[rquote=1861432&tid=142082&author=gts power][rquote=1861377&tid=142082&author=Vinci]Het is mijn missie om dat soort tuig een ervaring mee te geven waardoor ze het voor de rest van hun leven uit het hoofd laten (voor zover je daar nog van kan spreken erna):hmmz
Inderdaad BAH BAH BAH!!!!

uke
P.S. die missie houdt in dat ik een prepaidje in mijn auto heb weggewerkt die mij belt als er iemand aan mijn karretje komt... de rest laat zich wel raden denk ik...

[/rquote]
deze oplossing heb ik al vaker gehoord maar hoe werkt het nu precies:hmmz
[/rquote]
Is eenvoudiger dan het lijkt, en voor de uitvoering is wat creativiteit nodig en het is op diverse manieren uit te voeren. Bijvoorbeeld:
1.Neem een oude telefoon.
2.Koop een prepaid pakketje met onbeperkte houdbaarheid van je tegoed (die heb je tegenwoordig)
3.Neem zo'n sigaretten contact lader en bedraad die voor vast aan je accu met een zekering er tussen.
Dan komt het spannendste, de uitvoering. Enkele voorbeelden:
Uitvoering 1:
Maak een framepje of een of ander doosje en plaats een selenoide zodat de bel toets ermee ingerukt wordt als het alarm getriggerd wordt. Deze uitvoering is het makkelijkst en werkt erg goed. Bijkomend voordeel is dat als er echt stront aan de knikker is het pas afgaat want de selenoide moet twee keer op de beltoets drukken voordat jij gebeld wordt. Dit maakt de kans op vals alarm zeer gering.
Uitvoering 2:
Voor de handige Harry met wat meer electronica ervaring. Maak de telefoon open en soldeer twee draadjes aan de contacten van de bel toets en voer die naar buiten in het toestel. Zeer moderne toestellen is dit lastig bij te doen, maar vele oude koelkasten is prima aan te solderen.
Dan is er natuurlijk nog wat nodig om het alarm te triggeren. Veelal volstaat het om dit aan de binnenverlichting te koppelen, want als de deur open gaat is het uiteraard hommeles! Maar je kan nog veel verder gaan met bewegings sensoren, reed contacten, drukschakelaars, radar sensoren, noem maar op....
Ik ken zelfs iemand die er een dure telefoon in heeft liggen die een video verbinding maakt en zo kan hij met 15 beeldjes per seconde video kwaliteit zien wat er aan de hand is....