• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke remmen voor v6 met 14 inch

[rquote=1881428&tid=143616&author=vincent23]enne, k ben niet zo heel erg thuis in het hele remmen gebeuren, maar als ik het goed begrijp is het dus gewoon die 16v remmen erop schijfrem achter(nu nog trommel) en dan moet het goed te doen zijn, toch ??

maar kan ik dan gewoon gebruik maken van de bestaande rembekrachtiger en leidingen gebruiken ?

zonder dat ik alles behalve remmen doe hehe :angel

gr Vinc[/rquote]

Bekrachtiger zal niet verschillen, ik denk hoofdremcilinder ook niet.

Achteras van Kadett met schijven nemen en daar ook de remkrachtverdelers van over nemen, dan zijn de 3/20 of 3/40 dingen.

dat stelt me toch wel weer gerust :D

ben blij dat ik me 14 inch kan gebruiken en toch me v6 erin ken hangen haha

gr vinc

dat stelt me toch wel weer gerust :D

ben blij dat ik me 14 inch kan gebruiken en toch me v6 erin ken hangen haha

gr vinc

Wat je wel kan overwegen in de toekomst als upgrade is om 4pots remklauwen te nemen aan de voorzijde.

Deze kan je ook wel combineren met 256 mm schijven, dus dan zou theoretisch je 14 inch nog bruikbaar moeten zijn, maar het remt wel een stuk beter.

Wat je wel kan overwegen in de toekomst als upgrade is om 4pots remklauwen te nemen aan de voorzijde.

Deze kan je ook wel combineren met 256 mm schijven, dus dan zou theoretisch je 14 inch nog bruikbaar moeten zijn, maar het remt wel een stuk beter.

dat de motor er niet in thuisghoort boeit niet, als je alles maar aanpast.

ik rij met 298mm girling remmen, zou niets anders willen.

is ook wel nodig met een v6 in de corsa

dat de motor er niet in thuisghoort boeit niet, als je alles maar aanpast.

ik rij met 298mm girling remmen, zou niets anders willen.

is ook wel nodig met een v6 in de corsa

Terug
Naar boven