• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Weet iemand wat dit is?

Dit vind ik onder de oliedop in de Corsa die ik momenteel heb.

Weet iemand wat dit is?

Als ik het zo bekijk zit het bovenin. De auto rijdt, schakelt verder prima, geen problemen mee.

dsc00242o.jpg

dsc00244cq.jpg

Bedankt,

Gr

Mike

lijkt mij gewoon aangekoekte drab... gebeurd wel vaker.. had het bij mijn oude opeltje ook...

ik ben geen expert en ga dus niet zeggen dat hierdoor je motor niet in de soep draait:P al lijkt me dat erg sterk...

je kan je kleppendeksel er eens aftrekken en schoonmaken binnenin.

lijkt mij gewoon aangekoekte drab... gebeurd wel vaker.. had het bij mijn oude opeltje ook...

ik ben geen expert en ga dus niet zeggen dat hierdoor je motor niet in de soep draait:P al lijkt me dat erg sterk...

je kan je kleppendeksel er eens aftrekken en schoonmaken binnenin.

Dit zit ook in het X16XE blok waar ik momenteel mee bezig ben, alleen dan echt DIK!! 2-5 mm dik....

Zelf dacht ik dat dit door een zeer hoog olieverbruik kwam?

Dit zit ook in het X16XE blok waar ik momenteel mee bezig ben, alleen dan echt DIK!! 2-5 mm dik....

Carterventilatie ook even checken, zal vast dichtgeslibt zijn.

En zo doorrijden lijkt me niet verstandig, het filter houd het wel tegen maar zal snel dichtslippen, via de bypass komt het alsnog in het oliecircuit.

Carterventilatie ook even checken, zal vast dichtgeslibt zijn.

En zo doorrijden lijkt me niet verstandig, het filter houd het wel tegen maar zal snel dichtslippen, via de bypass komt het alsnog in het oliecircuit.

@RickR91 wrote:Dit zit ook in het X16XE blok waar ik momenteel mee bezig ben, alleen dan echt DIK!! 2-5 mm dik....

Mijn X16XE werkt 1 liter weg tussen de 800 en 1200km, maar blokkie is nog mooi schoon vanbinnen.

dit zegt alleen maar wat over de onderhouds historie van het motortje.

bij de 8kleppers is het redelijk normaal, wat de topicstarter laat zien.

Willem

Wim, ik dacht dat je in een ander topic aangaf dat dat olieverbruik niet zou horen, maar dat iedereen het maar "accepteert"

Ik heb zelf een Z16SE, en geen enkel spoor te zien van wat TS aangeeft.

@RickR91 wrote:Dit zit ook in het X16XE blok waar ik momenteel mee bezig ben, alleen dan echt DIK!! 2-5 mm dik....

Mijn X16XE werkt 1 liter weg tussen de 800 en 1200km, maar blokkie is nog mooi schoon vanbinnen.

dit zegt alleen maar wat over de onderhouds historie van het motortje.

bij de 8kleppers is het redelijk normaal, wat de topicstarter laat zien.

Willem

Kan kloppen, ligt aan de korte ritten bij deze motoren, word boven deze plaat niet warm genoeg om het los te ''weken'' op de kortere ritten.

reinigen kan geen kwaad, maar daarvoor moet wel het deksel los.

zwarte troep in een X14XE X16XE C16XE en X16XEL is meer een onderhouds kwestie

ik had het over die zwarte meuk, niet over het olieverbruik.

olieverbruik is touwens meer een gemeengoed van de 16kleppers, dan van de 8kleppers .

Willem

Wim, ik dacht dat je in een ander topic aangaf dat dat olieverbruik niet zou horen, maar dat iedereen het maar "accepteert"

Ik heb zelf een Z16SE, en geen enkel spoor te zien van wat TS aangeeft.

Deze auto heeft 2 eigenaren voor mij gehad, de auto is van binnen en buiten echt prachtig, alleen twijfel ik of de vorige eigenaar

de auto wel eens een onderhoudsbeurtje gegeven heeft. Volgens het officiële opel boekje is het laatste onderhoud bij 110.000 km in 2002 geweest, hij heeft momenteel 177.000 op de teller. Ik weet ook bijna 100% zeker dat deze auto alleen maar korte ritjes heeft gereden. Ik rij er nu ongeveer 50 km per dag mee.

Wat moet ik nu doen met bovenstaande troep doen? Laten zitten of is schoonmaken beter? Zie het alleen niet zitten om het deksel los te halen..

Bedankt

Mike

Kan kloppen, ligt aan de korte ritten bij deze motoren, word boven deze plaat niet warm genoeg om het los te ''weken'' op de kortere ritten.

reinigen kan geen kwaad, maar daarvoor moet wel het deksel los.

zwarte troep in een X14XE X16XE C16XE en X16XEL is meer een onderhouds kwestie

ik had het over die zwarte meuk, niet over het olieverbruik.

olieverbruik is touwens meer een gemeengoed van de 16kleppers, dan van de 8kleppers .

Willem

Terug
Naar boven