• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Weer iets raars aan de hand met men racemotor

nee nog niet gevonden. en boeltje corsa ligt nog een tijdje stil. Eerst zorgen dat men garage er staat voor er weer iets gestolen word.

Er word een gans nieuwe cilinderkop gebouwd. misschien dit jaar nog, Anders is het voor volgend jaar

daarmee dat ik een nieuwe kop ga laten maken. kanalen serieus bewerkt, vaste stoters, zwaarste nokkenassen die erin gaan.Onderblok is al een nieuwe. Dus daar gaat het niet aan liggen.

daarmee dat ik een nieuwe kop ga laten maken. kanalen serieus bewerkt, vaste stoters, zwaarste nokkenassen die erin gaan.Onderblok is al een nieuwe. Dus daar gaat het niet aan liggen.

@z20leh wrote:@CORSA2L16VALVE wrote:daarmee dat ik een nieuwe kop ga laten maken. kanalen serieus bewerkt, vaste stoters, zwaarste nokkenassen die erin gaan.Onderblok is al een nieuwe. Dus daar gaat het niet aan liggen.

goeie tip;

zorg dat je klepspeling goed staat,anders krijg je dit:

230120121087.jpg

230120121107.jpg

En als je nou voor het starten de krukas een paar keer draait, zou je zo iets dan ontdekt hebben vooraf? Vraag het me gewoon af hoor, bedoel er verder niks mee, is pure interesse....

@z20leh wrote:@CORSA2L16VALVE wrote:daarmee dat ik een nieuwe kop ga laten maken. kanalen serieus bewerkt, vaste stoters, zwaarste nokkenassen die erin gaan.Onderblok is al een nieuwe. Dus daar gaat het niet aan liggen.

goeie tip;

230120121087.jpg

230120121107.jpg

En als je nou voor het starten de krukas een paar keer draait, zou je zo iets dan ontdekt hebben vooraf? Vraag het me gewoon af hoor, bedoel er verder niks mee, is pure interesse....

@Vinci wrote:@z20leh wrote:@CORSA2L16VALVE wrote:daarmee dat ik een nieuwe kop ga laten maken. kanalen serieus bewerkt, vaste stoters, zwaarste nokkenassen die erin gaan.Onderblok is al een nieuwe. Dus daar gaat het niet aan liggen.

goeie tip;

230120121087.jpg

230120121107.jpg

nee,ik had klepspeling in nederland laten afstellen,maar die heeft blijkbaar zijn kl.... er aan geveegd.

hoor je alleen als de motor draait.

maarja,heb het gereedschap niet om klepspeling af te stellen.

@Vinci wrote:@z20leh wrote:@CORSA2L16VALVE wrote:daarmee dat ik een nieuwe kop ga laten maken. kanalen serieus bewerkt, vaste stoters, zwaarste nokkenassen die erin gaan.Onderblok is al een nieuwe. Dus daar gaat het niet aan liggen.

goeie tip;

230120121087.jpg

230120121107.jpg

nee,ik had klepspeling in nederland laten afstellen,maar die heeft blijkbaar zijn kl.... er aan geveegd.

hoor je alleen als de motor draait.

maarja,heb het gereedschap niet om klepspeling af te stellen.

bij een XE en mechanische stoters heb je geen gereedschap nodig om klepspeling te stellen...( ja een voelermaat en het gereedschap om je distributie te kunnen doen )

dit omdat je de kleppen met klepsteel hoedjes steld en niet op de ouderwetse manier

je moet je kleppen bij een XE stellen VOORDAT je de kop op de motor bouwd en niet daara nog een x,want je riem moet er dus vanaf en de nokkenassen eruit

bij een XE en mechanische stoters heb je geen gereedschap nodig om klepspeling te stellen...( ja een voelermaat en het gereedschap om je distributie te kunnen doen )

dit omdat je de kleppen met klepsteel hoedjes steld en niet op de ouderwetse manier

je moet je kleppen bij een XE stellen VOORDAT je de kop op de motor bouwd en niet daara nog een x,want je riem moet er dus vanaf en de nokkenassen eruit

@CORSA2L16VALVE wrote:nee nog niet gevonden. en boeltje corsa ligt nog een tijdje stil. Eerst zorgen dat men garage er staat voor er weer iets gestolen word.

Er word een gans nieuwe cilinderkop gebouwd. misschien dit jaar nog, Anders is het voor volgend jaar

:thumbup Nice... Hou ons op de hoogte hé!

Greetz en veel succes!

@CORSA2L16VALVE wrote:nee nog niet gevonden. en boeltje corsa ligt nog een tijdje stil. Eerst zorgen dat men garage er staat voor er weer iets gestolen word.

:thumbup Nice... Hou ons op de hoogte hé!

Greetz en veel succes!

Terug
Naar boven