• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke olie x16xe?

Hey,

Heb zelf gemerkt dat in mijn C16XE Corsa 10w40 het beste loopt.

Hierbij gaan de klepstoters niet tikken.. :)

0w10 = waardeloos

5w10 is een goed alternatief!

succes!

ja bedankt, op die site word 0W40 aanbevolen voor normaal gebruik. Voor sportief gebruik zal hij dan denk ik ook wel voldoen? Verder staan daar ook telkens verschillende merken bij, maar dat zal niet uit moeten maken of wel? Gewoon shelll 0W40 zal ook goed zijn dan toch?

jah, ik ben net naar de pomp geweest, en even de verpakkingen gelezen welke nou waar voor is bestemd en heb nu 0W30 gekocht, bestand tegen hoge temparaturen en sportief rijgedrag. Moet denk ik wel goed zijn.

bedankt

Sta er maar niet raar van te kijken als je met 0W30 olie elke 1000 tot 1500 km moet bijvullen.

Ik had dit ook met mijn X16XE destijds,die lusten idd een lieve slok !

greetz,

jah ik rij hem wel rustig warm natuurlijk. Oke ik zal het oliepijl well goed blijven controleren. Voldeed de olie well goed?

origineel gepost door 2e-c14nz

En zorg ervoor dat je genoeg in huis haalt, want de x14 en de x16 motoren lusten graag veel olie.

mijn laatste 3 x##xe motoren hebben in mijn bezit geen druppel verbruikt terwijl ik ze wel 'functioneel' heb ge/misbruikt

;)

moet wel zeggen dat ik om de 15.000/20.000 km de olie wisselde, maar het was altijd op niveau.

Dus het hoeven geen 'zuiperds' te zijn king:

Nu ik een paar weken 10w40 erin heb zitten verbruikt hij veel minder! Had eerst van alles en nog wat erin zitten (pas gekocht de Corsa), toen zelf olie filtertje en olie verversing gedaan.

Heb met x14xe, c16xe en x16xel altijd 10w40 gegoten. Nagenoeg geen olieverbruik. alle drie de blokken hadden toen ca. 150dkm gelopen.

Voeg een oliereinigingsspul bij je huidige olie, rijdt daar mee zoals op de verpakkings staat.

Dan olie EN filter verversen voor 5w30 vol syntheet.

Eventueel een 5w40 of 10w60 kan je ook gebruiken.

Toen ik dat gedaan had, was het olieverbruik een flink stuk minder!!

Bij ons opt werk gaat er in deze motoren allemaal 5w30 olie ivm snel tikken en degelijke is dit wel een goede oplossing daarvoor!

maar dan wel gewoon van gm wij hebben er nog geen problemen mee gehad.

succes.

Terug
Naar boven