opelmantagek
Post weinig
Ik heb jullie advies weer eens even nodig,de laatste tijd begint mijn manta B gt/e van 1978 een beetje rare keuren te vertonen. Het begon eigenlijk al toen ik die koelingsproblemen had, als ik hem dan lang gewoon liet draaien sloeg die na een half uur ofzo gewoon af en kreeg hem dan ook bijna niet meer gestart, het lijkt dan wel of die wil aanslaan maar deed die niet, na wat langer door te starten springt die dan toch weer aan, eerst nog wel even flink pruttelen en wat knallen uit de uitlaat en dan deed hij het gewoon weer als of er niks aan de hand was. maar nu worden de klachten langzaam erger, Nu begint hij ook soms te pruttelen onder het rijden ook houd hij soms gewoon flink in onder het rijden alsof er flink op de rem word getrapt lijkt het wel, je hoort dan ook aan de motor dat die dan uit valt maar nog voor die uitvalt komt die weer op en rijdt die weer als een zonnetje, beetje vage shit.
Zou dit kunnen komen doordat de contactpuntjes op zijn de roter en verdelerkap te ver opmekaar zijn ingesleten of misschien de condensator niet meer helemaal fris is????
En wie weet wat voor een ontsteking ik op de manta heb zitten, hij staat wel als 2.0 op kenteken maar op het blok staat 1.9S, Is deze ontsteking ook van een 1.9S

Zou dit kunnen komen doordat de contactpuntjes op zijn de roter en verdelerkap te ver opmekaar zijn ingesleten of misschien de condensator niet meer helemaal fris is????
En wie weet wat voor een ontsteking ik op de manta heb zitten, hij staat wel als 2.0 op kenteken maar op het blok staat 1.9S, Is deze ontsteking ook van een 1.9S