• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke olie gebruik jij?

Voor m'n astra Z20LER TURBO :thumb.

20121122_093320_zpsa18d10cf.jpg

Opel Astra 2.0 16V DI (X20DTL) 10w40 semi synthetisch van valvoline - km stand 298.xxxkm - olieverbruik: 1l - 15.000 km.

Astra F 1992 C1.6NZ, daar pleur ik Valvoline 10W40 oil in. Verbruik: 0,5 liter op 10.000 km

Voor mn E kadett hetzelfde verhaal.

Rik ;)

@astraTD wrote:Techno 10w40 van de action gebruikt het al sinds 350.000km tot hede 506.000km

x17DT

de Corsa 1.2s loopt ook op techno 10w40 van de action

astra liep op mpm 5w40 wat er in mn volgende motor gaat weet ik nog niet :hmmz

10w40 X18XE1+ (Z18XE blok opgebouwd als X18XE1).

merk: van tankstations.... sorry, niet merkvast, volgens mij vooral Mobil1.

c16nz, gebruik altijd 10w40 half synthetisch, heb de auto 3jaar en de 1e keer goedkope gebruikt nu 2x ververst met kroonolie. Verder hoef ik niet bij te vullen eigenlijk, tenminste nog nooit hoeven doen.

@opelfreakmartin wrote:z20leh motul 300v competition 15w50 4,25 l om precies te zijn

Mij is verteld dat die Motul 300V snel dun wordt en alleen voor de racerij is. Is dit waar?

Daarom rijdt ik nu met Motul X-Cess 5w40 vol syntheet in mijn c30ne en x20xev.

Bij mijn vorige auto Honda civic 1.5dxi altijd op shell Helix plus en later hx 7 gereden, nooit olie verbruik ook niet na 200.000 zelf gereden te hebben (en met zware rechter voet), dus na aankoop van mijn astra opc x20xer afgelopen zomer heb ik deze gevuld met shell helix hx7 10w40 naar mijn mening perfecte olie.

@wim-v6 wrote:10W40 in de Z22SE, Kettingspannertje zal t met koude motor knap moeilijk hebben dan!!

Willem

Wat zou jij er dan ingooien? 5W40?

In zowel instructieboekje als vraagbaak staat 10W40 dus ik ga er vanuit dat dat goed is, maar tips zijn altijd welkom dus wat zou jou keuze zijn?

Terug
Naar boven