• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welk merk slotbouten

zou er zelf niet al te veel aan uitgeven, je hebt setjes van een 10 tje maar ook van 20/30 euro. daar zit een extra ring omheen zodat als ze er iets proberen over te slaan, dat het wat langer duurt voordat de bout er uit zal komen. uit eindelijk krijgen ze hem er wel uit als het moet.

http://www.wielslotenshop.nl/?gclid=COe-vNGh5rUCFZDKtAodUnUAWg" onclick="window.open(this.href);return false; hier hebben ze die sloten met meedraaiende ring

nl-sicustar-565px.jpg

@DMLB ceo wrote:ik heb ze van McGard

* Edit zaten al bij me auto.

Schrok net even toen ik prijzen zag :shock:

Zijn idd prijzig...maar weet je waar ik van schrok? Het grote gemak waarmee ze waren los te halen. Maatje Tim had originele GM gescoord en die waren door de meedraaiende ring beter beveiligd. Die dus ook op de kop getikt. Heb ff geen nummer bij de hand, post anders vanaaf het bestelnummer :thumb

Greetz Emiel

@TWA wrote:@DMLB ceo wrote:ik heb ze van McGard

* Edit zaten al bij me auto.

Schrok net even toen ik prijzen zag :shock:

Zijn idd prijzig...maar weet je waar ik van schrok? Het grote gemak waarmee ze waren los te halen. Maatje Tim had originele GM gescoord en die waren door de meedraaiende ring beter beveiligd. Die dus ook op de kop getikt. Heb ff geen nummer bij de hand, post anders vanaaf het bestelnummer :thumb

Greetz Emiel

Ook die krijg je met gemak los. Alleen maakt het een tering herrie. ;)

Heb mijn sloten ook bij de VOD gehaald. ( zijn van Irmsher geloof ik )

Zitten na mijn vorige C1 nu op mijn huidige C2, en voldoen nog prima na al die jaren.

Zeker gezien het feit dat ze er voor de winterwielenwissel vaker af gaan dan gebruikelijk.

Ik heb ze van McGard en OZ.

Service van McGard is echt super.

Had een slotdop kapot gedraaid en zonder kosten een nieuwe gekregen!

@CJX wrote:Heb mijn sloten ook bij de VOD gehaald. ( zijn van Irmsher geloof ik )

Zitten na mijn vorige C1 nu op mijn huidige C2, en voldoen nog prima na al die jaren.

Zeker gezien het feit dat ze er voor de winterwielenwissel vaker af gaan dan gebruikelijk.

Ik wil ze ook bij de VOD halen.

Wat waren de kosten ongeveer?

50 euro?

ik zal je een tip geven spaar nooit op slotbouten. en neem er een waarvan de dop veel vlees pakt dus geen sterretje van 1 mm diep ofzo. heb zelf al een keer een slotbout gesloopt waardoor ik mijn velg met trommel en al eraf moest halen...band leeg moest laten anders pasde hij niet onder de kolomboor,de handel uitboren..een en al ellende... en afgelopen week bij iemand heel lang lopen te kloten om zijn wiel eraf te krijgen omdat daar ook de dop was beschadigd.

waneer de dop niet genoeg vlees heeft om de bout te pakken kan het zijn waneer je er over heen schiet de bout/dop beschadigd of zelfs er wat afbreekt.

ik spreek uit eigen ervaring en wil iedereen aleen deze tip geven om er niet op te sparen en een goeie pakken die over de hele lengte pakt.

mvg dennis

CJX schreef:

Heb mijn sloten ook bij de VOD gehaald. ( zijn van Irmsher geloof ik )

Ik wil ze ook bij de VOD halen.

Wat waren de kosten ongeveer?

50 euro?

Ik denk dat je met 50 euro aardig in de buurt zit tegenwoordig.

Ik kan het bedrag niet meer terug vinden, maar ik heb in mijn hoofd dat ik er toendertijd 40 euro voor betaald heb.

@dennis: Ja ben ik helemaal met je eens. Goedkoop is duurkoop. Maar ik vroeg de prijs puur ter indicatie, mocht het echt heel duur zijn dan moet ik nog even doorsparen want ik wil goede hebben, liefst origineel GM.

En inderdaad als de bit te weinig vlees kan pakken, is het zo snel naar de kloten. Daar zit ik ook niet op te wachten.

@CJX: Ik ga volgende week toch naar de VOD, dan zal ik het even vragen wat die dingen daar kosten.

Ik heb ook die van de vod en was ooit de sleutel kwijt, er was geen enkel auto / banden / vul in-bedrijf wat de sloten eraf kon halen, telkens was de eerste reactie, die hebben we er zo af, het was niemand gelukt. Uiteindelijk via de fabrikant een nieuwe sleutel kunnen krijgen gelukkig.

Alleen met die slotbouten kan je je boutafdekkapje/dopje niet meer gebruiken.

Dus dan heb je vier afgedekte wielbouten en 1 niet afgedekte.

Irmscher heeft wel een apart dopje voor de slotbout.

Maar ik had gehoord dat die Irmscher en Opel slotbouten niet zo goed zijn.

Ik heb nog een nieuw setje gm slotbouten liggen :angel , die had ik toen gekocht om achter de fabrikant te komen aangezien dat op een briefje in het doosje staat.

Terug
Naar boven