• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke maat banden kadett c

kendirven

Post weleens wat
ik heb gewoone orginele sr velgen onder men coupe nu wil ik er een lager profiel band opzetten wat valt aan te raden ? zo is het nu
imagesCAJBWF7J.jpg

maat band 165/70r13 79t

zou een lager profiel willen verlaging is zoals in deze afbeelding

2011-01-08144655.jpg

Waarom zet je er niet meteen andere (bredere) velgen onder ?

Heb zelf verbrede SR (7J+8.5J) velgen met 175/50/13 op, staat ook meteen bruter met verlaging :)

DSC_0861.jpg

DSC_0859.jpg

@calike wrote:Waarom zet je er niet meteen andere (bredere) velgen onder ?

Heb zelf verbrede SR (7J+8.5J) velgen met 175/50/13 op, staat ook meteen bruter met verlaging :)

DSC_0861.jpg

DSC_0859.jpg

heb voorlopig niet zo een groot budget dus wil liefst gwn lager profiel voor men orginele

kan later nog bredere kopen wat raad je me dan aan ?

@Mad Max wrote:Let wel dat je snelheidsmeter dan natuurlijk niet meer klopt.

de maximum snelheid ? die is een kategorie hoger banden nu zijn t en de gene die ik op het oog heb zijn h

hij bedoelt de afwijking op je kilometerteller. als je naar een laag bandje gaat wordt je rolomtrek anders en zal je teller af gaan wijken.

en je topsnelheid van de auto gaat flink naar beneden.

@schuitje wrote:hij bedoelt de afwijking op je kilometerteller. als je naar een laag bandje gaat wordt je rolomtrek anders en zal je teller af gaan wijken.

Ik wil van 70 naar 55 zal dat heel merkbaar zijn ? Zo ja wat kan je hier aan doen ?

@kendirven wrote:@schuitje wrote:hij bedoelt de afwijking op je kilometerteller. als je naar een laag bandje gaat wordt je rolomtrek anders en zal je teller af gaan wijken.

Ik wil van 70 naar 55 zal dat heel merkbaar zijn ? Zo ja wat kan je hier aan doen ?

Dat is wel merkbaar ja, eigenlijk het enige wat je er aan kunt doen, is niet van banden wisselen ;) Ik reed eerst met 155-70-13 (of iets in die buurt) op m'n Corsa A weliswaar, nu met 175-50-13 en het verschil in toeren bij bijvoorbeeld 120 zit wel een stukje verschil in. Heb geen toerenteller, dus kan je niet vertellen wat precies het verschil is.

@*Jurgen* wrote:@kendirven wrote:@schuitje wrote:hij bedoelt de afwijking op je kilometerteller. als je naar een laag bandje gaat wordt je rolomtrek anders en zal je teller af gaan wijken.

Dat is wel merkbaar ja, eigenlijk het enige wat je er aan kunt doen, is niet van banden wisselen ;) Ik reed eerst met 155-70-13 (of iets in die buurt) op m'n Corsa A weliswaar, nu met 175-50-13 en het verschil in toeren bij bijvoorbeeld 120 zit wel een stukje verschil in. Heb geen toerenteller, dus kan je niet vertellen wat precies het verschil is.

mss een foto van een 165/55 13? ben niet zeker of ik het wil doen maar wil eens zien hoe het ongeveer zal zijn alvast bedant voor die info trouwens :)

iemand een idee als ik lager profiel steek of ik iets kan doen aan het snelheidsverschil op de snelheidsteller ?

Daar zal weinig aan te doen zijn, ik heb zelf 175-50-13 onder m'n D-Kadett..80km/h op de teller is werkelijk ±60km/h :afro

(of je moet de tellerplaat zelf opnieuw gaan indelen)

@kendirven wrote:@*Jurgen* wrote:@kendirven wrote:@schuitje wrote:hij bedoelt de afwijking op je kilometerteller. als je naar een laag bandje gaat wordt je rolomtrek anders en zal je teller af gaan wijken.

mss een foto van een 165/55 13? ben niet zeker of ik het wil doen maar wil eens zien hoe het ongeveer zal zijn alvast bedant voor die info trouwens :)

Helaas geen foto van...

of een langere overbrenging in je achteras monteren. maar daar zijn helaas maar twee types van in de 1200 as. 3.89 en 4.11

dat kan zeker, en de kilometerteller wijkt dan ook niet af omdat hij die van de achterwielen pakt. (uitgaande as versnellingsbak)

Terug
Naar boven