• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke banden??

Merk banden is eigenlijk een persoonlijke mening. Maar Toyo Proxes zijn zeer goede banden maar de Dunlop Sp zijn ook geweldig. Je moet kijken wat je zelf het beste lijkt. Ik zelf heb op mijn 18 Irmscher Sportstars Hankook 225/35/18 liggen zijn ook perfect alleen betaal je dan niet de hoofdprijs voor een A merk band. Mijn persoonlijke mening is dat A merken niet beter hoeven te zijn andere merken die niet als a merk gezien worden. Moet er wel bij zeggen dat er genoeg banden merken zijn die inderdaad niet geweldig zijn

mijn mening bv: sunew, wanli zijn voor mij geen optie. Maar nogmaals het is een persoonlijke mening.

Succes met je keuze banden.

mijn ervaring is dat banden als hankook, bridgstone, conti, dunlop het de eerste paar jaar prima doen. maar na die paar jaar worden ze erg hard, gaan vaak veel rijgeluid geven, en bij nat weer wordt de grip ook wat minder.

Vaak gaan ze zingen, kan je vooral merken als je vaak te balanceren moet.

persoonlijk vind ik vredestein, michelin, pirelli nero zero (heb ik zelf 215-40-17) goedyear erg fijne bandjes.

goede grip, ook bij nat weer, zelf sneeuw.

op hoge snelheid goeie grip, bij zowel verlaagde als suv modellen.

en ze zijn vrij stil.

ik was zelf nooit van de pirelli, mijn vader had ze ooit, en hard lopend weggedaan (p6000 geloof ik) ik heb de nero zero, (zaten toevallig op de velgen die ik kocht) maar ben er zeer over te spreken, erg fijn bandje

mijn ervaring is dat banden als hankook, bridgstone, conti, dunlop het de eerste paar jaar prima doen. maar na die paar jaar worden ze erg hard, gaan vaak veel rijgeluid geven, en bij nat weer wordt de grip ook wat minder.

Vaak gaan ze zingen, kan je vooral merken als je vaak te balanceren moet.

persoonlijk vind ik vredestein, michelin, pirelli nero zero (heb ik zelf 215-40-17) goedyear erg fijne bandjes.

goede grip, ook bij nat weer, zelf sneeuw.

op hoge snelheid goeie grip, bij zowel verlaagde als suv modellen.

en ze zijn vrij stil.

ik was zelf nooit van de pirelli, mijn vader had ze ooit, en hard lopend weggedaan (p6000 geloof ik) ik heb de nero zero, (zaten toevallig op de velgen die ik kocht) maar ben er zeer over te spreken, erg fijn bandje

Ik heb er nu zeker 2 / 3 jaar Bridgestone Turanza ER 300 banden onderzitten (achter ca. 80K en voor ca. 40k) en ben er zeer tevreden over. Ze schijnen wat lawaai te maken, maar ik moet zeggen er weinig last van te hebben. Zijn ook niet zo gek duur (ca 80 euro voor 165/60/15)

Ik heb er nu zeker 2 / 3 jaar Bridgestone Turanza ER 300 banden onderzitten (achter ca. 80K en voor ca. 40k) en ben er zeer tevreden over. Ze schijnen wat lawaai te maken, maar ik moet zeggen er weinig last van te hebben. Zijn ook niet zo gek duur (ca 80 euro voor 165/60/15)

De vredestein sporttrac 3 verkoop ik meer..

Erg fijne band zowel in nat en droog weer alleen maakt iets meer geluid als een gemiddelde band.

Ook hele fijne zijn Michelin primacy / pilot of goodyear eagle f1 assemetric.

Toch blijft de keuze en de eisen die eraan gesteld worden erg persoonlijk..

De vredestein sporttrac 3 verkoop ik meer..

Erg fijne band zowel in nat en droog weer alleen maakt iets meer geluid als een gemiddelde band.

Ook hele fijne zijn Michelin primacy / pilot of goodyear eagle f1 assemetric.

Toch blijft de keuze en de eisen die eraan gesteld worden erg persoonlijk..

Terug
Naar boven