• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wegligging astra coupe turbo.

Hoi,

Wegligging boven de 170km/h is matig, auto plakt niet genoeg aan het asfalt... wat kan ik hier het beste aan doen???

Iemand ervaringen met verlagen en stugger maken van auto?

mvg, Antony.

Ben zelf erg te spreken over Eibach -30mm, Bilstein B8 sport schokbrekers, veerpootbrug voor en achter en natuurlijk GOEDE banden. (in een Astra F dan)

Zo hou je nog een beetje comfort (ben geen 20 meer en rij ruim 30.000km per jaar), wil je knetterhard: H&R/KW schroefset

hoe ervaar je de wegligging meer als zwabberen?

in dat geval zou ik eerst eens de wielophanging goed laten inspecteren en de boel eens laten uitlijnen.

een astra coupe moet in standaard trim niet bij 170 al grip verliezen, ik heb dat nooit in een auto test gelezen.

Ben zelf erg te spreken over Eibach -30mm, Bilstein B8 sport schokbrekers, veerpootbrug voor en achter en natuurlijk GOEDE banden. (in een Astra F dan)

Zo hou je nog een beetje comfort (ben geen 20 meer en rij ruim 30.000km per jaar), wil je knetterhard: H&R/KW schroefset

hoe ervaar je de wegligging meer als zwabberen?

in dat geval zou ik eerst eens de wielophanging goed laten inspecteren en de boel eens laten uitlijnen.

een astra coupe moet in standaard trim niet bij 170 al grip verliezen, ik heb dat nooit in een auto test gelezen.

Zelfs mijn gouwe ouwe Astra-F station 2.0i 1993 liep bij dik 200km/u nog mooi in zijn spoor.

deze was dan ook uitgevoerd met Safari vering (Luxe uitvoering, comfort vering).

Willem

ik zou hem ook eens goed na laten kijken / uitlijnen of iets

mijn astra staat op het zelfde onderstel als jou astra, maar heb nooit het gevoel dat ik gripverlies heb of het zaakje niet onder controle heb

Zelfs mijn gouwe ouwe Astra-F station 2.0i 1993 liep bij dik 200km/u nog mooi in zijn spoor.

deze was dan ook uitgevoerd met Safari vering (Luxe uitvoering, comfort vering).

Willem

ik zou hem ook eens goed na laten kijken / uitlijnen of iets

mijn astra staat op het zelfde onderstel als jou astra, maar heb nooit het gevoel dat ik gripverlies heb of het zaakje niet onder controle heb

Hmm heb nergens last van met mijn Coupe, 240 heb ik er al eens mee gereden... Alleen in de bochten zwabbert hij een beetje, waarschijnlijk de schokdempers. En die winterbanden die eronder zitten (heb ik hem mee gekocht) maken een ontzettend kabaal....:hmmz

Ja heb ook last van zwabberen, daarom schroefset. 10 tegen 1 dat nog steeds de ori vering eronder zit.

Hmm heb nergens last van met mijn Coupe, 240 heb ik er al eens mee gereden... Alleen in de bochten zwabbert hij een beetje, waarschijnlijk de schokdempers. En die winterbanden die eronder zitten (heb ik hem mee gekocht) maken een ontzettend kabaal....:hmmz

Is inderdaad nog de originele vering (te zien aan de merktekens op de veer). Ik vind persoonlijk de Coupe meer een auto om lekkere lange stukken te rijden. Heerlijk relaxed op de autobahn met 220 constant...:D Je kunt beter een OPC nemen voor het bochtenwerk....:D

oh heb al zoveel lange stukken gereden... Naar Parijs, naar Praag, London... OPC Turbo rijdt heerlijk en nooit een vreemde tik :D

Ja heb ook last van zwabberen, daarom schroefset. 10 tegen 1 dat nog steeds de ori vering eronder zit.

Is inderdaad nog de originele vering (te zien aan de merktekens op de veer). Ik vind persoonlijk de Coupe meer een auto om lekkere lange stukken te rijden. Heerlijk relaxed op de autobahn met 220 constant...:D Je kunt beter een OPC nemen voor het bochtenwerk....:D

Terug
Naar boven