• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wéér gestolen uit Arnhem SN-75-SL

:hmmz :hmmz lezen valt niet mee soms :angel

zag het spoilertje van die dett en moest ff aan dit topic denken, volgende keer toch nog maar eens beter lezen, had de kleur wel gelezen namelijk maar het aantal deuren ff over heen gezien, jammer.

Is geen Engelse sloop,want de mistachterlichten zitten gewoon in de lichtunits,en niet in de achterbumpers.

denk dat deze kadett gewoon in polen o.i.d. terug te vinden is. Het is immers goedkoper een kadett te jatten dan een treinkaartje te kopen...

Die foto van die sloop is stokoud en meen uit Duitsland afkomstig.

En E18NV is zeker een heerlijke motor met gigantisch veel koppel, vergelijkbaar haast met een C20NE. Hoger in de toeren houdt het allemaal wel een beetje op, maar ik ging van een E18NV naar een C20XE in mijn Kadettje (ook een rode 5-deurs) en tot het moment dat ik de 4000 toeren gepasseerd had was mijn ervaring dat de XE helemaal niet zo'n verschil maakte. Boven de 4000 toeren vliegt de XE hem wel zeer rap voorbij uiteraard.

Dan naar een Corsaatje 1.2 zal zeker flink tegen vallen ja...

Voor wie zijn auto ten aller tijden wil kunnen terug vinden heb ik wel tips. Tegenwoordig koop je zeer veel zowel goede als slechte tracers. Mijn ervaring is het beste met de MINI A8. Deze werkt op GSM palen, waaruit hij zijn locatie middelt. Nadeel is dat bij gebrek aan meerdere palen de nauwkeurigheid niet heel hoog is, maar dit dingetje werkt wel dwars door metaal heen! En tracers met GPS slurpen ook de accu zo leeg omdat dat veel stroom nodig heeft. De A8 werkt met een super klein lithium batterijtje en blijft vele dagen bereikbaar daarmee, dus ook als de auto accu losgetrokken wordt. Dingetje kost 16 euro ongeveer en moet dan wel een simkaartje in met data ondersteuning en verwijderde pincode. Dan kun je je eigen auto bellen en geluid horen, waarmee je de nauwkeurigheid van het traceren kan vergroten, door in de buurt van je auto herrie te schoppen terwijl iemand op afstand naar het geluid luistert. Bij een rij garageboxen oid. kun je ook gewoon op de deuren bonken en met je telefoon aan je oor luisteren. De locatie krijg je door DW te smsssen naar het kastje en dan krijg je kort er na een url terug die je kan openen, waarbij je dan een google maps kaart ziet met een prikkertje waar je auto dan uithangt.

Deze tracer heb ik getest bij inbouw onder de stoelen, auto in zeecontainer op een truck, onder de ei-tunnel. Dan nog steeds werkt de verbinding en localiseren!

Er zijn vele aanbieders, maar dit is er eentje:

http://www.ebay.com/itm/GPS-GPRS-GS...t=US_Tracking_Devices&hash=item20d323da10" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug
Naar boven