• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wegvallende spanning

Ik heb een groot probleem met mijn astra f x17dtl uit 1996.

soms onder het rijden valt de toerenteller uit, welke zoals je misschien wel weet op de spanning van de dynamo werkt, en dan begint het acculampje te branden.

de spanning op de accu is dan inderdaad 12 v ofzo in plaats van 14,4 zoals het zou moeten zijn,

dan soms ineens vliegt mijn toerenteller weer omhoog en gaan mijn accu lampje uit. dus laad de accu weer bij

de dynamo is net nieuw en werkt altijd prima (onder elke omstandigheid 14,4v)de snaar is ook net nieuw en zit ook goed vast (draait ook als de spanning weg valt).

ik heb alle bedrading al langs gelopen en loop vast bij waar een dikke draad richting startmotor gaat, er van uitgaand dat deze aansluiting correct is, is alles goed en onbeschadigd.

nou mijn vraag: wie o wie weet waar dit aan kan liggen?

wat ik nog vergeten was te vertellen:

als ik aan het rijden ben en het acculampje gaat weer UIT, dan kan het soms wel weken duren voordat dit probleem zich weer laat zien, echter is het wel erg lastig omdat als ik in het donker rijd, en ik nog een stukje moet, gaan mijn lampen langzaam uit...

Er schijnt in de A-stijl een realais te zitten voor de laadstroom regeling.

deze zou kapot kunnen zijn.

Kan ook zijn dat de motor een slechte massa verbinding heeft.

Willem

UH, OK

ik heb het al gevonden , een beschadigde draad van de dynamo welke tegen mijn uitlaat hing... kon ik eerst niet zien,.

toch bedankt voor het mee denken.

topic kan dicht.

Terug
Naar boven