• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke audiokabels moet je aansluiten bij cdr 2005`

Ben sinds kort de trotse eigenaar van een Opel Vectra C GTS en wil een versterker met sub van MTX gaan aansluiten op de standaardradio Siemens CDR 2005 . Nu heb ik een High to Low converter gekocht en wil m gaan aansluiten op de bestaande speakerkabels . Maar er zit een enorme bundel met draden achter de radio , welke moet ik kleuren pakken ??

VDO_CD9303UB.gif

Misschien heb je hier iets aan

Echt super bedankt voor de snelle reactie :thumb ! Zo gaat het waarschijnlijk wel lukken . Sinds vandaag lid op het forum en al gelijk geholpen met het probleem , TOP ! Hebben jullie de remote kabel vd versterker op de 12v van sigaretten aangesloten ? Zwarte kabel daar doorlussen denk hé ?

@Benniess wrote:

Damn! Pracht exemplaar met zeer mooie velgen :wub

Welkom op 't forum en veel veilige km en plezier toegewenst met je Vec.

Groet jraaf

Bedankt jraaf !

Hey turbosix de url die je doorstuurt bestaat niet meer ? Maar denk dat je het beste de voedingskabel via het stuurhuis-rubber kan doen he ?

grtz Benny

Voeding kabel kan er als volgt naar binnen;

Links onder kun je je voet op een kunstof kap zetten; verwijder deze dan zie je de kabelboom, hier onder zitten een aantal lege tule, hier kun je het topje vanaf knippen, stop er een veer door en je bent in de motorruimte.

Gr Patrick

Oké , dat is denk een stuk beter te doen als via het stuurhuis en je kan de kabel gelijk mooi langs de dorpels gaan doorvoeren . Hartstikke bedankt voor het advies !

Grtz Benny

Ik heb hem via het kabeldoorvoer dopje onder de paravaan, bij mij was namelijk geen doorvoer meer vrij achter die voetsteun.

kabelvec1_zps3d427e85.jpg

kabelvec2_zpsca146c95.jpg

Je ziet hem zitten als je de wissers in servicestand zet.

P/s: bij mij doet de link het wel gewoon.

je remote is A5.(blauw)

is voor electrische antenne, maar kan ook gebruikt worden voor de schakeling van de versterker.

Oke super bedankt voor de goede tips !!! Netjes met foto's erbij maakt het echt zeer duidelijk . Nog een allerlaatste vraag , ben bezig geweest met de CDR 2005 eruit te halen en dit is allemaal goed gegaan . De unit is er geheel uit behalve de stalen behuizing die om de unit zit er nog . Het lijkt dat het alleen met een torx vastzit maar heb deze los gedraaid en krijg het frame er nog niet uit ? Je kan namelijk zolang het frame er nog in zit best lastig bij de kabelboom .

grtz Benny

Volgens mij moet dan het complete paneel er dan voor weg!

Je kachel/airco unit kun je er zo uit trekken en de dashboard kastje zit met 5 of 6 torx schroeven vast.

Met de 2 er uit is er prima bij te komen.

Ik heb er nog een verloopkabeltje tussen zodat ik niet in de originele kabels hoefde te knippen.

Thanks voor de snelle reactie , dan haal ik het handschoenenkastje ook los ! Mn vorige vectra was een Vectra B maar dat was wel ff heel wat gemakkelijker zeg . Maar ben woensdag vrij dus ga het dan allemaal netjes aan sluiten , na al deze tips gaat het zekers goed komen !!!

Netjes!

Alleen zou ik de sub zo ver mogelijk in een hoek zetten en de versterker er boven op.

Zo heb je meer praktische ruimte en kun je het ski luik open zetten voor nog meer volume :-)

Is het trouwens een 12 inch sub?

Denk dat de sub 10 of 12inch is , eigenlijk geen idee :???: . Klapt in ieder lekker hard . Valt me wel op dat het een stuk harder klinkt in een gts als in mn vorige vectra B :D

Grtz

Terug
Naar boven