• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke hoofdremcilinders uitwisselbaar?

Hacula

Post weleens wat
Na een tijdje terug een 22 mm hrc gemonteerd te hebben van een nexia, vind ik dat ik nog te diep mijn pedaal in moet trappen :P Vroeg me dus af wat er allemaal uitwisselbaar is.

Van de corsa is de 16 en 20 mm uitwisselbaar met de 22 mm van een kadett of nexia.

Is er nog iets groters met 4 leidingen passend te krijgen op mijn corsa rembekrachtiger?

De nippels op de remleidingen kan ik wel aanpassen indien nodig, dat heb ik ook moeten doen voor die van de nexia.

En nu ik hier toch een topic open:

Sinds mijn verlaging staat de lastafhankelijke remdrukregelaar aan de achterzijde helemaal vol open. Ik kan het veertje ook niet langer maken dat hij al is. Hoe lost iedereen dit probleem op? Gewoon een langer veertje? En zo ja, waar vind ik die dan?

Ik heb op de sloop van een of andere opel een 24mm gescoord....heb voor de zekerheid ook de bekrachtiger mee gepakt.

Ik zou nie meer weten waar het af kwam

origineel gepost door Fearless

Ik heb op de sloop van een of andere opel een 24mm gescoord....heb voor de zekerheid ook de bekrachtiger mee gepakt.

Ik zou nie meer weten waar het af kwam

Kijk, daar komen we ergens mee :D

Nu nog iemand vinden die weet waar die vandaan komt. Omega misschien?

24mm :hmmz

Zal misschien 23mm geweest zijn, kan alleen uit een Vec of Cali turbo komen.

22mm zou ik persoonlijk niet op een standaard Corsa bekrachtiger zetten, maar gelijk die van de Kadett / Astra Gsi monteren.

Nope nog steeds niks. Ondertussen naar Vectra V6 klauwen voor gegaan, maar is niet alleen de slag te lang, maar begint hij achter een stuk eerder te remmen dan voor. Zou graag een grotere HRC willen, maar ben er nog geen tegengekomen die op mijn bekrachtiger past.

Iemand een idee of de boutgaten (waarmee hij door het schutbord gaat) van een Delco bekrachtiger (Vectra B, Omega B, Astra G) overeenkomt met de ATE die op een Corsa B zit? Anders zetten we het geheel wel gewoon over, hoef ik ook niet meer te zoeken wat op mijn bekrachtiger past.

Terug
Naar boven