• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Weinig vermogen bij optrekken.

YourivdAar

Post weinig
Goedenavond Forum leden.

Ik heb vandaag eens in een tigra 1.4 16v gereden van een collega van mij. Het viel mij op dat deze meer vermogen had in de lagen toeren dan die van mij. Als ik vol m'n gas intrap in z'n 1, 2 en 3 (in 4 en 5e versnelling verwacht ik niet veel onderin) dan komt hij pas echt in rond de 2500 toeren. Deze week (hoop ik) worden alle filters vervangen misschien dat het dan over is, maar zou er nog een optie kunnen zijn wat ik na kan/zou kunnen laten kijken?

Zelfde inlaat???

Zijn verschillende op geleverd..

Dat maakt ook wel verschil, zeker bij laag toeren..

Er is op de X14XE in de Tigra ook een X16XEL inlaat geleverd geweest, die reageerd laag toeriger.

Willem

Zelfde inlaat???

Zijn verschillende op geleverd..

Dat maakt ook wel verschil, zeker bij laag toeren..

Er is op de X14XE in de Tigra ook een X16XEL inlaat geleverd geweest, die reageerd laag toeriger.

Willem

tussen je inlaat spruitstuk en je gasklephuis zit een korte ronde afdichtslang met 2 slangenklemmen gemonteerd kijk eens of deze nog heel is

tussen je inlaat spruitstuk en je gasklephuis zit een korte ronde afdichtslang met 2 slangenklemmen gemonteerd kijk eens of deze nog heel is

Auto vandaag terug gekomen van de garage alle filters vernieuwd, nieuwe airco pomp en nieuwe olie. Het lijkt niet veel verbeterd. Die ronde afdichtslang is heel heb ik naar gekeken. Die tigra van die collega heeft dezelfde, althans, dat denk ik dan omdat die van hem ook uit dezelfde periode is als die van mij.

Auto vandaag terug gekomen van de garage alle filters vernieuwd, nieuwe airco pomp en nieuwe olie. Het lijkt niet veel verbeterd. Die ronde afdichtslang is heel heb ik naar gekeken. Die tigra van die collega heeft dezelfde, althans, dat denk ik dan omdat die van hem ook uit dezelfde periode is als die van mij.

hoeft niks te zeggen..

ben dus tigra's tegengekomen met dit inlaat:

pk037xl_front_left.jpg

en met dit inlaat:

X16XEL1.jpg

Willem

Oh oke cool :kewlpics ! Maar goed ik heb de eerste foto, hij dus ook.. Maar goed heb wat zitten kijken op het forum, vermogenverlies kan allerlei oorzaken hebben, bijv ook slijtage en ik denk dat dat bij mij aan de orde is, vorige eigenaar heeft hem behoorlijk afgetrapt en ik heb m met m'n stomme kop gewoon gekocht, maar goed aldoende leert men zeggen ze wel eens he :swear

Oh oke cool :kewlpics ! Maar goed ik heb de eerste foto, hij dus ook.. Maar goed heb wat zitten kijken op het forum, vermogenverlies kan allerlei oorzaken hebben, bijv ook slijtage en ik denk dat dat bij mij aan de orde is, vorige eigenaar heeft hem behoorlijk afgetrapt en ik heb m met m'n stomme kop gewoon gekocht, maar goed aldoende leert men zeggen ze wel eens he :swear

Ik heb juist een 1.4 gekocht voor het verbruik :jerry had hiervoor een Seat Cordoba 1.6 reed prima maar het was punt 1 geen Opel en punt 2 reed het te duur..:p

Ik heb juist een 1.4 gekocht voor het verbruik :jerry had hiervoor een Seat Cordoba 1.6 reed prima maar het was punt 1 geen Opel en punt 2 reed het te duur..:p

Toch haalde ik met die Seat geen eens 1 op 11 en met de tigra laatst 1 op 15 gereden..

En daar komt bij dat ik dat zelf niet kan en het zal ook niet goedkoop zijn dus dat is eigelijk niet echt een optie helaas :(

Terug
Naar boven