@TeamWest wrote:@marijnl1988 wrote:m-tech is een bedrijf die het ook weer inkoopt (
merk van deze spruistuk is Friedrich motorsport
pasform is perfect en het ziet er ook nog eens beter uit en je merkt gelijk het verschil
motor loopt beter en soepeler op
een spruitstuk van rvs ( geluid is ook stukje beter )
m-tech vind ik persoonlijk erg duur met zijn onderdelen ( hun maken het niet zelf heb ik begrepen )
afdekplaat ook gelijk gedaan met opel logo natuurlijk
gelijk strak maken
een rvs kat is ook besteld met flensen dus die komt er ook snel onder en heb over een maandje een afspraak staan om de rest van rvs te maken
dan hoef ik er niet meer naar te kijken rvs roest niet en gaat erg lang mee
Lexmaul & Friedrich Motorsport maken geen RVS spruitstukken, maar van Edelstaal.
Speed Equipment heeft me verteld dat ze een keer een klant hadden waarbij het toch ging roesten.
Edelstaal van Friedrich Motorsport bestaat uit een 20% chroom, 8% nikkel-legering.
Zou volgens Friedrich Motorsport zelf glanzend roestvrij materiaal geven. Maar zal na een tijd wel corroderen, door water + zuurstof dat er mee in aanraking komt.
Heb zelf ook een spruitstuk van FM. Heb het om de motorruimte koeler te houden
(sinds ik het hitteschildje verwijderd heb), voor de looks, en ook om de corrosie niet te hoeven zien, in hitteband met alluminiumbewerking ge-wrapped.
nee de spruitstuk zal inderdaad naar een antaal maanden andere kleur geven
( tot nu toe nog steeds rvs look ) ik weet eigenlijk niet waar je deze info vandaan haalt ????
maar uit mijn ervaaring is dit gewoon rvs... hij kleurt ook rvs...( paars met bruin)
ik geloof niet dat het kan roesten... dat is onmogelijk eigenlijk als er inderdaad 20% chroom aanwezig is in de spruitstuk en 8% nikkel... dan zouden hun moeten beweren dat de rest van staal is ??/ dan zou er ook een magneet tegen aan moeten plakken neem ik aan
en dat doet hij bij mij niet en klinkt ook als rvs....anders zouden hun dom bezig zijn om spullen te verkopen onder een naam van rvs terwijl het niet zo zou zij...