• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wegenbelasting vrij afschaffen ?

hanskadett

Post veel
heren ik heb een vraagje omtrendt een bericht wat ik ergens heb gelezen.

het gaat om het volgende,nu is bepaald dat alle wagens na 1986 niet meet belastingvrij worden goed balen voor vele dacht ik zo.

maar ik heb gehoord dat men ook van plan is om wagens die nu belasting vrij zijn ook te willen belasten.

zo lang als jij een belastingvrije wagen in je bezit hebt blijft deze vrij van de wegenbelasting.

maar als je hem zo verkopen dan zou de volgende eigenaar weer het volle pond moeten betalen.

weet iemand hier van af of zijn dit van die verhalen om de mensen bang te maken.

want als dit inderdaad zo is dan ga ik binnenkort toch weer eens twee opknappers kopen.

dan heb ik tenminste weer een stel belastingvrije kentekens.

@Jerremy wrote:@wim-v6 wrote:ze willen in ieder geval belastingvrije NIEUW schone auto's weer gaan belasten in 2013

Dat is goed zuur, heb je net zo'n rammelige 3 cilinder volksbarrel poloow slowmotion aangeschaft, en een paszaad krentline slowmotion 1.6D 1.5t wegend met net iets meer dan 100 hele pk's onder kap en dan mag je weer wegenbelasting gaan betalen.

En nog aardig ook omdat het diesels zijn.. Het scenario voor m'n buurman :jerry ok hij zal weinig bijtelling hebben, en de BPM ook niet hoeven betalen, maar toch, de gebruikte markt zal overspoeld raken met dat soort hokken, die niemand wil.. Ik iig niet.

Daarbij, dit was te verwachten. De overheid loopt hierdoor enorm veel geld mis op langer termijn, en naarmate er meer mensen in dergelijk voertuigen zouden (gaan) rijden.

Nee, ik blijf lekker rijden in me wagen, die dan maar iets meer verbruikt. Maar ik heb iig rij-plezier, en krijg er dus wat voor terug.

Dat vind ik ook wat waard !

Haha, ja, my thoughts exactly :)

Liever een draaikolkje in de tank en een hoop lol terwijl ik rijd, dan een druppel per 100km verbruiken en er geen lol aan beleven.

@Jerremy wrote:@wim-v6 wrote:ze willen in ieder geval belastingvrije NIEUW schone auto's weer gaan belasten in 2013

Dat is goed zuur, heb je net zo'n rammelige 3 cilinder volksbarrel poloow slowmotion aangeschaft, en een paszaad krentline slowmotion 1.6D 1.5t wegend met net iets meer dan 100 hele pk's onder kap en dan mag je weer wegenbelasting gaan betalen.

En nog aardig ook omdat het diesels zijn.. Het scenario voor m'n buurman :jerry ok hij zal weinig bijtelling hebben, en de BPM ook niet hoeven betalen, maar toch, de gebruikte markt zal overspoeld raken met dat soort hokken, die niemand wil.. Ik iig niet.

Daarbij, dit was te verwachten. De overheid loopt hierdoor enorm veel geld mis op langer termijn, en naarmate er meer mensen in dergelijk voertuigen zouden (gaan) rijden.

Nee, ik blijf lekker rijden in me wagen, die dan maar iets meer verbruikt. Maar ik heb iig rij-plezier, en krijg er dus wat voor terug.

Haha, ja, my thoughts exactly :)

Liever een draaikolkje in de tank en een hoop lol terwijl ik rijd, dan een druppel per 100km verbruiken en er geen lol aan beleven.

het komt er gewoon opneer, dat ze niet weten waar ze in den haag het geld vandaan moeten halen om het aan brussel af te staan. en de gewoone werkman is altijd de klos. want we moeten maar meer en meer inleveren.

het komt er gewoon opneer, dat ze niet weten waar ze in den haag het geld vandaan moeten halen om het aan brussel af te staan. en de gewoone werkman is altijd de klos. want we moeten maar meer en meer inleveren.

kheb ook gehoord dat de bevroren belastingvrije maatregel weer teruggedraaid gaat worden en alles weer belastingvrij kan worden

kheb ook gehoord dat de bevroren belastingvrije maatregel weer teruggedraaid gaat worden en alles weer belastingvrij kan worden

geen enkele en daarom poste ik het ook als referentie aan de eerste posting

opmerkingen als, ik heb gehoord dat, zijn gestoeld op niks nada nop en daar heeft niemand iets aan

geen enkele en daarom poste ik het ook als referentie aan de eerste posting

opmerkingen als, ik heb gehoord dat, zijn gestoeld op niks nada nop en daar heeft niemand iets aan

@wim-v6 wrote:ze willen in ieder geval belastingvrije NIEUW schone auto's weer gaan belasten in 2013

@wim-v6 wrote:ze willen in ieder geval belastingvrije NIEUW schone auto's weer gaan belasten in 2013

Tis wel een uitdaging om met zo'n Slowmotion ook bleu-efficient en Dynamic te rijden haha....

Slowmotion = VAG bleumotion

Bleu Efficient = Mercedes Benz

Efficient Dynamocs = BMW

Willem

Tis wel een uitdaging om met zo'n Slowmotion ook bleu-efficient en Dynamic te rijden haha....

Slowmotion = VAG bleumotion

Bleu Efficient = Mercedes Benz

Efficient Dynamocs = BMW

Willem

Tot zover is me duidelijk dat er alleen nog de wet is dat auto's na 1986 niet meer belasting vrij worden.

Maar wat gebeurd er nu als ik volgend jaar mijn "84 ga omkeuren naar andere (diesel) motor?

Terug
Naar boven