• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welk alarm is dit? --> Opgelost :)

origineel gepost door IceFreak

Nou, vandaag is even wezen zoeken....

De kapjes aan allebei de kanten eraf gehaald, niks gevonden. Toen het handschoenenvakje nog even eruit gehaald, en daar zit ook niks :wtf

Toen heb ik maar eens de batterij vervangen, en het lampje doet weer! Maar nog niks geen reactie van het alarm.... Hij ontgrendelt niet en het lampje in de auto van het alarm doet ook niet....

Ik snap er echt geen kont van! Iemand hier in de buurt die er wel verstand van heeft?

Wat me ook nog opviel, als ik de zekering van het alarm eruit haal, gaat de auto direct op slot. Wil ik dan de auto starten, gaan de deuren op slot? :wtf

Je wilt ook niet horen hea :jerry

Nu krijg je de problemen :P

Wat me ook nog opviel, als ik de zekering van het alarm eruit haal, gaat de auto direct op slot. Wil ik dan de auto starten, gaan de deuren op slot? :wtf

Je alarm is waarschijnlijk met een noodstroom voorziening uitgerust. Daardoor werkt het alarm nog gewoon.

Het zal toch echt ergens achter je dashboard moeten zitten, en meestal op een relatief makkelijk bereikbare plaats. Volg anders eens de nieuw ingetapte kabelboom, is volgens mij wel makkelijk te zien welk gedeelte opnieuw ingetapt is.

Morgen gaat mijn goede vriend opel_omega_steinmetz mij even helpen met het alarm. Die werkt bij de Opel garage dus dat moet goed komen. Ik houd jullie op de hoogte :D

Morgen gaat mijn goede vriend opel_omega_steinmetz mij even helpen met het alarm. Die werkt bij de Opel garage dus dat moet goed komen. Ik houd jullie op de hoogte :D

Anders kom ik wel ff langs met een beitel en een hamer :jerry

dat is altijd bij die systemen,als de zekering eruit is.

als je de andere handzender hebt even allebei inleren en dan werkt het weer.

heb je ook bovenop je luchtpijp gekeken toen je je kastje eruit had???

Ik zou gwn onder de hele dashboard kijken, bestuurderskant, achter de radio paneel, en de andere kant je dashboardkastje deruit halen en goed kijke, desnoods draden volgen.

Er moet tog iets te vinden zijn :hmmz

ik denk persoonlijk, dat die in de buurt van je motormanagement/kiekert zit,

dit omdat dit de makkelijkste plaats is om alle kabels te pakken, dus aan de bijrijders kant, achter de plastic kap aan de rechter zeide naast de voetenplaats

MM: voor startonderbreker ( brandstofpomp ) zoek ff naar een rood/blauwe draad

Kiekert: voor je CV

en er zouden ook onder je stuurkappen draden kunnen lopen, om je knipperlichten aan te sturen...

Nou, vandaag de nieuwe handzender binnen gekregen met een beschrijving :D. Straks maar even het alarm zoeken :D

origineel gepost door Powercorsa

En daarna niet vertellen waar het alarm ligt, aangezien het erg goed verstopt ligt. :vertag:vertag

Goed gezegt :thumbup

ik heb hier een gelijk kastje aan onze donor.

Kun je wel overnemen, maar heb ook geen idee van merk en type.

Ik mag aannemen dat je batterj wel kunt vervangen zonder problemen,

zou het anders nogal vreemd vinden.

of alarm er idd uit.

succes

Nou, het is opgelost. Het alarm zat onder de pedalen weggewerkt :wtf maar we konden er weinig mee omdat het alarm geen nieuwe handzenders kon aanmelden. Dus toen hebben we het alarm er maar afgehaald. Auto rijdt nu gelukkig weer :)

Ja, het ledje deed helemaal niks.

Bij het nameten kwamen we erachter dat er helemaal geen spanning over stond. Dus toen hebben we het alarm er maar uit gehaald :)

Ja, het ledje deed helemaal niks.

Bij het nameten kwamen we erachter dat er helemaal geen spanning over stond. Dus toen hebben we het alarm er maar uit gehaald :)

bouw hem weer derin al die moeite voor niks :jerry

origineel gepost door 14XE

even de voeding eraf (resetten) had wellicht geholpen,maar goed dat is nu achteraf praten

We hebben de accu er wel bijna een uur af gehad. Toch deed hij niet meer.... Heel raar, hij is nu in ieder geval weg :P

Terug
Naar boven