• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wel of geen 2.4

Je had zonder al te veel gedoe dus al kunnen merken of het een 2.4 was in evt. een ander onderblok en dat was dus de boutjes van het vliegwiel bekijken die achterin de krukas zit, die zijn anders van vorm en draad dan die van de 1.6 t/m de 2.2.

ik heb dus nog zo'n 2.4 staan met zo'n alu plaatje met hertje in een cirkel logo erop. Ik had het blok via internet gekocht en na wat zoekwerk kwam ik erachter dat dit dus een revisieblok van VEGE was.

Nu het slechte nieuws; mijn 2.4 is vorig jaar na 3 hele weken in mijn auto gelegen te hebben kapot gelopen. Na meten bleken de cylinders opgeboord te zijn, maar de orginele zuigers zaten er nog in! Nu is het natuurlijk lang niet zeker dat het revisiebedrijf daar schuld aan was. Ik hoop iig voor je dat jij een beter blok te pakken hebt.

ik heb dus nog zo'n 2.4 staan met zo'n alu plaatje met hertje in een cirkel logo erop. Ik had het blok via internet gekocht en na wat zoekwerk kwam ik erachter dat dit dus een revisieblok van VEGE was.

Nu het slechte nieuws; mijn 2.4 is vorig jaar na 3 hele weken in mijn auto gelegen te hebben kapot gelopen. Na meten bleken de cylinders opgeboord te zijn, maar de orginele zuigers zaten er nog in! Nu is het natuurlijk lang niet zeker dat het revisiebedrijf daar schuld aan was. Ik hoop iig voor je dat jij een beter blok te pakken hebt.

ja ik hoop van wel natuurlijk de tijd zal het leren ik hoop van de zomer mijn rekord rijbaar te hebben als het een beetje meezit natuurlijk maar ik weet nu in iedergeval wat voor blok ik nou heb en verder zien we wel , wat was er bij jou blok eigenlijk stuk gegaan als ik vragen mag??

gr gijs

ja ik hoop van wel natuurlijk de tijd zal het leren ik hoop van de zomer mijn rekord rijbaar te hebben als het een beetje meezit natuurlijk maar ik weet nu in iedergeval wat voor blok ik nou heb en verder zien we wel , wat was er bij jou blok eigenlijk stuk gegaan als ik vragen mag??

gr gijs

onderkant van zuiger 2 was voor de helft weggeslagen en was terug te vinden onderin het carter. hoogstwaarschijnlijk gekomen omdat de zuiger te veel kon kantelen in de cylinder. Dus als je kans ziet zuiger en cylinder op te meten, dan zou ik het zeker doen.

onderkant van zuiger 2 was voor de helft weggeslagen en was terug te vinden onderin het carter. hoogstwaarschijnlijk gekomen omdat de zuiger te veel kon kantelen in de cylinder. Dus als je kans ziet zuiger en cylinder op te meten, dan zou ik het zeker doen.

als ik mocht besluiten om de kop eraf te halen ga ik dat zeker doen anders probeer ik het wel gewoon ze zullen toch niet allemaal slechte revisies uitgevoerd hebben mag ik hopen

bedankt gijs

als ik mocht besluiten om de kop eraf te halen ga ik dat zeker doen anders probeer ik het wel gewoon ze zullen toch niet allemaal slechte revisies uitgevoerd hebben mag ik hopen

bedankt gijs

denk het ook niet hoor. het zal vast met het beperkte budget van de toenmalige eingenaar te maken hebben gehad.

denk het ook niet hoor. het zal vast met het beperkte budget van de toenmalige eingenaar te maken hebben gehad.

Terug
Naar boven