• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke remmen voor v6 met 14 inch

ebc greenstuff:( die fade als de malle ferodo 4 life is ga nooit meer terug naar ebc.

maar ja 2L remmen zijn zat volgens mijn,

als je met een v6 rij wil je dan geen grotere velgen inverband met eindoverbrenging te vergroten?

ik heb ook alleen maar die 2l remmen eronder gehad voor de rdw icm kadett gt wielen, die lopen nergens aan ;)

die remblokken lagen nog op werk, dus tja die er maar ff voor gebruikt

rij nu met:

288mm remmen van een calibra turbo

zimmerman geboorde remschijven, ook 288mm

en ferodo remblokken ( ds2500 dacht ik )

je kopt echt gewoon je voorruit eruit

ik heb ook alleen maar die 2l remmen eronder gehad voor de rdw icm kadett gt wielen, die lopen nergens aan ;)

die remblokken lagen nog op werk, dus tja die er maar ff voor gebruikt

rij nu met:

288mm remmen van een calibra turbo

zimmerman geboorde remschijven, ook 288mm

en ferodo remblokken ( ds2500 dacht ik )

je kopt echt gewoon je voorruit eruit

ds2500 piepen altijd lekker als ze koud zijn:D

als ze warm zijn bam met je bek op het stuur:P

wel veel remstof maarja je moet haast een vier punts gordel om met je rug in de stoel te blijven

ds2500 piepen altijd lekker als ze koud zijn:D

als ze warm zijn bam met je bek op het stuur:P

wel veel remstof maarja je moet haast een vier punts gordel om met je rug in de stoel te blijven

man man wat een antwoorden bedankt :D

momenteel zitten er nu remmen van een 2.0 8v op en er komt nog een schijfrem achter van een 2.0 16v.

lijkt mij gewoon voldoende toch?

want ja of je nou 150pk of 170pk stil moet zetten....

enne ik ben niet zo'n race eend hoor, vind me werkgever niet zo leuk haha:angel

het is voor mij meer voor het comfort van een v6 :P:P

dus dan wordt het 2.0 16v remmen voor en achter ??

Gr Vinc:agent

man man wat een antwoorden bedankt :D

momenteel zitten er nu remmen van een 2.0 8v op en er komt nog een schijfrem achter van een 2.0 16v.

lijkt mij gewoon voldoende toch?

want ja of je nou 150pk of 170pk stil moet zetten....

enne ik ben niet zo'n race eend hoor, vind me werkgever niet zo leuk haha:angel

het is voor mij meer voor het comfort van een v6 :P:P

dus dan wordt het 2.0 16v remmen voor en achter ??

Gr Vinc:agent

8 of 16v remmen schelen niet zo veel,maar alle kleine beetjes helpen ;)

enne, met schijven achter alleen oppassen dat je geen overberemming krijgt, dan komt de achterkant voorbij voordat je t door hebt ;)

enne, waarom vind je werkgever dat niet leuk??

mag je geen bonnen doorscheuren waar je eige naam op staat?? :p

8 of 16v remmen schelen niet zo veel,maar alle kleine beetjes helpen ;)

enne, met schijven achter alleen oppassen dat je geen overberemming krijgt, dan komt de achterkant voorbij voordat je t door hebt ;)

mag je geen bonnen doorscheuren waar je eige naam op staat?? :p

Ik weet niet hoor, maar 2.0 8v of 2.0 16v remmen zijn gewoon gelijk. :sleeping

En ja je kan een turbo rijden met een 2 liter remsysteem op een Corsa, maar goed het houdt niet over.

Het gaat niet altijd om de grote van de remmen, je moet ook zorgen dat je de spullen daaromheen op orde hebt.

Goodrigde slangen, rembekrachtiger, hoofdremcilinder etc etc.

Ik weet niet hoor, maar 2.0 8v of 2.0 16v remmen zijn gewoon gelijk. :sleeping

En ja je kan een turbo rijden met een 2 liter remsysteem op een Corsa, maar goed het houdt niet over.

Het gaat niet altijd om de grote van de remmen, je moet ook zorgen dat je de spullen daaromheen op orde hebt.

Goodrigde slangen, rembekrachtiger, hoofdremcilinder etc etc.

er zit zeker wel verschil in de schijven ( 16v zijn dikker )

probeer maar eens 16v schijven in 8v klauwen te proppen...veel suc6

en idd, de rest eromheen is ook belangrijk

want ook mijn corsa is voorzien van:

gevlochten remslangen

freektech rembekrachtiger met hrc, en de leidingen zijn kruislings aangesloten zoals t hoort

[rquote=1881049&tid=143616&author=TRPower]8 of 16v remmen schelen niet zo veel,maar alle kleine beetjes helpen ;)

mag je geen bonnen doorscheuren waar je eige naam op staat?? :p[/rquote]

haha nee was het maar zo'n feest :P:P

k ben niet zo heel erg thuis in het hele remmen gebeuren, maar als ik het goed begrijp is het dus gewoon die 16v remmen erop schijfrem achter(nu nog trommel) en dan moet het goed te doen zijn, toch ??

maar kan ik dan gewoon gebruik maken van de bestaande rembekrachtiger en leidingen gebruiken ?

zonder dat ik alles behalve remmen doe hehe :angel

gr Vinc

er zit zeker wel verschil in de schijven ( 16v zijn dikker )

probeer maar eens 16v schijven in 8v klauwen te proppen...veel suc6

en idd, de rest eromheen is ook belangrijk

want ook mijn corsa is voorzien van:

gevlochten remslangen

freektech rembekrachtiger met hrc, en de leidingen zijn kruislings aangesloten zoals t hoort

[rquote=1881309&tid=143616&author=TRPower]er zit zeker wel verschil in de schijven ( 16v zijn dikker )

probeer maar eens 16v schijven in 8v klauwen te proppen...veel suc6[/rquote]

Dat is toch alleen bij de oude type klauwen? De klauwen met banaanvormige remblokken zijn toch altijd 24 mm bij de 2 liters.

[rquote=1881049&tid=143616&author=TRPower]8 of 16v remmen schelen niet zo veel,maar alle kleine beetjes helpen ;)

mag je geen bonnen doorscheuren waar je eige naam op staat?? :p[/rquote]

haha nee was het maar zo'n feest :P:P

k ben niet zo heel erg thuis in het hele remmen gebeuren, maar als ik het goed begrijp is het dus gewoon die 16v remmen erop schijfrem achter(nu nog trommel) en dan moet het goed te doen zijn, toch ??

maar kan ik dan gewoon gebruik maken van de bestaande rembekrachtiger en leidingen gebruiken ?

gr Vinc

[rquote=1881309&tid=143616&author=TRPower]er zit zeker wel verschil in de schijven ( 16v zijn dikker )

probeer maar eens 16v schijven in 8v klauwen te proppen...veel suc6[/rquote]

Dat is toch alleen bij de oude type klauwen? De klauwen met banaanvormige remblokken zijn toch altijd 24 mm bij de 2 liters.

[rquote=1881428&tid=143616&author=vincent23]enne, k ben niet zo heel erg thuis in het hele remmen gebeuren, maar als ik het goed begrijp is het dus gewoon die 16v remmen erop schijfrem achter(nu nog trommel) en dan moet het goed te doen zijn, toch ??

gr Vinc[/rquote]

Bekrachtiger zal niet verschillen, ik denk hoofdremcilinder ook niet.

Achteras van Kadett met schijven nemen en daar ook de remkrachtverdelers van over nemen, dan zijn de 3/20 of 3/40 dingen.

Terug
Naar boven