• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke (diesel)motoren en welke niet?

@giuliettaevo wrote:@Haasje17 wrote:Alle fiat diesels eigenlijk weg bij blijven is vaak elende.

Wat een onzin... De 1.9 en 2.4 jtd zijn prima motoren die makkelijk enkele tonnen wegdraaien. Die gebruiken ze volgens mij alleen niet bij Opel.

Alle Opel 1.9 diesels zijn Fiat motoren.

Dan zijn bij FIAT/Alfa-Romeo/Lancia de 120pk, 150pk & 180pk ook nog eens met de zelfde techniek als in de Opels, en hebben dezelfde (waardeloze) versnellingsbak.

Ook de oudere 1.9TD / 1.9JTD / 1.9MultiJet's zijn verre van probleemloos.

(Al menig turbo vervangen van deze Fiat diesels op lage / gemiddelde km standen.)

EGR gezanik, Verstuivers e.d.)

De 2.4TD / 2.4JTD is bekend om de moeilijkheids graad voor de vervanging van de Tandriem.

Daar het veelal makkelijker is hiervoor de motor uit de auto te halen.

Ook dit geld voor zowel FIAT / Lancia /Alfa-Romeo.

En olielekken is deze motor zeker niet vreemd, dit betreft keerringen (groot werk dus).

Laat voorop staan dat de motor zelf het probleem niet is, het is de techniek die eraan hangt.

Willem

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

Dat klinkt heel wat minder positief als ik altijd van mijn alfa kennisen hoor. :(

Versnellingsbak is een verrassing voor mij,heb ik nog niet eerder klachten over gehoord.wel over de koppeling met het dubbel massa vliegwiel. Gebruikt alfa wellicht andere bakken? Heb er hier wel een van een 2.4 jtd 156 liggen.

Bij de 2.4 gaat de verstelling van de turboschoepen nog wel eens vastzitten. Vervelend maar simpel op te lossen.

Ik ga in ieder geval zo'n 2.4 jtd in mijn giulia bouwen. :agent

De Alfa 159 is zoe goed als een Complete Opel, zo ook de versnellingsbak.

De lagers ervan zijn op voorraad bij menig Fiat groep onderdelen leverancier.

De 2.4 heeft een andere bak als de 1.9diesels

Als ik zo om mij heen kijk is een leuk aangeklede astra G 1.7 cdti een beetje zeldzaam. Kwam in België uit bijv.... :shock:

Dus om mijn bereik te vergroten...stel het word een 2.0 of 2.2 opel diesel, want de 75 pk 1.7 gereden en die trekt nog geen worst uit de zuurkool heb ik ervaren (mening, je mag een andere hebben...), wat is t ergste wat je kan gebeuren, kunnen die pompen gereviseerd worden bijv? en hoe dorstig zijn die dingen??

Ligt eraan wat je ermee van plan ben.

De meesten om mij heen zijn zeer tevreden over hun 1.7DTI (75pk ).

Dan te bedenken dat een bekende van nog niet onzuiniger heet gereden als 4,7l/ 100km

Terug
Naar boven