• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke motorolie voor 2.0?

SanguiniusNL

Post weleens wat
Daar ik dit jaar gestaag richting de 20.000km ga wil ik graag alvast weten welke olie mijn motorblokje lust :)

En is er een verschil tussen het olie filter van een 1.9 en 2.0?

Cheers!

Dat mag ook, is eigenlijk zomerolie, maar als ze al wat km's hebben is een iets "dikkere" olie

wel beter ! Koop wel olie van een GOED merk !!

het kan zijn dat hij verkeerde soort olie aangeeft. dat doet hij namelijk bij een senator 3.0 24v. ik heb toen mijn automaterialenzaak naar laten bellen en ze zeiden dat ze contact met kroon zouden opnemen. ik weet niet of dat nu al verholpen is.

@bettus accu wrote:het kan zijn dat hij verkeerde soort olie aangeeft. dat doet hij namelijk bij een senator 3.0 24v. ik heb toen mijn automaterialenzaak naar laten bellen en ze zeiden dat ze contact met kroon zouden opnemen. ik weet niet of dat nu al verholpen is.

Is mij ook al is opgevallen.. het is geen waterdicht systeem.

@mugenpower wrote:@bettus accu wrote:het kan zijn dat hij verkeerde soort olie aangeeft. dat doet hij namelijk bij een senator 3.0 24v. ik heb toen mijn automaterialenzaak naar laten bellen en ze zeiden dat ze contact met kroon zouden opnemen. ik weet niet of dat nu al verholpen is.

Is mij ook al is opgevallen.. het is geen waterdicht systeem.

Dat is voor het eerst dat ik hoor dat er iets niet klopt, jammer hoor vond het zo een makkelijke link. :( :cry

Was het echt grof fout, of was het discutabel? :hmmz

Jahoor, 15W40 mag er gerust in, vooral voor de wat oudere motoren is dat wel goed.

10W40 zou ook nog kunnen, maar geen 10W30 of 5W40, dat is te dun.

Vandaag was ik bij de brezan voor motorolie.

Ik vroeg aan de verkopen (welke bekend staat als een echte Opel-man) welke olie ik het beste kon nemen voor mijn 2.4tje

Zijn antwoord was direct 10W40.

Ik vroeg om de beste die hij verkoopt (Castrol) maar die was op, dus heb ik een 5 liter fles Kroon olie meegenomen :)

Dit zal mijn motortje wel waarderen toch? king:

20E is een blok design uit ....1970 of rond die tijd wat....

Maak je maar niet druk om wat derin moet,in die tijd was de beste olie van toen vergelijkbaar met de slechtste van nu..

ik pak altijd de goedkoopste die ik kan vinden 15w 40 van ......?Stabil oil of zoiets..

Rijd al 2 jaar probleemloos...

15w40 Castrol GTX "high mileage" in mijn bascona. Maar hij loopt vast ook wel goed op action olie. Het zit voornamelijk tussen de oren.

Terug
Naar boven