• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Weer een kadettje erbij !!!!! update!! 28-11-2010 blokje ver

Ik zal toch eens kijken voor je of ik niet een losse kop kan vinden bij m'n oom.

Er liggen wel een paar los maar heb geen flauw idee welke een 1.1, 1.2 e.d. is.

Als je wat nummers kan vinden op je kop, dan kan ik eens gaan kijken. Er liggen namelijk vast wel een paar koppen die voor een kratje bier weg mogen.

Een maatje van mij woont in Den Haag, rijd vaak heen/weer met z'n kadett-e dus makkelijk te oppikken voorje...

hey aapje , als je zou willen graag want ik denk niet dat ik een van de koppen kan gebruiken. volgens mij heeft die ene gewoon geen eens klepzittingen meer. ik zal morgen even wat foto`s maken van de nummers en ze opschrijven , dan post ik ze hier. wel beter van dat maatje van je in den haag. morgen zet ik het hier erop. alvast bedankt :thumbup

hey hey dagje te laat maar heb het een beetje druk gehad. hier de foto`s en de nummers die op de koppen staan.

op de 12s kop staan de cijfers 90088353 en de letter c in de kop gestanst ( de c staat op de zijkant van de kop aan de kant van de ontsteking)

op de 12n kop staan de cijfers 90027251 en de letter b zoals hierboven beschreven.

foto1 is de 12s kop en foto2 is de 12n kop.

SNC00329.jpg

SNC00328.jpg

hier foto van de koppen van bovenaf:

12s kop

SNC00331.jpg

12n kop

SNC00332.jpg

hoop dat je hier wat mee kan aapje. sorry dat t wat langer duurde.

Geen probleem, zal morgen even de zolder op duiken bij m'n oom. Tis daar bagger warm dus als ik 'm niet direct zie wacht ik nog effetjes... Word morgen 35c! :(

De foto's zijn helder, gaat wel lukken. Weet sowieso dat hij nog een aantal motoren compleet heeft staan, maar daar zit je waarschijnlijk niet op te wachten. U2U effe je nummer of mail 'm effe naar mij michael@kadett-c.nl dan kan ik je effe bellen zodra ik 'm gevonden heb :)

Denk dat icm. inruil van je kapotte ivm. oud-ijzer erwel iets te fixen is....

Schijnen naast de geen die ik gevonden heb, nog een aantal te liggen. Maar heb in elk geval een 1.2n kop zoals jij hebt op de foto's (zelfde nummer). Alleen de missen 4 kleppen van, zit nog wel een waterpomp + thermostaat+fin aan en bougies.

Mag je omruilen voor de oude kop en een kratje bier :) Kan 'm evt. zelfs mee geven aan een vriend van mij die in Den Haag woont.

Als 't niet 40c op de zolder is van de week zal ik effe goede foto's maken ervan, want nu is 't gewoon niet te doen daaro.

full.jpg

hey hey , ben ik weer, pfff rotdag vandaag......

zijn de klepzittingen van deze kop wel in goede staat???? zou je eventueel een paar kleppen eruit kunnen halen of denk je dat ze wel goed zijn???

heb er zeker wel interesse in maar wil wel weten of ie echt goed is anders ben ik weer terug bij af.

dus let me know.........

in elk geval heeeeeel erg veel bedankt alvast voor de moeite die je voor me doet :wors:wors

Er liggen veeeeel koppen bij m'n oom heb ze alleen nog niet gevonden... Dus of hij goed is... Tja kom zelf even kijken :) We hebben er genoeg dus dan zoeken we gewoon tot we een perfecte hebben :)

De koppen liggen in elk geval al 10~20 jaar bij hem in de loods, dus veel km's hebben ze niet gemaakt. Ik zou ze zelf direct op de auto schroeven zonder te reviseren :P

heb toch vakantie vanaf woensdag , kom gewoon langs binnenkort , maak er meteen een dagje van. neem wel een klepveertang mee, dan kan ik meteen ff checken. spreken elkaar binnenkort. groeten

zo morgen gaan we weer lekker aan de slag. hoop de motordelen te kunnen spuiten die ik allemaal al klaar heb liggen.

ga tevens verder met de kofferbakbodem en t rechter achterscherm.

wat lijkt jullie trouwens mooier: 13 inch verbrede sr wieltjes gewoon in zilver met zwart( als origineel) of die zelfde velgen hoogglans zwart met op de buitenste rand een striping spuiten in de kleur van de koets (net zoals bij moto gp motoren zeg maar)

ik hoor t wel , komen snel weer foto`s

had even pauze genomen......

Alleen 't hart van de SR wieltjes zwart maken, spaken/rand e.d. zilver laten. En verbreden :) Is klassiek + mooi :)

En gebruik geen mat-zwarte lak op je wielen, blijft vuil in zitten. Dus hoogglans is te aanraden! :)

Ik hoor 't wel wanneer je wilt langskomen, wel effetjes vooraf u2u-en/mailen (bij mail reageer ik sneller vanaf mobiel e.d.)

nee weet inderdaad dat matte kleuren een hel zijn met onderhoud. komt ook hoogglans op maar zit zooo te twijfelen. ga denk ik gewoon eens photoshoppen ermee.

hahaha nee begrijp me niet verkeerd, ben bezig met nog een kadett c1 coupe waar ik een c20let+getrag 265 voor heb liggen , daar is die as voor.....

vandaag ondanks de hitte nog aan de dailey kadett gelast en de bodem is klaar pffffffffffffff

Ben ook even bezig geweest met de corsa tr klaarmaken voor de vakantie want vanaf morgen ff lekker weekje ertussenuit.

hier de foto`s van de bodem....

SNC00352.jpg

SNC00351.jpg

zo van t weekend weer ff verder en inmiddels besloten de tussenplaat achter ook maar te vervangen, ding is 1 grote deuk en heb geen zin het strak te maken en gaten dicht te lassen.

dus komen snel weer updates want me vakantie is weer voorbij!!

zo zijn weer ff verder........ heb de spatbord randen nu beide erin zitten en omgerold , tevens ook ff de velgjes gepast en de auto op gewenste hoogte gebracht , ziet er wel sjiek uit. nu nog alles afwerken....

randen ook 2 cm naar buiten gerold en moeten nog strak geklopt worden. dit zie je ook wel in de foto`s:thumbdown

SNC00397.jpg

SNC00396.jpg

SNC00398.jpg

SNC00416.jpg

SNC00417.jpg

SNC00418.jpg

SNC00420.jpg

SNC00421.jpg

SNC00424.jpg

zo pffff, weer eens tijd voor een update , inmiddels een hoop gebeurd.

beetje lang afwezig geweest van dit topic omdat ik even geen tijd meer had voor de kadett.

laswerk is bijna klaar en als er binnen plek is gaan de ramen eruit en is ie klaar om te gaan schuren etc etc.

de middentunnel is omgebouwd naar een handbak tunnel ivm de pook ivm automaten handeltje.

me vadet heeft uit een stukje plaatwerk een pookgat geklopt en gedaan en het resultaat mag er wezen.:thumbup

heb eindelijk na 3 blokken te moeten demonteren een goede kop gevonden.

heb een compleet blok van een maatje gehad die een kadett c1 sedan ombouwd naar een c20xe.

blok is helemaal uit elkaar getrokken, alle zuigerveren gecontroleerd en lagerschalen van de krukas, dit zag er allemaal goed uit. blok en kop van binnen en van buiten gereinigd , kleppen opnieuw ingeslepen , alle delen in een nieuw laagje verf gezet. uitlaatspruitstuk is ook gestraald en in hittebestendig zilver gespoten.

op het blok komen dubbele solexen waarvan ik nog de afstelling moet vinden ( vraagbaak kadett b 1100 iemand?????)

moet nog veel gebeuren maar dat post ik allemaal wel , hier in elk geval wat foto`s.

SNC00530.jpg

SNC00532.jpg

SNC00534.jpg

SNC00536.jpg

SNC00559.jpg

SNC00560.jpg

SNC00561.jpg

SNC00562.jpg

SNC00636.jpg

SNC00637.jpg

SNC00638.jpg

SNC00640.jpg

laat me weten wat je ervan vind , heb je tips , graaaaaag!!!

Tips? Kritiek wil je? :P Kan je krijgen natuurlijk! Knap mijn kadett-tjes ook eens op ja! :P :kewlpics

Je gaat goed met je project :)

Ga je ook iets van plastic coating of plastic binnenkuipen in de wielkasten maken? (ivm. pekel bijv)

Klinkt mss gek, maar 't helpt uiteraard prima tegen pekel/roest.

Vind 't echt gaaf dat je zoveel tijd steekt in deze auto... Je gaat 'm toch als daily gebruiken? Of ga je 'm als show autootje gebruiken gezien 't werk wat je erin hebt gestoken nu :)

dat gespoten chroom is dat gewoon lak of is dat dat spul dat je op een hele rare manier moet spuiten met gedemiraliseert water en andere chemiche dingen

welk gespoten chroom?? hahaha bedoel je soms me carterpan en kleppendeksel?

die zijn gewoon hoogglans zwart.

word lekker shiny onder de kap.

maar ga hem gewoon voor dailey gebruiken.

is en blijft een auto en die zet je niet dag en nacht binnen in een schuurtje, zijn gemaakt om mee te rijden.

soms zie je mensen op meetings aankomen met een trailer, dan starten ze hem ff en pruttelt dat ding op 3 cilinders naar de showplek om vervolgens aan t einde van de meeting weer terug de trailer op te pruttelen.

auto moet gewoon rijden .:hmmz

vind ook niet dat iemand een prijs mag winnen voor mooiste auto ofzo, bedoel het is geen eens een auto meer maar een standbeeld.:sleeping

moet gewoon rijden en af en toe lekker ff op ze staart getrapt worden , blijft je blok ook beter van.:thumbup

er bestaat wel chroomlak trouwens maaarrrrrr, meeste merken blijvgen niet echt zitten of het is een beetje dof.

er is wel 1 merk wat echt knetterhard is , die lak lijkt wel poedercoating!!!

kost je alleen zo rond de 150 euro de halve liter voor alleen de blanke lak met verharder.:o

Terug
Naar boven