• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke nokkenas

origineel gepost door McLambo

Op Ebay.de zijn aardig wat setjes van het mer Dbilas te vinden. Iemand daar ervaring mee?

dat is allemaal vrij tam spul.

Ik zou wel eens wat willen leren over welke verschillende aspecten van een nokkenas veranderd kunnen worden, en welk effect dit dan op de karakteristieken van de motor heeft.

Weet iemand misschien een goeie site met leesvoer?

de nokkenassen van dbilas zijn niet helemaal glad waardoor je meer slijtage kan hebben

als je een dbilas neemt moet je die eerst laten super finishen

Gewoon degelijk DUITS monteren oftewel, een SCHRICK nokkenas.:vertag

De nokkenas is de geheugenstam van de motor.;)

:thumbup:thumbup:thumbup

origineel gepost door kiyamizio

komt ook door de 48mm webers met 45mm zou hij eerder op gang komen ben ik van mening!

had eerst 45 ben terug gegaan naar 40mm dat rijd rustiger

Is dat op een 2.4?

Groeten

op een goed gebouwde 2.4 gewoon 48mm gooien man :thumbup

rijd zelf met een 324graden stok en 48mm throttle bodies

als de nokkenas goed afgesteld is rijd dit super:wub

origineel gepost door mr-turbo

origineel gepost door m400

Groter is niet altijd beter!

Het gaat erom wat je ermee doet :jerry

vraag de vrouw maar

@ Protech, een 2.4 met 40'ers gaat best, kijk wel even of er 32 mm venturi's in zitten 30 mm is wel wat klein voor zo'n gietijzeren geweldenaar.

M'n vader z'n slalom auto (een soort westfield-achtige kitcar) heeft een 2400 met een snelle nokkenas en 40 mm Dell'orto's loopt er als een raket mee!

Trekt vanaf stationair tot iets over de 6000 als een lier :thumbup

origineel gepost door i200

Ik rij met een CAT CAMS 312 nokkenas,daar. loopt de motor stationair ook nog super mee.

ik ben blij dat te horen, want die heb ik ook klaarliggen voor mijn 2.4 en was bang dat dan de motor misschien niet meer normaal genoeg stationair zou lopen.

maar gelukkig lees ik nu dus dat dat wel goed komt.

dit is de ruigste nokas waarbij catcams voorschrijft dat je de rest origineel kan houden, dus ook hydraulische stoters. veren/ruimelaars.

hoeveel toeren draai je met dit blok? want tot 7000 moet wel goed gaan met hydro stoters.

origineel gepost door nick1987

origineel gepost door i200

Ik rij met een CAT CAMS 312 nokkenas,daar. loopt de motor stationair ook nog super mee.

ik ben blij dat te horen, want die heb ik ook klaarliggen voor mijn 2.4 en was bang dat dan de motor misschien niet meer normaal genoeg stationair zou lopen.

maar gelukkig lees ik nu dus dat dat wel goed komt.

dit is de ruigste nokas waarbij catcams voorschrijft dat je de rest origineel kan houden, dus ook hydraulische stoters. veren/ruimelaars.

hoeveel toeren draai je met dit blok? want tot 7000 moet wel goed gaan met hydro stoters.

het stationair draaien ligt ook erg aan de afstelling

mijn vorige blok had een 284 nokkenas, ding liep kats beroerd stationair omdat hij slecht afgesteld was.

heb nu een 324 nokkenas ding loopt hardstikke mooi stationair, komt omdat hij door een vakman afgesteld is

Om terug on topic te komen: ondertussen zit er een 403° schrick nokkenas in van bij Risse.

Nu de injectie met DTA computer laten afstellen en hij kan ingebouwd worden;)

Terug
Naar boven