• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke accu in Astra H?

Mijn auto staat momenteel bij de schadehersteller, maar aangezien mijn accu vervangen moet worden is mijn vraag:

Welke accu (amperes e.d.) zit hier standaard in? En kan het kwaad om een accu te nemen met hogere amperes?

Betreft een 1.4, geen idee of dat ook nog uitmaakt verder....

Thanks in advance ;)

de zwaarste die in het bestaande bevestigings punt past ..is met starten en met audio wel lekker verder heeft het niet zoveel om het lijf .

maar het is wel zo zit er 44 amp uur in en je gaat naar 56amp uur kost dit maar een paar € meer

dus de prijs gaat niet echt grof omhoog bij deze stapjes .

ik zou het doen 1 of 2 stapjes zwaarder .zal nu denk ik 44 amp uur in zitten bij die 14 i

Bert

de zwaarste die in het bestaande bevestigings punt past ..is met starten en met audio wel lekker verder heeft het niet zoveel om het lijf .

maar het is wel zo zit er 44 amp uur in en je gaat naar 56amp uur kost dit maar een paar € meer

dus de prijs gaat niet echt grof omhoog bij deze stapjes .

ik zou het doen 1 of 2 stapjes zwaarder .zal nu denk ik 44 amp uur in zitten bij die 14 i

Bert

Bij mij zit er een (originele) GM 50A accu in, en ik heb ook een 1.4 (benzine met airco), in de diesels zit vaker een zwaardere accu in ivm gloeipluggen, een astra zonder airco heeft ook vaak een iets lichtere accu.

Bij mij zit er een (originele) GM 50A accu in, en ik heb ook een 1.4 (benzine met airco), in de diesels zit vaker een zwaardere accu in ivm gloeipluggen, een astra zonder airco heeft ook vaak een iets lichtere accu.

Als je weinig elektriciteit gebruikt terwijl de motor niet loopt heb je genoeg aan 44 ampère-uur. Zorg er wel voor dat je nieuwe accu ongeveer even groot is als de oude.

Als je weinig elektriciteit gebruikt terwijl de motor niet loopt heb je genoeg aan 44 ampère-uur. Zorg er wel voor dat je nieuwe accu ongeveer even groot is als de oude.

Vergeet niet dat een H nogal wat elecktronica aan boord heeft wat ook het nodige verbruikt. Als je de motor hebt afgezet moet je de sleutel maar eens uit het contact halen en een minuut blijven wachten : transformers is er niks bij als je hoort wat er dan allemaal gebeurd.

Bij het open van de deuren net zo, kentekenplaat verlichting, portierverlichting, hemelverlichting voor en achterin, dashverlichting, radio start (navi) cd op enz enz.

Als je een beetje traag bent met de auto uit te zuigen (of je doet het heel grondig) zit je in no-time met een lege accu.

Beetje extra capaciteit is zowiezo niet verkeerd, zker niet met de winter voor de deur ;)

Vergeet niet dat een H nogal wat elecktronica aan boord heeft wat ook het nodige verbruikt. Als je de motor hebt afgezet moet je de sleutel maar eens uit het contact halen en een minuut blijven wachten : transformers is er niks bij als je hoort wat er dan allemaal gebeurd.

Bij het open van de deuren net zo, kentekenplaat verlichting, portierverlichting, hemelverlichting voor en achterin, dashverlichting, radio start (navi) cd op enz enz.

Als je een beetje traag bent met de auto uit te zuigen (of je doet het heel grondig) zit je in no-time met een lege accu.

Beetje extra capaciteit is zowiezo niet verkeerd, zker niet met de winter voor de deur ;)

Mijn Astra H GTC Cosmo 2005 heeft ook een 60 ampere standaard zitten, nog geen problemen mee gehad, altijd direct weg.

Mijn Astra H GTC Cosmo 2005 heeft ook een 60 ampere standaard zitten, nog geen problemen mee gehad, altijd direct weg.

Terug
Naar boven