• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke lampen xenonverlichting

misschien off-topic

Moet je ook speciale koplampen hebben voor Xenon ivm verstrooring van het licht?.

Of volstaan de standaard koplampen van de vectra (in mijn geval c2) :)

Ik heb het stadslicht vervangen en de leds er ingezet.

Het licht is exact hetzelfde als de xenons, maar nu begint het.

Als ik het contact af zet dan knipperen de leds af en toe.

Ik heb 1 maal een melding gehad op de boordcomputer dus de leds worden wel herkent door de canbus.

Controleer het stadslicht maar na het bevestigen deze melding niet meer teruggehad.

Nu alleen het knipperen nog.

Ik heb deboled gemaild en wacht op antwoord.

origineel gepost door jorisor

misschien off-topic

Moet je ook speciale koplampen hebben voor Xenon ivm verstrooring van het licht?.

xenon kan in elke unit.

met je lenslampen heb je wel een goed beeld zonder dat je hinderlijk licht hebt:thumbup

ik heb ook xenon in men orgi lampen.

(tis echt een wereld van verschil aangezien het gewone lichtbeeld van de C1 bagger is:thumbdown)

origineel gepost door jorisor

misschien off-topic

Je hebt geen speciale koplampen nodig. Ook geen adapters. Bij de C1 moet je de xenonlamp plaatsen met een adapter. Bij de C2 hoeft dat niet, de xenonlamp klik je er zo in.

Heb zelf een set van Pilot 6000k en paste zonder problemen.

origineel gepost door cire

Ik heb 1 maal een melding gehad op de boordcomputer dus de leds worden wel herkent door de canbus.

Controleer het stadslicht maar na het bevestigen deze melding niet meer teruggehad.

Nu alleen het knipperen nog.

Ik heb deboled gemaild en wacht op antwoord.

verkeerde weerstand, je canbus snapt het dan niet.... en dan gaat dus aan/uit

Daarom verkoop ik diegene met chip, zijn wel duurder, maar zelfs de computer van mercedes trapt er in, en die zijn qua elektra iets geavanceerder dan opel....

Ali, zijn die leds van jouw 6000k?

En jij verzekert mij dat die wel werken en zo niet dan mag ik ze terug sturen?

De leds van Deboled mag ik terug sturen en ik krijg mijn geld terug, wel zo netjes.

Wel jammer want deze branden net zo fel als de xenon verlichting.

deze kleuren goed mee met die 6000K xenon, wat wij oa. in die mercedes hebben gezien is omdat de 2 units mooi gescheiden zijn, kon je het mooi zien.

Als het niet werkt, mag het uiteraard retour...

origineel gepost door cire

Hallo,

Dat komt omdat er telkens een puls afgegeven word naar de lampen om deze te kontroleren, bij de gloeilamp valt dit niet op, bij de LED dus wel omdat die met minder power al werkt.

Groetjes, Joche

origineel gepost door Ali-GSI

deze kleuren goed mee met die 6000K xenon, wat wij oa. in die mercedes hebben gezien is omdat de 2 units mooi gescheiden zijn, kon je het mooi zien.

Als het niet werkt, mag het uiteraard retour...

u2u

Greetz Roel met een C

Ik heb de stadslicht-leds geschikt voor Canbus vandaag bij Alex besteld. Kannie wachtuhhhhh:P

:kewlpics volgen.

Greetz Roel met een led-C.

Ik heb er nu ook een setje van pilot in gehad maar deze geven het zelfde probleem :swear

Ik begin de moed te verliezen, hoe weet ik nu dat de weerstand van de leds de juiste is :hmmz

Roel, laat even weten als het goed werkt want dan bestel ik ze ook bij Alex.

Die van Alex knipperen dus ook, Roel heeft ze uitgeprobeerd :cry

Ik zelf heb 2 verschillende setjes geprobeerd, die van Deboled en van Pilot maar deze doen het ook.

Jammer maar ik ben er klaar mee.

Iemand anders nog een idee dan hoor ik het graag :cool:

origineel gepost door opel-limbo

Ik heb de stadslicht-leds geschikt voor Canbus vandaag bij Alex besteld. Kannie wachtuhhhhh:P

:kewlpics volgen.

Greetz Roel met een led-C.

Zoals al elders gemeld, leds knipperen bij uitgeschakelde verlichting. Jammer, geven mooi wit licht.

Greetz Roel met een ledloze C.

Ja idd deze knipperen een keer of 10 als de motor uit is daarna niet meer, maar wel mooi fel wit licht.

3.jpg

2.jpg

Terug
Naar boven