• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke overbrenging f13/f15/f17

my ride

Post weinig
beste forum leden.

ik heb een vraag over de versnellingsbak verhouding.

ik ben bezig met de bouw van een c20ne 140/150pk

nu was mijn dilemma :wtf

wat is nu een fijne bak verhouding

ik wil graag weinig toeren bij 120km/h

maar ik wil wel bloed snel kunnen optrekken :hmmz

is een w355 iets? of is dat veel veel zwaar gegrepen? ik heb echt geen idee :wtf

Wat voor velgen/banden ga je meer rijden? Ik had een c20ne met een f13w3.55 dat rijdt prima met 13 inch 165-50-13. m'n differentieel vond het echter niet zo tof, dus misschien dat je een f15/f17 beter kunt nemen.

Wil je Echt snel optrekken, en weinig toeren bij 120km/u dan moet je een CR bak nemen met gemiddelde Diff, en daar een 5 van een WR op knutselen...

Ben ook mijn zoektocht gestart naar het liefst een F13CR 3,35, en daar wil ik d 5 van een WR op knutselen.

de 1e 4 zijn Korter dan de WR3,74 die er nu op zit, en de 5 een end langer, en dat kan de diesel goed hebben...

Willem

Terug
Naar boven