• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wegligging Corsa B

Ik had dat dus ook,nu zit er een Bilstein set onder,rijd fantastisch,niet te laag.

Alleen vraag je je af en toe af of de boel heel blijft met ons slechte ned. wegdek :fy1

Nederlands wegdek slecht? In het zuiden is het minder goed als in het noorden, is me opgevallen.

En Belgie schijnt nog veel erger te zijn als het zuiden van NL.

Maar ik stem ook voor Bilstein. Kost wat, maar dan heb je wat.

Mooi setje B6 Sport dempers (originele lengte, tot 30mm verlaging) kost je al gauw 400 euro, maar het is echt geniaal spul.

En anders een setje Koni geel. Dat zit onder m'n Corsa en doet ook behoorlijk veel icm originele veren.

Wil je verlagen, dan is Bilstein B8 of Koni rood / Koni STR.T wel een strak plan.

Nederlands wegdek slecht? In het zuiden is het minder goed als in het noorden, is me opgevallen.

En Belgie schijnt nog veel erger te zijn als het zuiden van NL.

Maar ik stem ook voor Bilstein. Kost wat, maar dan heb je wat.

Mooi setje B6 Sport dempers (originele lengte, tot 30mm verlaging) kost je al gauw 400 euro, maar het is echt geniaal spul.

En anders een setje Koni geel. Dat zit onder m'n Corsa en doet ook behoorlijk veel icm originele veren.

Wil je verlagen, dan is Bilstein B8 of Koni rood / Koni STR.T wel een strak plan.

Koni Sport (geel) is juist voor als je ook je auto eventueel wilt verlagen, Koni rood is de gewone vervangingsdemper. Deze kan met een kleine verlaging, maar ga meer dan 40mm dan zou ik het niet doen.

Maar Koni Sport / Geel op een Corsa met 30mm verlaging rondom is :thumbup

Heb er jaren met plezier meegereden (dempers zijn te koop).

Heb nu een Bilstein B16 PSS9 set eronder, maar dat is toch andere koek :wub

Koni Sport (geel) is juist voor als je ook je auto eventueel wilt verlagen, Koni rood is de gewone vervangingsdemper. Deze kan met een kleine verlaging, maar ga meer dan 40mm dan zou ik het niet doen.

Maar Koni Sport / Geel op een Corsa met 30mm verlaging rondom is :thumbup

Heb er jaren met plezier meegereden (dempers zijn te koop).

Heb nu een Bilstein B16 PSS9 set eronder, maar dat is toch andere koek :wub

Gisteren in de Corsa van de TS een blokje om gedaan ! de Weitec Ultra GT's doen het super !! wat een totaal andere auto zeg, echt een kart ! na een stukje polder weg met bochten en een stukje A15 heb je best wel een goed eindruk :thumb als mijn GSI met origineel onderstel nog een vervangen moet worden (i.v.m. ouderdom) dan is dit een een goed alternatief vind ik zelf!

Nu nog een setje goede banden om die dikke Borbet's king:

Groetss,

Sjors

Gisteren in de Corsa van de TS een blokje om gedaan ! de Weitec Ultra GT's doen het super !! wat een totaal andere auto zeg, echt een kart ! na een stukje polder weg met bochten en een stukje A15 heb je best wel een goed eindruk :thumb als mijn GSI met origineel onderstel nog een vervangen moet worden (i.v.m. ouderdom) dan is dit een een goed alternatief vind ik zelf!

Nu nog een setje goede banden om die dikke Borbet's king:

Groetss,

Sjors

Terug
Naar boven