• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke spruitstuk ??

marijnl1988

Post weleens wat
ik ben namelijk op zoek naar een spruitstuk die gewoon past zonder maartjes

ik rij in een opel astra g 3 deurs

met een x20xev blok erin

hij moet er gewoon op kunnen zonder gelul en dat ik vanaf de spruitstuk verde ga bouwen zoals de cat en midden demper en eind demper

alles moet toch keer rvs worden :D zo eerste jaartjes geen gezeur met de uitlaat en apk

helaas weinig te vinden voor deze auto :(

ik ben namelijk op zoek naar een spruitstuk die gewoon past zonder maartjes

ik rij in een opel astra g 3 deurs

met een x20xev blok erin

hij moet er gewoon op kunnen zonder gelul en dat ik vanaf de spruitstuk verde ga bouwen zoals de cat en midden demper en eind demper

alles moet toch keer rvs worden :D zo eerste jaartjes geen gezeur met de uitlaat en apk

helaas weinig te vinden voor deze auto :(

ik kan namelijk maar weinig spruitstukken vinden voor mijn auto...

misschien iemand die weet welke goed is en gelijk de site kan geven ??

ik kan namelijk maar weinig spruitstukken vinden voor mijn auto...

misschien iemand die weet welke goed is en gelijk de site kan geven ??

me astra g x20xev heeft uiteindelijk een nieuwe spruitstuk gekregen van ze baasje king: :D

522620_453862251310438_1129332978_n.jpg

529529_466819876681342_393345741_n.jpg

541565_466820236681306_1044488351_n.jpg

309476_466819466681383_1919566370_n.jpg

582756_466823703347626_1051839676_n.jpg

paste allemaal beter dan ik had verwacht

me astra g x20xev heeft uiteindelijk een nieuwe spruitstuk gekregen van ze baasje king: :D

522620_453862251310438_1129332978_n.jpg

529529_466819876681342_393345741_n.jpg

541565_466820236681306_1044488351_n.jpg

309476_466819466681383_1919566370_n.jpg

582756_466823703347626_1051839676_n.jpg

paste allemaal beter dan ik had verwacht

Dat ziet er goed uit zo,

ook mooi afgewerkt met de afdekplaat erboven

van welk merk heb je het spruitstuk nu erop?

Groeten van Paul

Dat ziet er goed uit zo,

ook mooi afgewerkt met de afdekplaat erboven

van welk merk heb je het spruitstuk nu erop?

Groeten van Paul

m-tech is een bedrijf die het ook weer inkoopt (

merk van deze spruistuk is Friedrich motorsport

pasform is perfect en het ziet er ook nog eens beter uit en je merkt gelijk het verschil

motor loopt beter en soepeler op een spruitstuk van rvs ( geluid is ook stukje beter )

m-tech vind ik persoonlijk erg duur met zijn onderdelen ( hun maken het niet zelf heb ik begrepen )

afdekplaat ook gelijk gedaan met opel logo natuurlijk

gelijk strak maken

een rvs kat is ook besteld met flensen dus die komt er ook snel onder en heb over een maandje een afspraak staan om de rest van rvs te maken

dan hoef ik er niet meer naar te kijken rvs roest niet en gaat erg lang mee :D

m-tech is een bedrijf die het ook weer inkoopt (

merk van deze spruistuk is Friedrich motorsport

pasform is perfect en het ziet er ook nog eens beter uit en je merkt gelijk het verschil

motor loopt beter en soepeler op een spruitstuk van rvs ( geluid is ook stukje beter )

m-tech vind ik persoonlijk erg duur met zijn onderdelen ( hun maken het niet zelf heb ik begrepen )

afdekplaat ook gelijk gedaan met opel logo natuurlijk

gelijk strak maken

een rvs kat is ook besteld met flensen dus die komt er ook snel onder en heb over een maandje een afspraak staan om de rest van rvs te maken

dan hoef ik er niet meer naar te kijken rvs roest niet en gaat erg lang mee :D

Mtech maakt inderdaad niet alles zelf, maar motorsteunen en dergelijke en ombouwkits worden door hen zelf vervaardigd. Tevens worden de uitlaatsystemen van friendrich welliswaar door hen gemaakt, maar zijn er wel verschillen tussen zoals m-tech ze aanbied en friedrich. M-tech ontwerpt namelijk hun eigen uitlaatsysteem en laat ze vervaardigen bij friedrich motorsport.

Mtech maakt inderdaad niet alles zelf, maar motorsteunen en dergelijke en ombouwkits worden door hen zelf vervaardigd. Tevens worden de uitlaatsystemen van friendrich welliswaar door hen gemaakt, maar zijn er wel verschillen tussen zoals m-tech ze aanbied en friedrich. M-tech ontwerpt namelijk hun eigen uitlaatsysteem en laat ze vervaardigen bij friedrich motorsport.

dat klopt mtech maakt inderdaad wel ombouwkits en motorsteunen enzo

alleen is het niet logich om samen met friedrich en eigen uitlaat samen te gaan stellen ( hier betaalt de klant alleen maar meer voor )

wat ik meen en begrijp zijn de spruitstukken precies het zelfde zoals van m-tech als van friedrich

Terug
Naar boven