• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Weinig vermogen bij optrekken.

Toch haalde ik met die Seat geen eens 1 op 11 en met de tigra laatst 1 op 15 gereden..

En daar komt bij dat ik dat zelf niet kan en het zal ook niet goedkoop zijn dus dat is eigelijk niet echt een optie helaas :(

Hallo, Ik had het er laatst nog met een paar VW jongens over.

VW benzine motoren zijn niet Zuinig!!!

ligt meer aan het merk, dan aan de 1.6 motor..

vriendin van mij reed gemiddeld 1 op 10 met een Seat Ibiza 1.5 SLX 1994.

Willem

Hallo, Ik had het er laatst nog met een paar VW jongens over.

VW benzine motoren zijn niet Zuinig!!!

ligt meer aan het merk, dan aan de 1.6 motor..

vriendin van mij reed gemiddeld 1 op 10 met een Seat Ibiza 1.5 SLX 1994.

Willem

je kan je eigen kabelboom gebruiken met computer, zit je niet te klooien met de startonderbreker.

let wel op sensor stekkertjes, en probeer wel een GOEDE 1600 te vinden, is ook niet altijd even makkelijk.

Willem

je kan je eigen kabelboom gebruiken met computer, zit je niet te klooien met de startonderbreker.

let wel op sensor stekkertjes, en probeer wel een GOEDE 1600 te vinden, is ook niet altijd even makkelijk.

Willem

Ik rij met mn 2.0 turbo ook 1 op 16. Ik zou er ook gewoon een 1.6 inhangen dan. Heeft onderin iets meer koppel dus hoeft minder gedrilled te worden om vooruit te gaan.

Ik rij met mn 2.0 turbo ook 1 op 16. Ik zou er ook gewoon een 1.6 inhangen dan. Heeft onderin iets meer koppel dus hoeft minder gedrilled te worden om vooruit te gaan.

Hij staat nu bij de garage. Had een nieuwe aircopomp in laten bouwen. Hebben ze de aansluiting, het tapeinde, verrot gedraaid. Maar ze zeggen natuurlijk dat het niet hun schuld is omdat het een gereviseerde pomp zou zijn. Is gewoon een nieuwe van winparts. Maarja hoop ellende met dat kreng. Aan wat voor prijzen moet in denken bij het laten inbouwen van een 1.6, gereviseerd blok?

Hij staat nu bij de garage. Had een nieuwe aircopomp in laten bouwen. Hebben ze de aansluiting, het tapeinde, verrot gedraaid. Maar ze zeggen natuurlijk dat het niet hun schuld is omdat het een gereviseerde pomp zou zijn. Is gewoon een nieuwe van winparts. Maarja hoop ellende met dat kreng. Aan wat voor prijzen moet in denken bij het laten inbouwen van een 1.6, gereviseerd blok?

Tsja een goed 1.6 blok kost je iets van 500 denk ik.

Dan natuurlijk gelijk distributie vervangen en nog wat olie en water enzo.

En als het tegenzit airco weer afvullen.

Dat soort dingen eigenlijk.

En ik heb nog nooit beter dan 1 op 10 met mijn Corsa B turbo gehaald, dus daar moet je je ook niet blind op staren.

Met een de originele 1.6 was met een beetje beleid wel 1 op 14 mogelijk.

Tsja een goed 1.6 blok kost je iets van 500 denk ik.

Dan natuurlijk gelijk distributie vervangen en nog wat olie en water enzo.

En als het tegenzit airco weer afvullen.

Dat soort dingen eigenlijk.

En ik heb nog nooit beter dan 1 op 10 met mijn Corsa B turbo gehaald, dus daar moet je je ook niet blind op staren.

Met een de originele 1.6 was met een beetje beleid wel 1 op 14 mogelijk.

willem je zegt geen geklooi met kabelboom en startonderbreker.

stomme vraag natuurlijk. maare zijn ecu 1400 en 1600 gelijkdan?

mij is namelijk ingefluisterd dat ze verschillend zijn ???

heb met 1600 kopen extra opgelet dat kabel en ecu erbij zaten....

willem je zegt geen geklooi met kabelboom en startonderbreker.

stomme vraag natuurlijk. maare zijn ecu 1400 en 1600 gelijkdan?

mij is namelijk ingefluisterd dat ze verschillend zijn ???

heb met 1600 kopen extra opgelet dat kabel en ecu erbij zaten....

de programma's zijn gelijk, volgens mij heeft Willem dat wel is gepost.

Er bestaan wel degelijk meerdere typen van het motormanagement.

Beste is gewoon 1400 eruit en 1600 erin met de kabelboom en al het andere van de 1400.

de programma's zijn gelijk, volgens mij heeft Willem dat wel is gepost.

Er bestaan wel degelijk meerdere typen van het motormanagement.

Beste is gewoon 1400 eruit en 1600 erin met de kabelboom en al het andere van de 1400.

Terug
Naar boven