• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke auto heb/had je het langst in het bezit

midnight black

Woont hier bijna
Tijd voor wat slap (zondagavond) geouwehoer: tijd voor een nieuw topicje!

Ik ben eigenlijk benieuwd naar welke auto je het langst in bezit hebt gehad (of nog steeds hebt), hoe die beviel/bevalt, eventueel de reden van verkoop / aantal gereden kilometers en uiteraard naar het merk en type. (en een plaatje van de auto mag natuurlijk altijd)

Ik zal zelf beginnen:

Opel Astra G 1.6 16v 3drs, ruim 7 jaar in bezit gehad / circa 90.000km mee gereden zonder noemenswaardige problemen. Reden van verkoop: total loss gereden.

Ik heb 13jaar een Golf 1 GTI Pirelli met een 2.0i 8V erin gehad :thumb :thumb

bewDsc_0090_original.jpg

Astra G 1.8 5deurs Hatchback.

nog steeds in bezit, als eerste auto. al een kleine 5 1/2 jaar. sinds September 2008

wou eigenlijk post aanpassen, niet quoten... :P

maar ondertussen al een jaar stilstaan, heb nu een Corsa erbij.

zal niet zolang blijven als de Astra, hoop ik. :jerry

De v6 diesel geldslurper nu het langst in bezit. Nu 4 jaar al de eigenaar.

Daarna Corsa C met 2 jaar en 2 maanden.

De b vectra's zijn ca 1,5 tot 2 jaar in bezit geweest.

De a vectra's en c kadett allen 8 maanden tot 1,5 jaar

De beruchte mankementen bak.

8228fe12c66446d87979744fe12c8694.jpg

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Vectra-B1 sedan 2.5 V6 cdx handbak strak 8jaar, weggegaan ivm totallos.

Willem

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Opel Corsa GSI nieuw gekocht in 2001, circa 130000 km mee gereden tot 2008 zonder noemers waardige problemen.

Auto verkocht wegens gezins-uitbreiding aan mijn oom die er nu nog mee rijdt.

Ik rij er zelf ook nog wel eens in, rijdt nog steeds super vindt ik. :thumb

Hier de :kewlpics

Groeten Jurgen,

Vectra B1 Hatchback X20Xev...8 jaar, eigenlijk gestopt met het project maar nog steeds in bezit. We zien wel hoe lang nog :jerry

img2011070800124.jpg

Astra G 1.8 5deurs Hatchback.

nog steeds in bezit, als eerste auto. al een kleine 5 1/2 jaar.

heb er zo'n 100.000 KM mee gereden denk ik?

1549422_688139247884670_2039877250_n.jpg

gaat pas weg als die af is, of gaat dan een schuur in en alleen eruit voor de zomer. :jerry

Mijn Calibra 16v se 1997. 8+ jaar in bezit, er zullen nog wel wat jaartjes bij komen denk ik. In al die 8 jaar zo'n 28.000 km mee gereden.

Mijn astra f heb ik nu 12 jaar en een paar dagen ;) staat nu al bijna 7 jaar geschorst na aankoop i500 en vorig jaar zafira b

Je eerste auto doe je toch nooit weg :D :wtf

pff veel auto's gehad !

vw kevers (1 ervan 9 jaar gehad)

corsa GT 3 jaar

kadett D SR 6 jaar

peugeot 307 7 jaar (daily ride)

ascona B 16 jaar ongeveer !(nog in bezit)

manta B 1 maand (nog in bezit)

-calibra c20xe

ruim 5 jaar gehad.

verkocht omdat ik er al een corsa c20xe bij had en vond daarna de calibra te langzaam :agent

Mijn c kadett coupe heb ik 9 jaar gehad, waarvan 8 in onderdelen. Peugeot 605 heb ik 5 jaar in gereden. En de rekord diesel is ook al onderweg met 4,5 jaar. Die gaat ook niet weer weg.

Mijn astra g gekocht in 2009 17 jan.

Nu dus 5 jaar in bezit.

Gekocht met 79.000 km op de teller. Nu 185.000 op de teller.

Carosserie heeft er zelfs 200.000 op zitten. 15.000km met een xer erin gereden. Enkel werkte de km teller toen niet goed.

eerste auto vw golf 1 10 maanden gereden.

vw ingeruild op een Kadett GSI 2.0SEH toen 2jaar en 3 maanden oud en 27500km op de teller. laten tunen tot 150pk. 10 jaar fun mee gehad. verkocht ivm de roest duivel. rijdt nu nog steeds.

1 jaar Suzuki alto gereden. (lees gespaard)

en toen (01-2002) mijn OPC 1 ingevoerd uit Duitsland. king: met 29500km op de teller van 1ste eigenaar.

160 pk viel mij toch heel erg tegen. mijn Kadett was sneller. 1jaar na aanschaf getuned tot 180pk. dit beviel al veel beter. bij 122dkm gaf de xer blok het op. om eerlijk te wezen, ik had gesport tegen een vr6 met olie peil op minimum. de xer was niet meer te reviseren (drijfstang distributie zijde) lag in stukjes op straat. de keus was een ruil motor voor 3000 euro of een ander blok.

het is die andere geworden, de z20leh king: die net was ingelopen 3700dkm. jullie zullen wel begrijpen dat ik sindsdien met een smile van oor tot oor in het rond rij. teller staat inmiddels weer op 174dkm. heb hem nu 13 jaar in mijn bezit en heb nog geen geld voor de J OPC dus rij al 13jaar met mijn OPC

Terug
Naar boven