• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welk model Corsa rijden jullie?

robert_corsa

Woont hier bijna
heb het volgens mij al eens eerder gezien in een topic/poll

maar kan het nergens meer vinden.

dus bij deze nog maar een keer.

welk model corsa rijden jullie?

een combo's tellen ook mee natuurlijk.

ik ben wel benieuwd wat hier nu het meeste rond rijdt.

denk dat de c het meest actief is op het forum.

robert

Corsa c drivers hebben een eigen forum site.

Een paar (waaronder ik) zijn ook hier member.

Misschien verklaart dat het lage percentage :thumb

Jup hier ook een Corsa-B.

Specs:

Merk type: Opel Corsa-B 1.5TD kat Sport 1999

Motor: X15DT 1.5 Turbo Diesel 67pk

Kleur: Grijs

Kilometers: bijna 300.000km

versnellingsbak: hand 5

wat is er aan gedaan:

- Radio in gezet

- Turbodruk op geschroefd naar 1,15bar (inclusief roetstop iets open)

- Stabilisator voorzijde vervangen voor een van een GSi

- Angels er weer in gezet, incl Xenon

Willem

Het zal mede door het C/D driversforum er voor zorgen dat hier minder C/D rijders actief zijn. Maar ik denk sowieso dat de doelgroep die hier op het forum aanwezig is, voornamelijk een Btje rijdt. De Corsa B is momenteel een betaalbare B segmenter. Naar mijn mening komen hier mensen die willen weten hoe bepaalde reparaties opgelost kunnen worden of hoe iets in elkaar zit. Dit zijn meestal niet de mensen die vorig jaar een nieuwe Corsa D hebben gekocht. De Ctjes duurt denk ik nog een paar jaar, dan komen deze ook wel meer op het forum. Dat de Corsa A relatief laag is, komt waarschijnlijk doordat er (helaas) al een groot gedeelte niet meer rijdbaar is.... ;)

@tamiya wrote:Het zal mede door het C/D driversforum er voor zorgen dat hier minder C/D rijders actief zijn. Maar ik denk sowieso dat de doelgroep die hier op het forum aanwezig is, voornamelijk een Btje rijdt. De Corsa B is momenteel een betaalbare B segmenter. Naar mijn mening komen hier mensen die willen weten hoe bepaalde reparaties opgelost kunnen worden of hoe iets in elkaar zit. Dit zijn meestal niet de mensen die vorig jaar een nieuwe Corsa D hebben gekocht. De Ctjes duurt denk ik nog een paar jaar, dan komen deze ook wel meer op het forum. Dat de Corsa A relatief laag is, komt waarschijnlijk doordat er (helaas) al een groot gedeelte niet meer rijdbaar is.... ;)

Denk niet dat het door het Corsa C forum komt dat er niet veel mensen op de C stemmen.

Kheb zelf ook een C en zit op beide forums ;)

C'tjes zijn soms nogal aan de dure kant ja, je staat soms versteld wat mensen voor hun C vragen :/.

En de Corsa B doet het ook nog goed onder de Opel rijders ;) ze zijn zuinig en makkelijk te onderhouden.

Ik moet zeggen dat mijn C meer onderhoud nodig heeft tot nu toe dan ik heb gehad met mijn Corsa B.

En voor het algemeen met vragen voor onderhoud/reparaties is wim-v6 altijd de man die raad weet met dingen ;) ongeacht een A, B of C Corsa ;)

@Sevendust wrote:

Ik moet zeggen dat mijn C meer onderhoud nodig heeft tot nu toe dan ik heb gehad met mijn Corsa B.

Bedank daar de Mileuterrorist maar voor...

Op de Spritmonitor zitten kijken, daar dot de gemiddelde Corsa-B 1.5TD even veel verbruiken als de Nieuwe Polo 1.2TDi Blue-Motion.

dan kan je stellen dat het verbruik zeker niet is verbeterd in de jaren... hooguit de uitstoot verminderd

Willem

Heb een Corsa B 5 deurs 1.2 16v CDX model. Een Combo B 1.4 SI en een Combo B 1.7 D.

Dit blijft een leuke betaalbare auto waar je zelf nog het een en ander aan kan doen.

Vincent

Terug
Naar boven