• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke lampen xenonverlichting

origineel gepost door Opel4all

En ook in Osram ;)

Groetjes, Joche

Ik lees in de advertentie van Konga Electronics dat bij xenonlampen na 1-2 jaar de lichtopbrengst afneemt.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik heb zelf orgineel xenon in de Vec, maar heb wel het idee dat de reikwijdte beter kan. Als ik het grootlicht (H7) inschakel, is het verschil in zicht veel groter als wat ik van H4 gewend ben.

De Lampen vervangen voor Osram D2S lampen, scheelt al een slok op een borrel..

ik heb verder 4 jaar met dezelfde lapjes gereden deze waren niet minder licht gaan geven.

had laatst 1 lamp van mijn oude set in mijn koplamp gezet en 1 nieuwe nog in de andere kant, maar weinig verschil!!

Ik denk dat het wel merk afhankelijk kan zijn..

houd er rekening met het feit de vectra Xenon koplampen al niet al te veel licht geven.

Willem

origineel gepost door wim-v6

houd er rekening met het feit de vectra Xenon koplampen al niet al te veel licht geven.

Willem

De hoeveelheid licht vind ik nog wel ok, maar het komt niet zo ver.

Of kan ik dit automatische hoogteregeling nog handmatig afstellen ?

Als ik de lampen aan doe, zie je de koplampen wel 'omhoogklappen' dus de hr werkt wel.

ej eric jij ook al hier?

als je lampen erin zitten wil ik eens het verschil bekijken op de parkeerplaats ;)

tot vanavond

He'die Fedde, hoop de lampen volgende week dinsdag binnen te hebben en dan worden ze donderdag ingebouwd.

Ben zelf ook benieuwd, hoop dan ook dat mijn set winterbanden binnen zijn want het wordt er buiten niet beter op.

Tot bij de "platen"

De pitjes vandaag binnen gekregen, met dank aan Ali-GSI, en deze laten monteren en afstellen bij de vod.

Af laten stellen omdat ik ze zo hoog mogelijk wil hebben staan maar wel binnen de apk regels.

Een wereld van verschil met de lampen die er in hebben gezeten. Dit moeten de originele nog zijn geweest want de lichtopbrengst was matig en 1 lamp brande met een blauw tint en de ander was gelig.

Dit waren beide de zelfde lampen dus deze waren op!

Mijn nieuwe lampen zijn 6000k.

Allen bedankt voor de info en hulp.

origineel gepost door cire

De pitjes vandaag binnen gekregen, met dank aan Ali-GSI, en deze laten monteren en afstellen bij de vod.

Af laten stellen omdat ik ze zo hoog mogelijk wil hebben staan maar wel binnen de apk regels.

Een wereld van verschil met de lampen die er in hebben gezeten. Dit moeten de originele nog zijn geweest want de lichtopbrengst was matig en 1 lamp brande met een blauw tint en de ander was gelig.

Dit waren beide de zelfde lampen dus deze waren op!

Mijn nieuwe lampen zijn 6000k.

Allen bedankt voor de info en hulp.

nu nog :kewlpics

Pics voor heb ik niet maar geloof me dat nieuwe lampen echt verschil maken.

Stadslicht steekt nu geel af terwijl dit met de oude lampen haast niet zichtbaar was.

Heb hier maar gelijk LED lampjes voor besteld, SMD Led T10 verlichting / Stadslicht met 4x3chip SMDs Xenon Wit (6000 kelvin) voor Canbus systemen. Ben benieuwd, plaats wel een pic voor te verglijken.

origineel gepost door cire

Pics voor heb ik niet maar geloof me dat nieuwe lampen echt verschil maken.

Stadslicht steekt nu geel af terwijl dit met de oude lampen haast niet zichtbaar was.

Heb hier maar gelijk LED lampjes voor besteld, SMD Led T10 verlichting / Stadslicht met 4x3chip SMDs Xenon Wit (6000 kelvin) voor Canbus systemen. Ben benieuwd, plaats wel een pic voor te verglijken.

nice!!!!:thumbup:thumbup:thumbup

Waarom de adapters? Had pilot H7 lampen in een alfa 166 en dat paste gewoon. is dit niet zo in een opel H7 is toch altijd hetzelfde.

origineel gepost door gts power

je hebt h7 nodig,en een set wat funtioneerd met canbus!

vergeet ook de adapters niet:

adapters.jpg

oja dit is 6000k:

CIMG2807.jpg

origineel gepost door lancia

Waarom de adapters? Had pilot H7 lampen in een alfa 166 en dat paste gewoon. is dit niet zo in een opel H7 is toch altijd hetzelfde.

origineel gepost door gts power

je hebt h7 nodig,en een set wat funtioneerd met canbus!

vergeet ook de adapters niet:

adapters.jpg

oja dit is 6000k:

CIMG2807.jpg

dit is omdat je de lampen erin moet draaien met die adapter.

normaal/meestal zit er zo'n beugeltje overheen geklikt:thumbup

Terug
Naar boven