• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke gadget had je vroeger?

[rquote=1874923&tid=143052&author=egje]

silly-putty.jpg

silly-putty-7.jpg
[/rquote]

Haha, dát was een hit onder kinderen..stuiteren, kneden, gummen, figuren maken. Of op een foto houden in een tijdschrift. Dan drukte je de Silly Putty er op en dan had je die foto in spiegelbeeld, schitterend. Ach, was het tegenwoordig nog maar zo simpel voor de kids..!

[rquote=1876400&tid=143052&author=Vinci]Die laatste schijnt in de originele eerste uitvoering (met tulp stekkertjes op het apparaat, dus geen veloopkabel met multistekker) een geweldig goed klinkende CD speler te zijn!!

sonyps1.jpg

Er zijn zelfs malloten die er een marmeren kast omheen bouwen!!

MSTaufbau.JPG

Toen ik écht klein was had ik al een brommer:

Fiets_Karton_Knijpers_01.jpg

[/rquote]

Haha, ja die wasknijpers. Schitteren met alle kinderen uit de straat een enorm lawaai maken voor je gevoel, dat was écht kicken voor je gevoel.. in mijn jeugd (45jr geleden) had je maar 2 auto's bij ons in de hele straat. Lekker spelen dus)

[rquote=1876400&tid=143052&author=Vinci]Die laatste schijnt in de originele eerste uitvoering (met tulp stekkertjes op het apparaat, dus geen veloopkabel met multistekker) een geweldig goed klinkende CD speler te zijn!!

sonyps1.jpg

Er zijn zelfs malloten die er een marmeren kast omheen bouwen!!

MSTaufbau.JPG

Toen ik écht klein was had ik al een brommer:

Fiets_Karton_Knijpers_01.jpg

[/rquote]

Haha, ja die wasknijpers. Schitteren met alle kinderen uit de straat een enorm lawaai maken voor je gevoel, dat was écht kicken voor je gevoel.. in mijn jeugd (45jr geleden) had je maar 2 auto's bij ons in de hele straat. Lekker spelen dus)

De eerste "mobiele" telefoon van PTT

Jaja, die Pollux, broertje van de Castor. De castor kon je vast inbouwen in de auto. Deze Pollux was de eerste portable. Dat ding was loeizwaar, omdat er een boei van een accu aanhing. Ik spreek over de 80'er jaren.

Ja, en dan ging je 's avonds een pilsje happen in de kroeg in Amsterdam. Nou, dan hád je bekijks...! Ik was zelf Ptt'er dus nam dat ding weleens mee naar huis. Klanten konden zo'n ding nog huren ad fl 290,- p/m excl. abonnement voor de aansluiting + telnr.

Dit ding was het begin van de opmars van die mobieltjes die jullie nu in de zak dragen.

Pollux.jpg

De eerste "mobiele" telefoon van PTT

Jaja, die Pollux, broertje van de Castor. De castor kon je vast inbouwen in de auto. Deze Pollux was de eerste portable. Dat ding was loeizwaar, omdat er een boei van een accu aanhing. Ik spreek over de 80'er jaren.

Ja, en dan ging je 's avonds een pilsje happen in de kroeg in Amsterdam. Nou, dan hád je bekijks...! Ik was zelf Ptt'er dus nam dat ding weleens mee naar huis. Klanten konden zo'n ding nog huren ad fl 290,- p/m excl. abonnement voor de aansluiting + telnr.

Dit ding was het begin van de opmars van die mobieltjes die jullie nu in de zak dragen.

Pollux.jpg

Of dit dan..:

SIO Montage doos 1. Niks electronica of weerstandjes. Dit was puur bouwen met een zeer kleine basisdoos, waar je uren zoet mee was. Ik had deze doos in de 60'er jaren en heb er heel veel jaren mee gespeeld, dat weet ik nog wel.

sio.jpg

sio2.jpg

Of dit dan..:

SIO Montage doos 1. Niks electronica of weerstandjes. Dit was puur bouwen met een zeer kleine basisdoos, waar je uren zoet mee was. Ik had deze doos in de 60'er jaren en heb er heel veel jaren mee gespeeld, dat weet ik nog wel.

sio.jpg

sio2.jpg

Tollentijd! Wie weet dat nog?! Alle kinderen uit de buurt de straat op met een stokje, stuk touw eraan en een houten tol. Dát was de gadget in de 60'er jaren.. Flink knallen met die zweep en dan kon je tol mééters door de lucht vliegen. Dát was kicken toen hahaha.

tol1.jpg

tol2.jpg

Tjsa, en toen kwamen de electrische gadgets, met zo'n lampje erin. Die kon je niet meer meppen met een zweep, maar moest je met je vingers rond laten tollen. Niks meer an dus, net zoals zoveel speelgoed in deze tijd voor kleine kids. Tegenwoordig zijn ze vaak na een kwartiertje alweer uitgekeken op iets nieuws..

tol3l.jpg
(de verlichte tol)

Tollentijd! Wie weet dat nog?! Alle kinderen uit de buurt de straat op met een stokje, stuk touw eraan en een houten tol. Dát was de gadget in de 60'er jaren.. Flink knallen met die zweep en dan kon je tol mééters door de lucht vliegen. Dát was kicken toen hahaha.

tol1.jpg

tol2.jpg

Tjsa, en toen kwamen de electrische gadgets, met zo'n lampje erin. Die kon je niet meer meppen met een zweep, maar moest je met je vingers rond laten tollen. Niks meer an dus, net zoals zoveel speelgoed in deze tijd voor kleine kids. Tegenwoordig zijn ze vaak na een kwartiertje alweer uitgekeken op iets nieuws..

tol3l.jpg
(de verlichte tol)

En wat dachten jullie hier van: De Daf 33. Mijn eerste autootje, toen gekocht voor

fl 100,=. Tsjonge, dat ding kon net zo hard vóóruit als achteruit. Gewoon verstand op nul, gaspedaal indrukken en scheuren maar. Deze gadget deed het altijd. Totdat die beruchte rolriem versleten was, toen heb ik hem weggedaan. Had ik nooit moeten doen..

Daf33.jpg

En wat dachten jullie hier van: De Daf 33. Mijn eerste autootje, toen gekocht voor

fl 100,=. Tsjonge, dat ding kon net zo hard vóóruit als achteruit. Gewoon verstand op nul, gaspedaal indrukken en scheuren maar. Deze gadget deed het altijd. Totdat die beruchte rolriem versleten was, toen heb ik hem weggedaan. Had ik nooit moeten doen..

Daf33.jpg

Mijn eerste mobiele telefoon was een Nokia 2110 die alleen via het NMT netwerk werkte. Het huidige Gsm netwerk had toen nog maar een hele beperkte dekking. Was in 1996

Mijn eerste mobiele telefoon was een Nokia 2110 die alleen via het NMT netwerk werkte. Het huidige Gsm netwerk had toen nog maar een hele beperkte dekking. Was in 1996

@darkplayer..

duck hunt was idd geweldig :P

nu heb je het weer voor de wii maar dan met kippen.. zo komt ieder spel wel terug geloof ik

@darkplayer..

duck hunt was idd geweldig :P

nu heb je het weer voor de wii maar dan met kippen.. zo komt ieder spel wel terug geloof ik

[rquote=1883663&tid=143052&author=tiesto-nl]met de eerste pc ook begonnen met windows 3.11

stond een heel leuk race spelletje op :P je eigen baan maken en dan scheuren met die handel :P

verder speelde ik altijd bij vrienden op de sega geloof ik :P

was iets met motor rijden en elkaar dan van dat ding afslaan met knuppels kettingen en dergelijke hahahha

dat spelletje zou ik nog wel een willen doen :D

( ik ben van een later tijdperk dan de meeste hier maar toch)

[/rquote]

Volgens mij is dat eerste spel Stunts.

Dat 2e spel waar je het over hebt heet dat niet Road Rash? :)

[rquote=1883663&tid=143052&author=tiesto-nl]met de eerste pc ook begonnen met windows 3.11

stond een heel leuk race spelletje op :P je eigen baan maken en dan scheuren met die handel :P

was iets met motor rijden en elkaar dan van dat ding afslaan met knuppels kettingen en dergelijke hahahha

[/rquote]

Dat 2e spel waar je het over hebt heet dat niet Road Rash? :)

[rquote=1893024&tid=143052&author=mrmonkey][rquote=1883663&tid=143052&author=tiesto-nl]met de eerste pc ook begonnen met windows 3.11

[/rquote]

Dat 2e spel waar je het over hebt heet dat niet Road Rash? :)[/rquote]

KLOPT :P denk ik zo te lezen

ik heb alle nintendo's

NES, SNES, N64 2x, GB,GB pocket, GB color, GBA, GBA SP, GBA micro, DS, DSi,Wii, Playstation 1 2x playstation 2, playstation 3, xbox360

Uiteraad utieme gadget mijn Transformers verzameling van de jaren 80 1e gen :wub

Terug
Naar boven