• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke velgen kadett c

Hallo allemaal,

Ik rijd nu al een maand of vier/vijf met Kadettje rond sinds ik hem helemaal heb opgeknapt en heb omgebouwd naar 16v.

Nu vond ik altijd dat er brede 13 inch onder een c horen, dus ging ik voor de smoor roadster voor 7 en achter 8j met rondom 175-50 bandjes. Dit met een verlaging van -60 ziet er natuurlijk fantastisch uit, maar... Nu komt het... Ik kom bijna geen drempel meer over zonder dat mijn uitlaat over de grond schuurt...

Dus wil ik eigenlijk wat grotere velgen om wat meer grondspeling te krijgen.

Zit dan meteen aan 15 of 16 inch te denken, maar weet niet zo goed wat...

Weet heeft er een suggestie? (liefst meteen met foto, ;) )

Alvast bedankt!!!

Gr. Bart

Ats cup? Verkrijgbaar in 15x7 met et 28 en et 20. Hoeven niet bizar veel te kosten.

search

Je moet even kijken wat je wil, want als je 8j en 16 inch achter legt, dan ben ik bang dat er iets gaat raken.

Maar 7J moet wel passen.

Je kan ook voor verbreed staal gaan?

uitgelast001-1.jpg

Van een rekord, is geloof ik 14 inch.

Of 14 inch Ronal Bear velgen ook 14 inch

ronalbear.jpg

( sorry voor het vuil taalgebruik in de rechter onderhoek)

Je moet even kijken wat je wil, want als je 8j en 16 inch achter legt, dan ben ik bang dat er iets gaat raken.

Maar 7J moet wel passen.

Je kan ook voor verbreed staal gaan?

uitgelast001-1.jpg

Van een rekord, is geloof ik 14 inch.

Of 14 inch Ronal Bear velgen ook 14 inch

ronalbear.jpg

( sorry voor het vuil taalgebruik in de rechter onderhoek)

Je kan ook mij Ronal Turbo's mach 1 kaufen, staan knetterdik onder een c coupé (heb ik zelf ook gehad) mijne coupe is 100/80 verlaagd en had hetzelfde probleem als jou kwam ook met me verbrede sr velgen (8x13) geen drempel over met deze 15' turbo's ging dat precies!:)

Je kan ook mij Ronal Turbo's mach 1 kaufen, staan knetterdik onder een c coupé (heb ik zelf ook gehad) mijne coupe is 100/80 verlaagd en had hetzelfde probleem als jou kwam ook met me verbrede sr velgen (8x13) geen drempel over met deze 15' turbo's ging dat precies!:)

Bedankt voor de reacties!

@ mad max, de ats cup velgen vind ik niet zo heel mooi... Ik wil eigenlijk iets bijzonderders.

@ 076 wokkel, ik ben niet zo fan van verbreed staal, ik weet ook niet waarom hoor, maar wordt wel heel erg vrolijk van die beertjes, haha!

@ mantarobin, ronal turbo vind ik wel heel erg gaaf! Maar die zijn er alleen in 7x15, of ook in andere maten?

Nog meer reacties?

Gr. Bart

Bedankt voor de reacties!

@ mad max, de ats cup velgen vind ik niet zo heel mooi... Ik wil eigenlijk iets bijzonderders.

@ 076 wokkel, ik ben niet zo fan van verbreed staal, ik weet ook niet waarom hoor, maar wordt wel heel erg vrolijk van die beertjes, haha!

@ mantarobin, ronal turbo vind ik wel heel erg gaaf! Maar die zijn er alleen in 7x15, of ook in andere maten?

Nog meer reacties?

Gr. Bart

hier rijd ik mee rond, 7j 15 inch, bbs immitatie (geen lenso) et 38.

BD101750-1.jpg

banden zijn bridgestone br250. 175/55/15

deze is trouwens ook 60/60 verlaagd.

groetjes

hier rijd ik mee rond, 7j 15 inch, bbs immitatie (geen lenso) et 38.

BD101750-1.jpg

banden zijn bridgestone br250. 175/55/15

deze is trouwens ook 60/60 verlaagd.

groetjes

dit zou mijn keuze zijn, maar dan moet je wel de buidel in!

15" : oz turbo, ronal turbo, bbs rm, bbs rs, schmidt TH line, zender turbo

16" : porsche C2, bbs rs, porsche gulli

dit zou mijn keuze zijn, maar dan moet je wel de buidel in!

15" : oz turbo, ronal turbo, bbs rm, bbs rs, schmidt TH line, zender turbo

16" : porsche C2, bbs rs, porsche gulli

Ik zou zeggen beetje betaalbaar:

- stalen sport velgen (met die zwarte vlakken) verbreed naar 8J

- ATS ster in 7 of 8J

Onbetaalbaar:

- BBS E30 14"

- Fuchs velgen 3 delig 14"

Ik zou zeggen beetje betaalbaar:

- stalen sport velgen (met die zwarte vlakken) verbreed naar 8J

- ATS ster in 7 of 8J

Onbetaalbaar:

- BBS E30 14"

- Fuchs velgen 3 delig 14"

Ik heb/had trouwens hetzelfde probleem met de uitlaat. Ik heb het gehele middenstuk vervangen cq zelf gemaakt (63.5 mm) zo hoog mogelijk gehangen en dat is een wereld van verschil. Ik raak eigenlijk nog maar één drempel, maar die zie ik meer als een hindernisbaan, zo hoog is ie!

Zijn rsl velgen niks voor je. Kom je vaak tegen, zijn betaalbaar, 14" en vaak 8J breed?

DSC02951.jpg

Deze staan op mijn lijstje (onderaan :hmmz )

onaldesign.jpg

Terug
Naar boven