• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welk merk banden hebben jullie?!

Ja hoor ik heb in alle vier de banden 2.6 bar zitten.

Als je minder doet lijkt net of de band te zacht is.

Grtzz Heuti

2.6.. 2.8.. ik heb er 2.2 in zitten atm. Is dat dan te weinig? Heb ze juist paar wkn geleden daarnaar opgepompt :P

Ligt er maar net aan welke banden maat je hebt.

Als ik het goed had heb jij 16 inch: 225/55/16 ?

Want in principe is het gewoon, hoe lager de wang van de band hoe hoger de banden spanning.

Dit omdat de wang anders poreus kan worden. Ook is de wang korter dus heeft ie minder ruimte om schokken op te vangen. Heeeeeeel overdreven gezien zou je met een korte wang en te lage bandenspanning de velg kunnen raken wanneer je door bijv een kuil rijdt.

Wij hebben altijd in de 205/65/15 banden 2.2 bar gedaan, dit gaf een nette evenwijdige slijtage.

In de 235/45/17 doe ik meestal 2.6 bar, dit doe ik tevens in mijn 235/40/18.

Bij de 235/45/17 geeft dit op het moment ook een net evenwijdig slijtage beeld.

Wanneer de banden onder jou Omega altijd netjes recht zijn afgesleten zou ik het fijn op 2.2 houden, wellicht een idee om naar 2.4 te gaan maar hoger zou ik niet doen.

Volgens mij is het inderdaad 225/55/16, morgen eens even voor de zekerheid nakijken. Die 16" klopt zowiezo.

Banden lijken mij netjes gelijkmatig te blijven, let er nu wel wat beter op omdat de vorige voor aan de binnenkant helemaal glad waren vorig jaar. Door slechte uitlijning waarschijnlijk.

Zo na veel wikken en wegen heb ik de keus kunnen maken, en er komen

v.d. week Bridgestone ER 300 onder.

Grtzz Heuti

Vandaag dus laten doen 02-07-08.

Rijd geweldig

Ik rij nu 6 dagen op de Bridgestone's er 300 turanza,

en kan mededelen dat het zeer fijne banden zijn!!!!!

Nadat er afgelopen Zaterdag 5gr plaklood bij aan is gekomen,

rijd de Omega als een stille strijkijzer over gladde asfalt wegen.

En ik maar bezweren dat het Michelin moet zijn.

Echter komen Hankooks ook goed uit de test, echter ging

me dat net iets te vreemd om dat onder de Omega te zetten.

Voor prijs/kwaliteit verhouding na 350 km(waar praat ik over:D)

vind ik de Bridgestone ER 300 Turanza een beste band.

Nu maar hopen dat ze het lang zullen volhouden!!

word vervolgd!

origineel gepost door Heuti

Ik rij nu 6 dagen op de Bridgestone's er 300 turanza,

en kan mededelen dat het zeer fijne banden zijn!!!!!

Nadat er afgelopen Zaterdag 5gr plaklood bij aan is gekomen,

rijd de Omega als een stille strijkijzer over gladde asfalt wegen.

En ik maar bezweren dat het Michelin moet zijn.

Echter komen Hankooks ook goed uit de test, echter ging

me dat net iets te vreemd om dat onder de Omega te zetten.

Voor prijs/kwaliteit verhouding na 350 km(waar praat ik over:D)

vind ik de Bridgestone ER 300 Turanza een beste band.

Nu maar hopen dat ze het lang zullen volhouden!!

word vervolgd!

Dat klopt bridgestones zijn ook goede banden.

Bij veel testen komen ze ook goed uit de test.

Maar de bridgestones zijn vakker wat stugger dan de andere banden en dit kan soms als nadeel worden beschouwd.

Maar omdat jij 225/55-16 band hebt maakt het hier niet veel uit.

Omdat de wang van de band wat hoger is.

Klinkt goed Heuti. Duurt hier nog een tijd voor ik ander rubber nodig heb, maar ga tegen die tijd zeker even naar die Bridgestones kijken. Keep us posted!

Hallo ik heb sinds 2 weken nieuwe sport velgen onder mijn bolide. Hier heb ik gekozen voor Uniroyal regenbanden. 225 - 45- 17 Dit bevalt me tot op heden erg goed. Met behoorlijke regenval en water op de weg heeft de auto nog vollop grip.

Tot op heden ben ik zeer te vreden met deze type band. De toekomst zal het uitwijzen.

Groet

Martijn

origineel gepost door Stakenburg

Hallo ik heb sinds 2 weken nieuwe sport velgen onder mijn bolide. Hier heb ik gekozen voor Uniroyal regenbanden. 225 - 45- 17 Dit bevalt me tot op heden erg goed. Met behoorlijke regenval en water op de weg heeft de auto nog vollop grip.

Tot op heden ben ik zeer te vreden met deze type band. De toekomst zal het uitwijzen.

Groet

Martijn

Is dit de rainsport of de rainsport 2??

origineel gepost door arjontje

origineel gepost door Stakenburg

Groet

Martijn

Is dit de rainsport of de rainsport 2??

Dit is volgens mij de rainsport band. Weet het niet cker. Wil wel kijken maar het regent te hard. Sorry

Heb vorige week aan de voorzijde een setje Uniroyal rainsport laten monteren op de Combi Sport 2.0 16V. Had verwacht dat ze nogal zouden zwabberen, maar niets van dat alles; het stuurt strak en is comfortabel. :thumbup

Ben heel tevreden. :)

Oja, nu alweer +-3000 km mee gereden met m'n Bridgestones Turanza's

en moet zeggen dat ze nog steeds zeer goed bevallen!!!!

Echt een aanrader!!:thumbup

Grtzz Heut

ben binnenkort voor ook weer toe aan 2 nieuwe banden, het worden denk ik gewoon weer de nokians.....ben er tevreden mee, prijs kwaliteit is goed.

origineel gepost door omega20000

ben binnenkort voor ook weer toe aan 2 nieuwe banden, het worden denk ik gewoon weer de nokians.....ben er tevreden mee, prijs kwaliteit is goed.

Hoor er meer goede verhalen over !

Heeft er iemand ervaring met Federal, ik zoek nl een band voor de omega die prijs technisch ook interessant is en een goede wegligging uiteraard.

De auto wordt nl weinig gebruikt, ca. 10.000 km per jaar, dus om daarvoor veel geld te betalen. Ik ga voor de originele bandenmaat dus 225 55 16.

Ik heb Viking banden in de zomer, en Pirelli wintersport voor de winter bevalt goed. Alleen de Viking banden slijten erg rap.

Terug
Naar boven