• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke lamp in het mistlicht (ASTRA G) (MISTLICHT INGEBOUWD)

Step-han

Post weleens wat
Hallo allemaal,

Aangezien ik mistlampen in mijn Astra G ga maken vraag ik mij af welke lampen ik moet bestellen.

Ik heb de volgende units besteld bij winparts:

http://www.winparts.nl/35/verlichting/mistlamp/mistlamp-orgineel/0005736" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu vraag ik mij af, wat van fitting zit daar in? Ik lees overal dat er in het mistlicht van een astra g H3 zit maar die ziet er als volgt uit:

30349_H3-Bulb.jpg

Hoe kan je dat ooit aansluiten? Aangezien de stekker er zo uit ziet:

501a7d4a3b252-IMG_5073_%28Small%29.JPG

Ik heb ook al gekeken op de site van winparts, misschien dat er bij deze mistlampen geen fitting word bijgeleverd maar dit valt ook niet los te kopen.

Kan iemand mij duidelijkheid geven wat ik nodig heb? Het volgende heb ik besteld:

- Lichtschakel unit met mistlicht voor/achter

- Relais

- 15 Ampére zekering

- 2x mistlamp units

Enige waar ik dus tegen aanloop is wat van lampen ik moet hebben.. en of ik er ook nog een fitting voor moet kopen?

Alvast bedankt,

Stephan

Dat gaat niet.

Ik heb zelf dit probleem ook gehad: mistlampjes willen vervangen en dan 'vanuit de winkel' de verkeerde meekrijgen. Ik kreeg ook bovenstaande, met zo'n draadje eraan.

Bij mijn Coupé had ik uiteindelijk de aansluiting nodig waarbij je het lampje klemt met een beugeltje waarna je ze aansluit met het stekkertje dat jij op de foto hebt gezet. Ik weet niet exact meer welke H-fitting dat is (uit m'n hoofd is dat H4, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen).

dus als ik het goed begrijp snap je niet hoe je een lamp op die blauwe stekker aansluit? het staat er een beetje onduidelijk.

die blauwe stekker druk je straks als ware in de behuizing van je mistlicht, daar zit een aansluiting voor. Dan koop je h3 lampen zoals op de afbeelding, deze zijn op een vrij simpele manier te plaatsen in jou mistlichten, spreekt voor zich.

succes

Dat gaat niet.

Ik heb zelf dit probleem ook gehad: mistlampjes willen vervangen en dan 'vanuit de winkel' de verkeerde meekrijgen. Ik kreeg ook bovenstaande, met zo'n draadje eraan.

Bij mijn Coupé had ik uiteindelijk de aansluiting nodig waarbij je het lampje klemt met een beugeltje waarna je ze aansluit met het stekkertje dat jij op de foto hebt gezet. Ik weet niet exact meer welke H-fitting dat is (uit m'n hoofd is dat H4, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen).

@Haasje17 wrote:Lap nodig is wel die met het draadje. HB3

Jij zegt dat ik de lamp nodig heb met het draadje? Dat is H3:

philips-premium-h3_460_460.jpg

Jij zegt daarna HB3 maar dat ziet er weer anders uit:

HB3BV%282%29.jpg

Wat is het nou, raak er helemaal van in de war haha.

@OscaR-16v;

Ik snap inderdaad niet hoe ik straks die blauwe stekker moet aansluiten. Als ik straks de mistlicht units in de bumper heb gemaakt dan moet de blauwe stekker in de unit zelf? En dan de H3 lamp met het draadje monteren in de unit? En waar moet dat draadje dan heen?

Haasje17 praatte net over HB3 maar dat is weer een totaal andere fitting. Ik weet nu niet welke ik moet bestellen :P

dus als ik het goed begrijp snap je niet hoe je een lamp op die blauwe stekker aansluit? het staat er een beetje onduidelijk.

die blauwe stekker druk je straks als ware in de behuizing van je mistlicht, daar zit een aansluiting voor. Dan koop je h3 lampen zoals op de afbeelding, deze zijn op een vrij simpele manier te plaatsen in jou mistlichten, spreekt voor zich.

succes

HB3 past wel rechtstreeks op je originele stekkers! Voor mijn units heb ik ze helaas moeten afknippen (aftermarket ronde mistlampen)

@Haasje17 wrote:Lap nodig is wel die met het draadje. HB3

Jij zegt dat ik de lamp nodig heb met het draadje? Dat is H3:

philips-premium-h3_460_460.jpg

Jij zegt daarna HB3 maar dat ziet er weer anders uit:

HB3BV%282%29.jpg

Wat is het nou, raak er helemaal van in de war haha.

@OscaR-16v;

Ik snap inderdaad niet hoe ik straks die blauwe stekker moet aansluiten. Als ik straks de mistlicht units in de bumper heb gemaakt dan moet de blauwe stekker in de unit zelf? En dan de H3 lamp met het draadje monteren in de unit? En waar moet dat draadje dan heen?

Haasje17 praatte net over HB3 maar dat is weer een totaal andere fitting. Ik weet nu niet welke ik moet bestellen :P

@DarkNL08 wrote:HB3 past wel rechtstreeks op je originele stekkers! Voor mijn units heb ik ze helaas moeten afknippen (aftermarket ronde mistlampen)

Maar passen die HB3 lampen dan wel in de units?

Ik heb gewoon originele (wel imitatie):

thumb.aspx

HB3 past wel rechtstreeks op je originele stekkers! Voor mijn units heb ik ze helaas moeten afknippen (aftermarket ronde mistlampen)

HB3 (9005) zit ook in je grootlicht. Deze heb ik er net even uitgehaald en past niet op de stekker van 't mistlicht.

Dus heb ik dan H3 nodig? Die ene met dat draadje?

@DarkNL08 wrote:HB3 past wel rechtstreeks op je originele stekkers! Voor mijn units heb ik ze helaas moeten afknippen (aftermarket ronde mistlampen)

Maar passen die HB3 lampen dan wel in de units?

Ik heb gewoon originele (wel imitatie):

thumb.aspx

HB3 (9005) zit ook in je grootlicht. Deze heb ik er net even uitgehaald en past niet op de stekker van 't mistlicht.

@Step-han wrote:HB3 (9005) zit ook in je grootlicht. Deze heb ik er net even uitgehaald en past niet op de stekker van 't mistlicht.

HB3 is het dus NIET. je moet het H3 lampje hebben met draadje. Aan de onderzijde van jou mistlampen zit een dop die je kunt losdraaien. dan kun je de H3 lamp erin zetten(beugeltje los, lamp erin en beugeltje vast), dan zit er volgens mij een los draadje bij in, waar het draadje van jou h3 lamp op kan(ik durf zo niet te zeggen hoe dat eruit zag, is voor mij een tijdje terug). maar dit spreekt allemaal voor zich.

vervolgens monteer je de mistlamp in je bumper, aan de onderzijde van de mistlamp zit een aansluiting waar die blauwe stekker in past.

Terug
Naar boven