• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke Filter

Nash

Lid
Hallo, ik heb een paar weken geleden een nieuwe einddemper onder me Astra laten zetten.

DTM1.jpg

DTM2.JPG

DTM3.JPG

Nu wil ik graag wat meer geluid en ik heb gelezen dat je dan een openluchtfilter moet hebben...of moet hebben dit bevorderd in iedere geval het geluid.

Ik heb effe rondgekeken en kwam op de volgende site uit:

Alleen hebben ze daar 3 verschillende soorten:

- Vervangings filters

- 57i Performance kits

- Typhoon kits

Echter weet ik het verschil niet. Ik zie dat er anders uitzien en dat ze verschillen in prijs maar welke van de 3 is nu het beste ...

- Vervangings filters

Zijn inlegfilters voor in de orginele luchtfilterbak, van katoen gemaakt dus de doorstoming van lucht word beter en het geluid iets zwaarder.

- 57i Performance kits

- Typhoon kits

Zijn zogenoemde open luchtfilters. Het precieze verschil tussen deze 2 durf ik niet te zeggen.

Bij open filters moet er op gelet worden dat deze niet zomaar onder de kap geplaatst word maar flinke koeling van de rijwind krijgt.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een vervangingsfilter omdat deze afgeschermt is van warme motorlucht en het is het minste werk.

Voor meer geluid en (als het niet vakkundig gebeurt) minder prestaties moet je voor de open luchtfilter, i57 of typhoon kit gaan.

ik zou een vervangingsfilter nemen, of een typhoon kit.

Als het maar gesloten filter is niet dat je warme lucht erin trekt.

Heb ook een openfilter gehad en het heeft er bij mij nog geen 500 km opgezeten, toen was ik het geluid zo stront zat......

Tenzij je bruut geluid wilt hebben onder de kap en denken wil dat je hard gaat. Of harder gaat omdat je een openfilter hebt.

ga eens op ebay kijken.

vind je ook heel leuk spul voor de helft van een kn kitje.

airbox en zo moet je zelf wel hobbyen maar dat maakt het leuk toch?

als je met een andere filter nog niet tevreden ben kan je ook je midden demper eraf halen en daar een rechte buis op zetten dan heb je echt een zwaar hard geluid:D

Motor:

X16SZR: Geen open filter plaatsen, dit gaat ten koste van flink wat vermogen, en motor gaat vaak beroerd lopen

X16XEL-II Z16XE X18XE1 Z18XE: Open filter mogenlijk, je levert wel wat in.

X20XEV: geen open filter plaatsen, geluid niet om aan te horen

Z22SE: Geen ervaringen mee.

Willem

ik heb zelf onder me alfa een k&n 57i kit gehad kwa geluid heel mooi, maar kwa prestatie nee, vooral in de zomer met optrekken bij stoplicht vaak schokkend weg rijden.

toen een imitatie luchtfilter gekocht net zoals bmc cda ik merkte het verschil meteen.

bmc cda is een gesloten systeem die koude lucht pakt bij je gril aan de voor zijde bijv

in me opc zit ook een airbox, alleen de aanvoer slang moet vervangen worden

ik zou kiezen voor een airbox

auto licht lekkerder op het gas erdoor en loopt wat soepeler maar exstra pk,s merk je niet vind ik

Jelle

Op mijn opel coupe z2.2se

had ik een pipercross filter gemonteerd mooi geluid en van een duurzame kwaliteit.

Wel goed onderhouden voor het behoud van je motor.

Ik merkte ook een verschil onderin. Liep vlotter

Je hebt nu alleen een einddemper?

Zo te zien een universeel pasmaakdempertje?

Daar komt met de originele uitlaatlijn nooit geen leuk geluid uit.

Mooiste is als je de middendemper er bij tussen uit haalt...

Maar dan heb je eerder kans dat het te luid word.

Ik heb zelf een z1.6se en een sebring eind en middendemper

maar op het moment dat ik een openlucht filter er op zette liep de motor gewoon kut.

Het geluid was leuk maar ook dat hoorde je alleen onder de kap.

Heb nu een inlegfilter maar dat geeft geen extra geluid wel werkt het 1000x beter

ik zou in jou geval gewoon ff rustig kijken wat een middendemper doet

gr Daan

Terug
Naar boven