• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke, en wat?

ik had de ford cougar eigenlijk gepakt omdat dat de eerste auto was die ik tegenkwam toen ik zocht op goedkoper-sportwagen :D haha.

dat hobby's geld mogen kosten is zeker waar!

als er het geld voor is, dan moet je genieten van het leven.

wanneer het geld afwezig is :), dan zul je toch even je hobby's moeten laten wachten.

daar ben ik dan weer.

ik heb nog geen keuze kunnen maken, maar ik heb nog wel een vraag.

sommige corsa's (B) hebben zo'n "dakje" op de achterklep.

een soort klein spoilertje.

ik persoonlijk vind dat heel mooi!

maar is het duur om zo'n ding te kopen?

ik heb een auto op het oog die het niet heeft, en als het niet te duur is wil ik zo'n spoilertje erop zetten.

vind het cosmetisch wel aantrekkelijk.

punt is dan wel, is zoiets duur om te kopen/erop zetten?

daar ben ik dan weer.

ik heb nog geen keuze kunnen maken, maar ik heb nog wel een vraag.

sommige corsa's (B) hebben zo'n "dakje" op de achterklep.

een soort klein spoilertje.

ik persoonlijk vind dat heel mooi!

maar is het duur om zo'n ding te kopen?

ik heb een auto op het oog die het niet heeft, en als het niet te duur is wil ik zo'n spoilertje erop zetten.

vind het cosmetisch wel aantrekkelijk.

punt is dan wel, is zoiets duur om te kopen/erop zetten?

Ligt er aan. Origineel bij de dealer? dat is altijd duur voor dergelijke onderdelen (als ze er uberhaupt nog aan kunnen komen tegenwoordig).

Hier op het forum een oproep zal allicht stukken goedkoper zijn.

En als je bereid bent om even over de sloop te struinen kan je daar voor het minste geld klaar zijn (maar dan loop je het risico dat er b.v. breukjes oid in zitten.

Wat montage betreft kan je waarschijnlijk wel af met wat ruitenkit (sikaflex of andere sterk hechtende en flexibele kit).

Boutjes en moertjes zijn niet bij elke spoiler nodig iig, en de standaard Corsa B klepspoiler zou daar één van moeten zijn.

Ligt er aan. Origineel bij de dealer? dat is altijd duur voor dergelijke onderdelen (als ze er uberhaupt nog aan kunnen komen tegenwoordig).

Hier op het forum een oproep zal allicht stukken goedkoper zijn.

En als je bereid bent om even over de sloop te struinen kan je daar voor het minste geld klaar zijn (maar dan loop je het risico dat er b.v. breukjes oid in zitten.

Wat montage betreft kan je waarschijnlijk wel af met wat ruitenkit (sikaflex of andere sterk hechtende en flexibele kit).

Boutjes en moertjes zijn niet bij elke spoiler nodig iig, en de standaard Corsa B klepspoiler zou daar één van moeten zijn.

beste opel leden.

(ik las in de regels dat het niet de bedoeling is dat je voor alles een nieuw topic aanmaakt, vandaar dat ik verder ga in dit topic.)

wat kunnen jullie mij vertellen over de OPEL CORSA SPORT X1.4XE uit 1994?

ik heb het volledige rapport van auto week gedownload, heb het kenteken rapport, EN heb wat geprobeerd te lezen over dit type.

maar jullie kennen de opel van voor to achter, en van A tot Z. misschien dat jullie mij nog iets kunnen vertellen wat ik nergens kan vinden.

misschien zelfs gebruikerservaring/tips die mij kunnen waarschuwen voor mogelijk valkuilen.

zoals gewoonlijk hoor ik graag van jullie.

(ik kom steeds een beetje dichter bij mijn nieuwe wagentje, zodra ik hem heb ga ik foto's plaatsen hier!)

(nou ik eraan denk, is er zoiets als "opel forum kentekenplaat houders?" ik zou graag mijn dank tonen door zoiets op mijn aankomende corsatje te zetten.)

beste opel leden.

(ik las in de regels dat het niet de bedoeling is dat je voor alles een nieuw topic aanmaakt, vandaar dat ik verder ga in dit topic.)

wat kunnen jullie mij vertellen over de OPEL CORSA SPORT X1.4XE uit 1994?

ik heb het volledige rapport van auto week gedownload, heb het kenteken rapport, EN heb wat geprobeerd te lezen over dit type.

maar jullie kennen de opel van voor to achter, en van A tot Z. misschien dat jullie mij nog iets kunnen vertellen wat ik nergens kan vinden.

misschien zelfs gebruikerservaring/tips die mij kunnen waarschuwen voor mogelijk valkuilen.

zoals gewoonlijk hoor ik graag van jullie.

(ik kom steeds een beetje dichter bij mijn nieuwe wagentje, zodra ik hem heb ga ik foto's plaatsen hier!)

(nou ik eraan denk, is er zoiets als "opel forum kentekenplaat houders?" ik zou graag mijn dank tonen door zoiets op mijn aankomende corsatje te zetten.)

dissapointment.....

ik krijg net een telefoontje van de garage, dat iemand de auto gekocht heeft voor 200 euro meer dan ik geboden had.

jammer.....

de zoektocht blijft blijkbaar dus nog even doorgaan.....

ik moet en ZAL een betaalbare, nette, mooie, goede opel corsa in handen krijgen :)

(p.s. mijn vragen van mijn vorige post blijven wel staan.)

dissapointment.....

ik krijg net een telefoontje van de garage, dat iemand de auto gekocht heeft voor 200 euro meer dan ik geboden had.

jammer.....

de zoektocht blijft blijkbaar dus nog even doorgaan.....

ik moet en ZAL een betaalbare, nette, mooie, goede opel corsa in handen krijgen :)

(p.s. mijn vragen van mijn vorige post blijven wel staan.)

Een X14XE is een Corsa met een 16v blok. In jou geval moet je een 8v blokkie hebben (zoals eerder aangegeven) omdat deze iets betrouwbaarder zijn.

Maakt dus niet uit dat deze voor je neus verkocht is, ff verder zoeken naar een 8v ;)

Een X14XE is een Corsa met een 16v blok. In jou geval moet je een 8v blokkie hebben (zoals eerder aangegeven) omdat deze iets betrouwbaarder zijn.

Maakt dus niet uit dat deze voor je neus verkocht is, ff verder zoeken naar een 8v ;)

Wat kadediddilac zegt.

X14XE is een 16kleppert. Niet zozeer slecht, maar hebben wat intensiever onderhoud nodig dan de 8klepper broertjes, zoals de X14SZ en C14NZ.

Er zitten gewoon wat kleine dingetjes aan de 16kleppers die vaker voorkomen, zoals bepaalde pakkingen die gaan lekken.

Als ik je een blok kan aanraden dan is het de X14SZ. Eigenlijk zo'n beetje gelijk aan de C14NZ, maar dan met elektronische ontsteking ipv een rotor ontsteker.

Rotor is ook prima, maar moet je regelmatig in de gaten houden omdat het kan slijten (en spotgoedkoop te fixen indien versleten).

Met de X14SZ heb je daar ook geen omkijken meer naar dus, en ze zijn net zo robuust als de andere 8kleppers. Kunnen makkelijk tot na de 3 ton gereden worden zonder uitzonderlijke kosten.

Plus, ze voldoen aan dezelfde emissienormen als de 16kleppers, dus wat mileu-aspect maakt het geen verschil met de 16klepper en issie schoner als een C14NZ.

Welke regio woon je trouwens?

De Opeldealer waar ik altijd heen ga had een tijdje terug nog een blauw/violet (zo op het oog kleurcode E286, Halitblau) kleurige Corsa B staan voor (ik meen) 1250 euro. Weet de preciese info niet, maar hij had wel een relatief lage KM stand en zag er spik-en-span uit. Of hij er nog staat weet ik niet, maar hij heeft sowieso niet op de website bij de ocasions gestaan. En adverteren op MP e.d. doen ze daar sowieso niet of nauwelijks aan. Kwestie van even een belletje plegen, lijkt me.

(Gaat om Ophoff in Nieuwleusen, www.ophoff.nl)

Wat kadediddilac zegt.

X14XE is een 16kleppert. Niet zozeer slecht, maar hebben wat intensiever onderhoud nodig dan de 8klepper broertjes, zoals de X14SZ en C14NZ.

Er zitten gewoon wat kleine dingetjes aan de 16kleppers die vaker voorkomen, zoals bepaalde pakkingen die gaan lekken.

Als ik je een blok kan aanraden dan is het de X14SZ. Eigenlijk zo'n beetje gelijk aan de C14NZ, maar dan met elektronische ontsteking ipv een rotor ontsteker.

Rotor is ook prima, maar moet je regelmatig in de gaten houden omdat het kan slijten (en spotgoedkoop te fixen indien versleten).

Met de X14SZ heb je daar ook geen omkijken meer naar dus, en ze zijn net zo robuust als de andere 8kleppers. Kunnen makkelijk tot na de 3 ton gereden worden zonder uitzonderlijke kosten.

Plus, ze voldoen aan dezelfde emissienormen als de 16kleppers, dus wat mileu-aspect maakt het geen verschil met de 16klepper en issie schoner als een C14NZ.

Welke regio woon je trouwens?

De Opeldealer waar ik altijd heen ga had een tijdje terug nog een blauw/violet (zo op het oog kleurcode E286, Halitblau) kleurige Corsa B staan voor (ik meen) 1250 euro. Weet de preciese info niet, maar hij had wel een relatief lage KM stand en zag er spik-en-span uit. Of hij er nog staat weet ik niet, maar hij heeft sowieso niet op de website bij de ocasions gestaan. En adverteren op MP e.d. doen ze daar sowieso niet of nauwelijks aan. Kwestie van even een belletje plegen, lijkt me.

(Gaat om Ophoff in Nieuwleusen, www.ophoff.nl)

Terug
Naar boven