• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Welke velgmaten passen op een astra G

Atteman

Post weinig
x18xe1, 5 gaats dus, wil graag weten welke maten velgen er allemaal op kunnen, breedte, steekmaat etc.

@ Niels0478, je snapt zelf toch hopelijk ook dat een 20 inch wiel niet zomaar onder een Astra gaat, je zult dan je wielkasten moeten uitrollen. En heel klein gaat ook niet, want dan past het niet om je remmen heen.

@ Atteman, qua breedtes weet ik het niet, maar ik heb alles tussen 15 en 18 inch al op Astra G's gezien.

Ik vroeg me wel af of 15 inch om de remmen van een Coupé heen past?

@ Niels0478, je snapt zelf toch hopelijk ook dat een 20 inch wiel niet zomaar onder een Astra gaat, je zult dan je wielkasten moeten uitrollen. En heel klein gaat ook niet, want dan past het niet om je remmen heen.

@ Atteman, qua breedtes weet ik het niet, maar ik heb alles tussen 15 en 18 inch al op Astra G's gezien.

Ik vroeg me wel af of 15 inch om de remmen van een Coupé heen past?

Astra G met viergaats is ET-waarde van 39

Vijfgaats heeft ET-waarde van 49.

Gemiddeld wordt er aangeraden om niet meer dan 5 naar boven of 5 naar beneden af te wijken, anders gaan je wiellagers ook harder slijten.

Er zijn er echter die er veel meer mee afwijken en nog steeds niets aan de wiellagers hebben hoeven vervangen.

Astra G met viergaats is ET-waarde van 39

Vijfgaats heeft ET-waarde van 49.

Gemiddeld wordt er aangeraden om niet meer dan 5 naar boven of 5 naar beneden af te wijken, anders gaan je wiellagers ook harder slijten.

Er zijn er echter die er veel meer mee afwijken en nog steeds niets aan de wiellagers hebben hoeven vervangen.

Minimum velgenmaat bij een astra G 4x100 (14" Maximum zonder uitrollen 19")

Minimum velgenmaat bij een astra G 5x110 (15" Maximum zonder uitrollen 19")

Mimimum velgenmaat bij een astra G OPC of Coupe turbo remschijven van 308mm (16" Maximum zonde ruitrollen 19")

Minimum velgenmaat bij een astra G 4x100 (14" Maximum zonder uitrollen 19")

Minimum velgenmaat bij een astra G 5x110 (15" Maximum zonder uitrollen 19")

Mimimum velgenmaat bij een astra G OPC of Coupe turbo remschijven van 308mm (16" Maximum zonde ruitrollen 19")

misschien dat we gewoon een soort gedeelte kunnen openen met max en min maten. het wordt namelijk bestwel veel gevraagd.

misschien dat we gewoon een soort gedeelte kunnen openen met max en min maten. het wordt namelijk bestwel veel gevraagd.

Dat zou wel handig zijn. Een soort 'weetjes-deel'.

En dan inderdaad bij velgen, compleet met ET-waardes, steek, enz.

Dat zou wel handig zijn. Een soort 'weetjes-deel'.

En dan inderdaad bij velgen, compleet met ET-waardes, steek, enz.

Terug
Naar boven