsmodule is kapot gegaan en vervangen
-Bij APK zijn de remmen achter schoongemaakt en is er een remklauw gangbaar gemaakt welke vast zat. Valt mee dacht ik zelf, en weer apk tot 03-08-2013 :jerry
Morgen komen er nieuwe bougiekabels in en zet ik de accu van mijn GSI erin gezien de huidige accu op is, dan is hij qua onderhoud weer tip top in orde. Nog wel op zoek naar een deurstrip voor de voordeur en de torsieveren voor de achterklep. Hopelijk vind ik in de toekomst nog een keer een andere achterklep in kleur maar de onderdelen zijn helaas schaars. Verder ga ik nog de dashboard lampjes vervangen en misschien centrale deurvergrendeling inbouwen (deze heb ik nog liggen voor een 4 deurs).
Voorlopig blijven de auto's op een laag pitje gezien het feit ik zaterdag een zoontje heb gekregen :wub
Foto's:
Remblokken waren op :wtf
Ontsteking had zijn beste tijd ook wel gehad
Naast deze onderdelen kwam er ook gitzwarte olie uit. Verversen/vernieuwen dus :vertag
De uitlaat was in redelijke staat (alleen de einddemper was verrot) Helaas waren de klemmen te strak aangedraaid destijds, daardoor waren alle delen aan elkaar vastgerot en moest er een slijptol aan te pas komen. Complete uitlaatlijn vervangen incl pakkingen en rubbers
Tot slot witte knipperlichten en een poestbeurtje om het af te maken