• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Weer een noodloop

Ik heb dit probleem ook (Vectra C 2003 2.2 DTI) , alleen dan met iets andere symptomen:

viewtopic.php?f=6&t=146049

Is nog niet opgelost, ook niet na wat verder doortrappen van iedere versnelling zoals daar is geadviseerd. Enige wat er tot nu toe is gebeurd, is een tank die sneller leeg is.

Probleem doet zich voor als ik moet afremmen voor iemand die 110 rijdt en dan weer vlot wil optrekken. Zit ik bij 100-120 in de vijfde versnelling en trap ik het gas dan iets te enthousiast in: noodloop. De vierde doortrekken tot 120-125 (3000 rpm), schakelen naar 5 en dan rustig doortrappen is een oplossing. Ben je eenmaal boven de 135 kan je hem gewoon hard intrappen, nergens last meer van.

Er valt mee te leven maar het is niet handig voor iemand anders die in mijn auto rijdt of de Bob is, of bij een verkoop in de toekomst.

Garage kan niks vinden.

De een zegt (in voornoemd topic): schoonblazen door jakkeren. Een andere zegt: onvoldoende turbodruk. En hier lees ik weer tig dingen.

Waar kan ik terecht om dit op te lossen? Niet bij mijn huis tuin en keuken garage om de hoek in elk geval, die lezen hem uit, zien niks en overhandigen mij schouderophalend een uitdraai met allerlei data die mij niets zegt, maar waarin voor mij als leek niks alarmerends staat.

Ik heb dit probleem zoals jij beschrijft ook gehad. Het gebeurde mij wanneer je van onder de 2000 toeren in z'n 5 het gas goed intrapt. nu rijd ik ook met een caravan en dan heb je het wel vaker omdat je je auto anders gebruikt en hij meer kracht moet geven. Er waren bij mij ook geen foutcodes te zien. Na zoeken van de VOD hebben ze besloten om het spruitstuk te vervangen en nu is mijn probleem opgelost.

Ik heb dit probleem zoals jij beschrijft ook gehad. Het gebeurde mij wanneer je van onder de 2000 toeren in z'n 5 het gas goed intrapt. nu rijd ik ook met een caravan en dan heb je het wel vaker omdat je je auto anders gebruikt en hij meer kracht moet geven. Er waren bij mij ook geen foutcodes te zien. Na zoeken van de VOD hebben ze besloten om het spruitstuk te vervangen en nu is mijn probleem opgelost.

Terug
Naar boven