• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke benzine het beste?

origineel gepost door Silverspeed

origineel gepost door chopperbob

Ik tank altijd superplus (98) bij de anwb pomp ,het heet tegenwoordig tinq geloof ik , eigenlijk tank ik alleen daar om dat deze nog 98 hebben ,voor de rest zijn er alleen maar benzinepompen met 95 in de buurt met toevoegingen en dat werkt dus echt niet. Autootje rijd het lekkerst in duitsland of oostenrijk daar hebben ze benzine 100. en geld moet rollen toch;)

Heb een gemiddelde verbruik van 1 op 10,7. (vakantie naar oostenrijk was het verbruik 1 op 11,9 bij 3247km totaal)

1 op 10? dan ben je zeker een stevige rijder :D ik verbruik maar 1 op 13 a 1 op 14...

Ben niet echt een stevige doorrijder ,zo nu en dan wel , maar heb een 2.0 turbo met als het goed is meer dan 245 pk, moet het nog ff en keer laten meten, dus vandaar mijn verbruik.

veel tankplezier

Marcel

origineel gepost door Silverspeed

Ik tank altijd superplus (98) bij de anwb pomp ,het heet tegenwoordig tinq geloof ik , eigenlijk tank ik alleen daar om dat deze nog 98 hebben ,voor de rest zijn er alleen maar benzinepompen met 95 in de buurt met toevoegingen en dat werkt dus echt niet. Autootje rijd het lekkerst in duitsland of oostenrijk daar hebben ze benzine 100. en geld moet rollen toch;)

Heb een gemiddelde verbruik van 1 op 10,7. (vakantie naar oostenrijk was het verbruik 1 op 11,9 bij 3247km totaal)

1 op 10? dan ben je zeker een stevige rijder :D ik verbruik maar 1 op 13 a 1 op 14...

Ben niet echt een stevige doorrijder ,zo nu en dan wel , maar heb een 2.0 turbo met als het goed is meer dan 245 pk, moet het nog ff en keer laten meten, dus vandaar mijn verbruik.

veel tankplezier

Marcel

ah dat verklaard een hoop idd :D

net over de grens met belgie avia tankstation was in de benzine tijd voor mij, dat was tot maart dit jaar ongeveer 20cent goedkoper per liter als in nl en kmoest er een 1o minuutjes voor rijden, ja dan haal je het verschil er wel uit.

met de diesel weet ik het niet.

Ik tank altijd bij de shell in het dorp.

Ook alleen omdat hij op de route ligt en omdat het de goedkoopste is.

Ik tankte eerder altijd v-power.

maar sinds dat fuel save er is tank ik gewoon 95.

motor drinkt minder dan bij v-power. terwijl vroeger de motor zuiniger liep met v-power.

origineel gepost door arjontje

Ik tank altijd bij de shell in het dorp.

Ook alleen omdat hij op de route ligt en omdat het de goedkoopste is.

Ik tankte eerder altijd v-power.

maar sinds dat fuel save er is tank ik gewoon 95.

motor drinkt minder dan bij v-power. terwijl vroeger de motor zuiniger liep met v-power.

dus dat fuel-safe werkt zoals ze het beloven? Wou er zelf niet echt in geloven omdat ik dacht dat ze gewoon wat meer marge wouden pakken met een product dat niks anders is dan bij de witte pomp... toch maar eens overwegen dan om fuelsave te gaan proberen :D

willem is de 2.6 van de omega ook een lage compressie motor? Of was dat juiste de oude 2.5 v6?

Voor en Na het Op maat optimaliseren van de 3.0 V6, loopt ze Evengoed op E95 als ze altijd al deed.

Op E95 geoptimaliseerd de volgende waarden gehaald met de Lage Compressie 3.0 V6 met tamme nokkenassen, Kleine inlaat en uitlaatpoorten etc etc:

Vermogen: 224pk Krukas op 5600tpm

Koppel 280Nm van 2500 t/m 5500 toeren

Verbruik zit rond de 11 a 12km/L

Zelfs de Stokoude ongereviseerde 1.6S 16SV draait prima op E95, loopt nog 14km/L a 15km/L ook.

De Corsa Lust Alleen maar diesel, deze doet zo'n 17 a 18km/L

Willem

als je hem laat chippen moet je wel over naar 98.

Die van mij wilde op 95 nog wel eens onregelmatig stationair lopen. Nu met 98 nergens last meer van. Door de chip ben ik nu wel verplicht 98 te tanken en als je een pomp vind die samenwerkt met de anwb krijg je 6 cent korting per liter en dan is 98 tanken goed te doen.

De omega v6 wilde ook voor de chip geen 95 dan was 1 op 8 de max, met 98 en chip is het 1 op 10 geworden.

Ik tank altijd met een octaan van 98 voor mijn X20XEV. Men heeft me verteld dat 95 veel meer zou verbruiken. Kan dit kloppen of zou ik het gewoon eens proberen? :hmmz

Klopt 95 is zeker voldoende. Tank voor de tt euro 98 op 95 rijd die niet lekker de vectra heeft geen last van 95 doe er als nog af en toe 98 in :)

ga dit volgende keer eens proberen en zien of het een verschil maakt want nu rijdt hij 1 op 10 op de autoweg wat ik vrij veel vind...

BP 95, rijdt prima! Onlangs nog in Frankrijk geweest dus moest opletten om er geen E10 in te gooien. Toen BP 98 erin gegooid. Merkte geen verschil met de 95 dus voortaan 95, ook beter voor de portemonnee.

Op advies van de VOD 98 zou een beter verbranding en smering hebben voor de Z22YH, klopt dit?

Nope, de 2.6 V6 is een Laag compressie motor, Exact Zelfde setup als mijn 3.0 V6, alleen 400cc minder.

Willem

wat is dan het verschil buiten 100 cc tussen de oude 2.5 v6 en de moderne 2.6 v6?

ik wist niet beter dat de 2.5 en de 3.0 dezelfde opbouw hadden en de 2.6 en de 3.2 qua opbouw anders waren?

Merk wel dat we hier de 2 opels erg verwennen met bp ultimate. Komen ze in Duitsland krijgen ze zelfs 102 octaan.

Terug
Naar boven