• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke Banden

Een goedenmiddag allemaal.

Tja de temperaturen stijgen weer langzaam en wordt het

tijd om eens naar nieuwe banden uit te gaan kijken.

Nu is mijn vraag: Welke banden hebben jullie onder de omega zitten en zijn gewoon kort gezegt... GOED....

Bandenmaat:

235-45-R17

+1 voor de Michelins Primacy HP

Heb ze in dezelfde maat (235/45 17) op de zomerset van m'n B1, ruim 10k mee gereden zonder noemenswaardige slijtage. Erg tevreden mee.

Ik zelf vind dat er niks boven een Continental gaat.

En dan wel de contisportcontact 2 of 3.

De michelins laten het te snel afweten in de regen.

Maar een banden keuze is, en blijft een eigen smaak!

Dat laten afweten in de regen gaat voor mij niet op eigenlijk. Ik had dat voor ik ze kocht wel vaker gehoord, dus was er wat sceptisch over, maar na een aantal serieuze confrontaties met véél water kan ik niet anders zeggen dan dat het zelfs dan uitstekende banden zijn.

Ik ga morgenavond mijn voorbanden vervangen door toyo proxes t1 in de maat 235/45/17.

De wielen die ik net gemonteerd heb kocht ik met bridgestone experia?expedia? s01 in 235/40/17 en dat vind ik echt een waardeloze band,duikt in ieder spoortje en maakt veel lawaai.

origineel gepost door J-Omega

Dat laten afweten in de regen gaat voor mij niet op eigenlijk. Ik had dat voor ik ze kocht wel vaker gehoord, dus was er wat sceptisch over, maar na een aantal serieuze confrontaties met véél water kan ik niet anders zeggen dan dat het zelfs dan uitstekende banden zijn.

Dan zullen wij twee verschillende rijstijlen hebben. ;)

Die kans is vrij groot. ;)

Dat neemt niet weg dat ik ze waar het kon ook best aan de tand heb gevoeld, iets wat ik normaal bij regen zeker niet zal doen. Ik heb niet zoveel ervaring met allerlei banden zoals jij wel, dus ik spreek puur uit mijn beperkte referentiekader als ik zeg dat ik deze banden op zo'n moment prima vind voldoen. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ze tekort kwamen.

Mogelijk scheelt het nog dat bij de 235 maat het profiel net wat anders is dan bij 225 en smaller?

in de zomer rij ik met avon semi slicks, erg leuk behalve als het regent. Maar dan neem ik gewoon de golf gt tsi

Goodyear Efficientgrip 215/55/16. Ben er zeer tevreden over. Zijn een stuk stiller dan de Michelin Primacy die ik eerder eronder had zitten.

ik had onder mijn B2 Bridgstone ptensa liggen van autobanden markt.nl dat scheelde mij bijna €300 met de banden in de normale handel te kopen o.ja ik heb ze gewoon bij een banden boer laten monteren en ballanceren betaalde ik €90 voor stikstof afgevuld en dan toch dat verschil .

maar een goed 235-45-17 is niet goed koop overigins was het een top band muis stil en op orgineel licht metaal van de omega sport bijna geen lood bij het ballanceren ,,echte aan rader

maar kijk en lees de raporten eens www.autobandenmarkt.nl staan alle merken geprijsd .

Voor mij niets anders dan Conti Sport Contact 2 en 3

Heb met meerdere merken gereden, varierend van Vredestein tot Bridgestone tot Michelin, maar geen enkele band kan mij de kwaliteit bieden van de Conti.

Waarom: heb bijvoorbeeld met de Michelin Pilot Sport PS2 gereden.

Deze had voelbaar minder grip met droog weer, om nog maar te zwijgen als het regende.

Vredestein hoef ik nooit weer want die maken me teveel herrie en cuppen nog wel eens een keer. En vindt ze daarbij veel te duur voor de kwaliteit die ze bieden.

Bridgestone vond ik wel erg goed, maar ik vergelijking met de Conti net iets minder grip.

Mijn ervaringen zijn gebaseerd op de maten 235/45/17 en 235/40/18.

Gr Lars

origineel gepost door J-Omega

Achter niet 235-45 ?

nee 55 rijd wat rustiger dan bijna op de velg;)

Terug
Naar boven